IUI en verzekering / eigen risico

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jeshh, 7 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

jeshh Niet meer actief

#1 jeshh, 7 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2016
    Hoi dames,

midden november ga ik starten met hormonen met daaropvolgend de IUI. Nu heb ik een vraag over de zorgverzekering.

Inmiddels hebben we de rekening van het zaadonderzoek van mijn man binnen gekregen. Dit wordt van zijn eigen risico afgetrokken.
    Bij mij zijn enkel de kosten van de medicijnen na de HSG van het eigen risico afgetrokken (antibiotica), verder is er nog niets bekend over bijv. de onderzoeken, echo's, de HSG enz.

Nu heb ik gelezen dat IUI ook van het eigen risico wordt afgetrokken, klopt dat? Worden dan ook de echo's en medicijnen die daaraan voorafgaan meegerekend? En wie weet wat de gemiddelde kosten zijn voor een IUI?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!!

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Volgens mij ben je gewoon heel je eigen risico kwijt. Al met de hsg..
    Ik heb geen idee hoeve iui kost. Maar weet wel dat ik al door me eigen risico heen ben!

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik was met alleen een follikelmeting en een Pregnyl injectie al rond de 500 kwijt, dus in 1 klap door mijn eigen risico heen.
    Denk dat je met iui ook daarop moet rekenen voor 2016 en 2017

4. Jenny13

Jenny13 Actief lid

13 apr 2016
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met de HSG en de eerste twee echo's was ik ook al door mijn eigen risico heen, dus we "teren" nu op de zorgverzekering. :)

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ook hier was ik al met de eerste echo en wat medicatie al door mijn eigen risico heen..

6. Logan

Logan Niet meer actief

Met één iui ben je door je eigen risico heen. Ik had in januari mijn eerste iui en daar is €1100 voor gedeclareerd, en heb ik €385 eigen risico betaald. Dit was incuskief de follikelmetingen maar zonder de Gonal-F & Pregnyl.

7. jeshh

jeshh Niet meer actief

Dank voor jullie reacties dames! Ik ga eens even wat berekeningen maken voor de verzekering van volgend jaar ;)

8. samira28

samira28 Bekend lid

10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Geld dit ook voor ivf? Wat is de rekening voor het zaadonderzoek?

Deel Deze Pagina