Uitslag semenanalyse

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jess89, 12 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Hoi! :)

Zouden jullie eens met mij mee willen denken over de semenanalyse van mijn man?
    Vrijdag hebben we al te horen gekregen dat zijn zaad van verminderde kwaliteit was en worden we doorverwezen naar de gyn. Vandaag heeft mijn man een printje opgehaald met de resultaten van het onderzoek. Hier ben ik nog meer van geschrokken. Want wat ik zo lees (en vergelijk met internet) is zijn zaad echt dramatisch slecht. :cry:

Weten jullie of we met deze uitslagen nog in aanmerking komen voor IVF? Of zal het direct ICSI worden? IUI wordt het denk ik sowieso niet :cry:.

Volume: 2,8
    Aantal/ml: 0
    Aantal totaal: 1,3
    VCM waarde: 0,23
    Motiliteit gr a+b: 18

Oohja... en zijn er succesverhalen met zo’n slechte uitslag? In mijn hoofd zitten we namelijk al bij het adoptie bureau o_O :cry:

2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Snap dat je ervan geschrokken bent, maar je zit zeker nog niet bij het adoptiebureau. Is een hele klap zon bericht. Ik zal onze uitslag toevoegen in september 2016, ben nu zwanger na ICSI, dus het kan echt.

Bijgevoegde bestanden:

3. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Trouwens, middelste kolom is normaalwaarde, rechts is uitslag van mijn vriend.

4. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Clueless01 dankje voor het delen! ❤️
    Jullie hebben een enorme weg afgelegd zeg! :( Maar wel een geweldig resultaat nu! Gefeliciteerd :D!
    Mag ik vragen waarom je man nog een TESE moest ondergaan? Zijn zaadproductie was toch niet nul?

5. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Jawel, geloof dat er 3 zaadjes waren, maar die bewogen niet. Zaadproductie beschouwden ze als 0. Ze vonden het risico te groot dat er op de dag van de punctie geen zaadjes zouden zijn. Uiteindelijk waren er op de dag van de punctie wel 15 zaadjes en is het tese materiaal bewaard gebleven!

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik ben zwanger geworden van de eerste cryo-terugplaatsing en mijn man had een VCM van 0,3 dus het is zeker niet verloren. Deze waarde is prima voor ICSI.
    Voor IVF heb je ongeveer 100.000 goede zaadcellen nodig per eicel, dus ik acht de kans klein dat jullie daarvoor in aanmerking komen.

Sowieso zal het ziekenhuis jullie na 6wkn een nieuwe test laten doen, want ziekte oid kan invloed hebben. Daarna kregen wij fors wat leefstijladviezen mee (vooral gericht op geen warmte in die regio, gezond eten enz) om te kijken of dat nog wat verbeterd.

Heel veel succes, niet meteen wanhopen!

nizzie86 en Jess89 vinden dit leuk.
  7. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    zolang er zaad is, is er hoop
    ik zie in je handtekening dat je al eens een positieve test gehad hebt, dat is al een goed teken.

Mijn ex had 20 zaadcellen ( gewoon 20 enkele , geen andere eenheid) en ze waren nog dood ook. Maar heb uit die punctie wel 4 terugplaatsingen gehad.
    Niet zwanger geworden maar dat is gewoon een geluksfactor , maar ik heb dan zware depressie gekregen , geen verdere behandelingen gedaan en uit elkaar gegaan
    Nu aan het proberen met nieuwe partner

ik ben misschien niet het voorbeeld met de perfecte uitkomst, maar wat ik vooral wil zeggen is dat er genoeg zaadcellen zijn om embryotjes te maken, veel succes !!!

Jess89 vindt dit leuk.
  8. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Littlegirl1989 gefeliciteerd met je zwangerschap! Doet me goed om te zien dat het wel degelijk goed kan komen! :D

@Dansprinsesje oh verschrikkelijk wat je allemaal mee heb moeten maken :( hopelijk ben je snel zwanger van een plakbaby! En goed om te horen dat er dus wel degelijk opties zijn. En ik vind het ook best gek dat ik een paar maanden geleden wel een positieve test heb gehad, is er toch een zaadje doorgekomen... maar misschien een “lucky shot” geweest? o_O

9. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Wel ik ken nog een ander verhaal van mijn collega.
    Zij is na 2 jaar zwanger geraakt via IVF, haar man had maar 10 000 zaadcellen en 10 maanden na de geboorte van haar zoontje ontdekte ze dat ze terug zwanger was, op natuurlijke wijze deze keer.
    Dus niets is onmogelijk .
    En dat lucky shot is zowiezo al een goede hoop bij dr IVF

Jess89 vindt dit leuk.
  10. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Zeker niet opgeven! Dit lijkt onze uitslag wel, nu precies een jaar geleden. Juni 2017. En kijk ons nu :) ICSI 1, terugplaatsing 2 was een succes. Zwanger! Na de zomer komt onze kleine uk. Blijf hoop houden! Het is echt mogelijk met deze uitslag.

Jess89 vindt dit leuk.
  11. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Echt heel fijn om te lezen dat zwanger worden echt mogelijk is met deze uitslag :)
    Het is gewoon heeeeeel erg schakelen dat het waarschijnlijk niet op korte termijn zal lukken. Tegen de tijd dat we kunnen beginnen met ICSI zal het al herfst/winter zijn verwacht ik. En dan maar zien of het überhaupt lukt.
    Wel echt spannend allemaal hoor! Gelukkig zijn er best veel vrouwen die allemaal hetzelfde meemaken hier op het forum. Dat geeft veel steun. :)

miniVosje vindt dit leuk.
  12. xxLinn

xxLinn Actief lid

10 mrt 2016
    400
    165
    43
    Dankjewel!
    Schakelen is het inderdaad, het loslaten van jullie droom om spontaan zwanger te worden maar ook zeker vasthouden aan jullie droom om zwanger te worden. En schakelen naar het feit dat je daar hulp bij nodig zal hebben.
    Het kan best snel gaan hoor, omdat er bij ons geen discussie was over welke behandeling; IUI en ivf werden direct van tafel geveegd.
    Wij zijn nog eerst op vakantie gegaan en “pas” in september gestart met de behandeling. Na de 1e terugplaatsing na de verplichte maand wachten nog een maand extra gewacht omdat het voor ons gevoel allemaal zo snel ging terwijl het dus eigenlijk nog sneller had gekund.
    Luister vooral naar wat voor jullie goed voelt en laat je niks opdringen.
    Heel veel succes !!! Mijn duimen draaien !!!

miniVosje en Jess89 vinden dit leuk.
  13. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113

Dankjewel! Ooh dus het kan wel zo snel gaan dus? Maar kan me idd ook voorstellen dat we pas in oktober/november gaan starten hoor. Mijn man moet namelijk voor zijn werk een week naar een Zika gebied in september. Dus dan raden ze aan om nog 2 maanden te wachten na thuiskomst..

14. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Daar zou ik zeker geen risico mee nemen nee. Hier kon het ook allemaal best vlot gaan, inderdaad om de reden die @xxLinn noemt. Er hoefde geen overleg meer te zijn, behandelplan was meteen duidelijk.
    In jullie geval zullen ze misschien na 6wkn een nieuwe semenanalyse doen, in die tijd zou je kunnen aansturen dat ze jullie alvast bloed afnemen voor alle onderzoeken. Misschien zou je dan zelfs in Augustus nog kunnen starten. Aangezien jij niet naar zika gebied gaat kunnen ze natuurlijk gewoon een IVF poging doen, mits de bevruchting plaatsvindt voor zijn reis.

Deel Deze Pagina