Tijdstip Menopur

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door happy2012, 13 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Beste dames,

Sinds twee cycli ben ik bezig met het opwekken van een eisprong middels menopur.

Echter heeft dit twee keer zo bizar lang geduurd dat ik nu wederom ga starten met hogere dosering (75) maar me ook afvraag of het tijdstip (ochtend/ avond) van prikken wellicht ook verschil kan maken..?

Hoe laat prikken jullie en rond welke dag meestal eisprong/ ovitrelle?

Dank voor het delen van jullie ervaring.

Liefs

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik spoot altijd 's avonds na het eten, rond een uur of 19. Omdat het elke dag op dezelfde tijd moet, kun je het beste een moment uitzoeken wat voor jou het meest praktisch is. En de gyn vond 's avonds ook het handigst, omdat de follikelmetingen altijd 's ochtends waren. Als er dan iets veranderd moest worden aan de dosis, kon je het diezelfde avond nog bijstellen. Voor het werken van de medicijnen maakt het niet uit of je 's ochtends of 's avonds spuit.

Ik had meestal rond dag 18-20 een eisprong. Maar inderdaad ook vaak meegemaakt dat een cyclus heel lang duurde, omdat de dosis bijvoorbeeld nog niet goed ingesteld stond. Of tijdens Clomid-gebruik dat het de ene keer wel wat deed en de andere keer niet.

Succes!

3. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Dank voor je uitgebreide reactie! Fijn.

Jippie vindt dit leuk.
  4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik heb menopur gespoten tijdens ons ivf traject. Ik had toen op dag 10 al een follikel dat rond de 20mm zat. De rest was kleiner. Ik had op dag 14 de punctie waarbij 6 eicellen waren gevonden.

Ik sluit mij verder aan bij de uitleg die mijn voorganger al heeft gegeven!

ik had gekozen voor 19.30, na het avondeten en daarna zou je eventueel nog iets kunnen doen.

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.694
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik moest altijd 's avonds prikken. Ergens tussen 6 en 9. Bij mij ging de wekker om 8 uur zodat ik altijd op dezelfde tijd prikte.

6. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Ik heb nu de afgelopen dagen ook s avonds gedaan. rond 20.00 dosis van 75.
    Vandaag te horen gekregen dat ze deze ronde willen staken...NEE HE!... :(
    ze zagen nu paar follikels, 1 van 16 en dan nog enkele van 13 en 12..maar intussen beetje op internet gelezen..wrs meer dan 5.

eigenlijk wil ik het deze ronde er nog niet bij laten zitten. hebben jullie ervaring met zo n situatie als dit?

woensdag toevallig nog een HSG gepland staan, dus ga morgen wel nog even een bericht sturen om te kijken of er nog mogelijkheden zijn om deze cyclus toch te benutten. eindelijk is een keer snel reactie..beetje te veel dus eigenlijk, eindelijk voor mijn doen zeker, een heel mooi baarmoederslijmvlies dus opgeven...dat voelt echt als weggooien.. we zullen zien.
    wat een chaos iedere keer :)

Deel Deze Pagina