provera

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jonymeisj, 10 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

11 mrt 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee dames.

Omdat ik pco heb en er ook in onze familie een vervroegde overgang is. ( 23 22 25 28 jaar) hebben wij besloten om voor een 2e te gaan.

we zitten bij het ziekenhuis in breda en heb van de gyneacoloog provera mee gekregen. 2x daags 5 dagen. Ik zou volgens haar wo of do ongesteld zijn.
    Wat denk je? Helemaal niets!

Als ik dit niet wordt vandaag moet ik morgen weer bellen.
    Iemand ervaring?

Gr

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ja!

Provera wordt gebruikt om het al aanwezige baarmoederslijmvlies af te breken en af te voeren (ongesteldheid te laten beginnen dus) om zo precies te weten wanneer de volgende cyclus begint.

Mocht er bij jou nu net geen slijmvlies zijn opgebouwd (dat heb je op bepaalde punten in je cyclus), dan is er niks om af te voeren. Volkomen normaal maar dan hebben ze wel voor de zekerheid dat gegeven zodat je een schone (lege baarmoeder), duidelijke start kunt maken.

Verder veel succes! :)

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ja ik heb hier ook ervaring mee. Toen ik nog clomid slikte en geen eisprong had kreeg ik ook telkens provera mee om een menstruatie op te wekken. Meestal werd ik na 3 dagen ongesteld en een keer heeft het bijna 7 dagen geduurd.

Ik heb toen het ziekenhuis gebeld en mocht langskomen en het leek er inderdaad op dat ik niet ongesteld ging worden. Wat denk je, die avond werd ik alsnog ongesteld.

Maar wat Nepthys ook al zegt, als je weinig of geen bms hebt opgebouwd kan het zomaar zijn dat je niet ongesteld gaat worden.

Als je het niet vertrouwd ofzo, morgen even het ziekenhuis bellen.
    (Btw, ik zit ook in Breda).

4. Jonymeisj

Jonymeisj Actief lid

11 mrt 2013
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb voor dat ik eraan begon een echo gehad. Daaruit bleek dat ik al een dikke laag had. Dus snap je reactie maar helaas telt dat niet bij ons!

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Die dikke laag zou afgevoerd moeten worden.
    Binnen 3 tot 5 dagen na provera moet dat wel gaan gebeuren. Zo niet; bellen!

Soms neemt het lichaam namelijk het BMS weer op. heb ik ook vaak gehad..

Deel Deze Pagina