Hé meiden Bij de vorige cryo terugplaatsing van 5 dagen werd ik al na 5 dagen ongesteld (kunstmatige cyclus) de arts toen vond dat allemaal geen probleem. Vandaag mijn tweede 5 daagse cryo terug gekregen en deze arts vond het wel raar Het embryo nestelt in 2 dagen in dus als het raak is zou het denk ik niet erg zijn. Maar vroeg me af of meerdere meiden dit herkennen ?
In kunstmatige cyclus met oestradiol en utrogestan werd ik pas ongesteld 4 dagen na het stoppen met de medicatie. Je stopt toch niet met de medicatie na de terugplaatsing hoop ik? Dat moet je namelijk gebruiken tot 12 weken zwangerschap.
Nee ik ben het blijven gebruiken tot de bloedtest negatief was! Dus gewoon braaf al mijn medicatie gebruikt.
Raar dat je dan ging bloeden na 5 dagen... Zou de dosis te laag zijn geweest? Hoeveel moet je gebruiken? Hier was het altijd 4 oestradiol tabletten en 3x 200mg utrogestan per 24 uur.
Ik heb de eerste 9 dagen ofzo 2 mg progynova moeten innemen en dan 4 dagen 6 mg per dag en dan starten met 3 x 200 mg utro en weer 2 mg progynova per dag.
Ze wilde deze ronde nog aankijken en dan kijken of ze inderdaad meer medicatie moesten geven.. maar ja vind dit wel een “dure” manier van aankijken, is wel mijn embryo. Maar snap ook dat ze moeilijk iets kunnen beslissen op 1 cyclus
Raar die oestradiol... Ik had ook 2mg tabletten. Ik moest 4 x 2mg tabletten per dag. Maar mss is inmiddels het beleid aangepast, is voor mij ook al 5 jaar geleden. Zou toch eens vragen bij je behandelend arts of het misschien toch te weinig is. Kunnen ze met bloedprikken wel zien. Misschien breek jij het sneller af dan normaal?
Ja ze had al overlegd maar ze wil het dus deze ronde nog aan zien.. Heb wel vaker gehoord dat vrouwen door de utro heen ongesteld worden. Alleen weet niet welke dag
Ik heb 19/2 een terugplaatsing gehad, welke niet is blijven plakken. Woensdag avond gestopt met de progynova en utrogestan, en vanmorgen helder rood bloedverlies. Snel dus, maar wel pas na stoppen van medicatie bij mij!
Je wordt dus op 5 dagen na terugplaatsing ongesteld? Dat is dus op 10 dpo en op zich niet vreemd of te vroeg. Er zijn helaas vrouwen bij wie utro helaas niet de menstruatie tegenhoudt (totdat men er mee stopt).
Ja inderdaad, zo zei ik het ook tegen de arts. Echter vond zij het nog steeds vreemd omdat utro je ongesteld uit stelt. Maar heb allang gelezen dat dat niet zo hoeft te zijn. Als het zich binnen 48 innestelt zal het wel goed komen en als ik zo vroeg ongesteld wordt zal het al niet goed zijn gegaan.
Klopt, utro houdt zeker niet bij iedereen de menstruatie tegen. Jammer dat ze zeiden van wel. Btw, de innesteling hoeft echt niet perse binnen 2 dagen na terugplaatsing zijn hoor. Het kan ook 4 dagen na terugplaatsing gebeuren (9 dpo dus).