symptomen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Summer93, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Summer93

Summer93 Lid

12 jan 2015
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    #1 Summer93, 20 feb 2015
    Laatst bewerkt: 20 feb 2015
    Hoi iedereen,

Ik ben pas kort geleden gestopt met de pil. 31 januari laatste menstruatiedag (na de pil). In de tussentijd hebben mijn vriend en ik redelijk vaak geklust. In ieder geval 3 a 4 keer per week. Nu weet ik natuurlijk nog niet wat mijn cyclus is maar als die 28 dagen is zou als het goed is a.s. maandag (23 feb) mijn NOD zijn.

Nu ga ik erg op symptomen letten maar wat mij heel erg opvalt
    - maagzuur. Komt omhoog en redelijk veel boeren.
    - lichte steken onderbuik
    - vermoeid zijn
    - soms hoofdpijn
    - ontlasting gaat moeizamer
    - rommelende darmen

Ik heb daarnaast gewoon echt geen last van mijn borsten. Niet gespannen, pijnlijk, etc.

Nu kan ik het mij natuurlijk verbeelden maar vandaag toch maar voor de zekerheid zo een extra vroege test gedaan. Deze test kan 6 dagen voor je NOD. Maar deze was negatief?
    Is het dan gewoon zo dat ik dan echt niet zwanger ben en dat het misschien klachten zijn omdat ik gestopt ben met de pil of dat ik later nog eens een test moet doen?
    Ik weet niet wanneer mijn natuurlijke menstruatie weer komt dus het is een beetje onzeker en afwachten dit. De huisarts ziet me ook liever nog niet langskomen denk ik haha, zo snel al!

Hopelijk kunnen jullie mij van wat advies voorzien.

2. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop natuurlijk van harte dat je zwanger bent, maar het kan ook heel goed zijn dat je cyclus gewoon nog op gang moet komen. Zoals je in mijn handtekening kan zien heb ik er wel een tijd op moeten wachten en toen zijn ook alle syptomen wel een keer langs gekomen. Ik ben na 3 maanden naar de ha gegaan. Er zit niets anders op dan wachten vrees is.
    Mijn ervaring is ook dat je zonder de pil veel meer "voelt" van de veranderingen in hormonen tijdens je cyclus. En die komen vaak overeen met zwangerschapssymptomen.

Dus adem in, adem uit.... Geef je lichaam wat tijd om te wennen aan de nieuwe situatie. Doe desnoods 1 x per week een testje.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt wat mijn voorganger zegt. Je lichaam moet weer wennen zonder de pilhormonen. Dat kan allerlei symptomen en klachten geven waardoor je denkt zwanger te zijn. Bovendien let je er ook nog eens extra op waardoor je opeens van alles gaat opvallen.

Wil daar ook even bij benadrukken dat de meeste vrouwen in de ronde dat ze zwanger bleken, juist niks bijzonders voelden. Men denkt altijd van alles te moeten voelen als je zwanger bent, maar dat is dus absoluut niet zo. Symptomen zeggen dus eigenlijk totaal niks.

Het enige wat wat zegt, is een zwangerschapstest. En die is bij jou nog negatief.

Zou zolang als je eerste natuurlijke menstruatie nog niet is geweest, gewoon wekelijks een zwangerschapstest doen (zoals mijn voorganger ook al adviseert).

4. Summer93

Summer93 Lid

12 jan 2015
    42
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja jullie hebben ook helemaal gelijk hoor! Maar dacht toch even advies van andere vragen. Ik wacht het gewoon rustig af en de kans is dus best groot dat mijn menstruatie nog komt.

Zwangeresje: ben je na 3 maanden naar de ha geweest omdat je geen menstruatie had of omdat je niet zwanger werd? Want dat kan toch best lang duren begreep ik.

5. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

5 dec 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik na mijn onttrekkingsbloeding niet meer ongesteld werd. Ik had trouwens na 3 maanden gebeld wanneer ik mocht komen en dat was 2 weken later.

80% wordt binnen een jaar zwanger, dus vaak laten ze je het een jaar proberen, tenzij er duidelijke problemen zijn zoals een onregelmatige cyclus oid.

Deel Deze Pagina