Uitslag sperma onderzoek 0,1 % levend zaad

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nathalie1984, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh en rachel, GEFELICITEERD!

    Hartstikke fijn voor jullie!
    Had je verhalen een beetje gevolgd op het forum, tijdje niet geweest en zie nu dat je zwanger bent!
    Geeft ons weer een beetje meer hoop!

    x Lisszy
     
  2. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Tis inderdaad een emotionele slopende tijd.... hier valt het wel mee met de zwangere.... alleen heb ik mijn schoonzusje die nu 19 weken zwanger is, das niet makkelijk maar ja!
    Dat is inderdaad toevallig dat jij ook de 26ste naar het ziekenhuis moet, ik heb echt geen idee wat ons te wachten komt staan.... Spannend allemaal! Ik hoop ook dat er geen wachtlijsten zijn...

    Laat dinsdag ook ff weten hoe het bij jou is gegaan, ben benieuwd! SUCCES!

    Liefs Nathalie

     
  3. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Vandaag ben ik ook nog ff bij de huisarts geweest voor iets, met de huisarts ook nog over de medische molen gehad, hij had vandaag toevallig de brief van het ziekenhuis gekregen over mijn man, daar stond in dat hij < dan 1 miljoen zaadcellen heeft en dat die hij heeft van GOEDE KWALITEIT is :D :D :D :D was zo blij toen ik dat hoorde!

    Liefs Nathalie
     
  4. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Dat is fijn het weekend ingaan!
    Ik weet dat ik dinsdag een inwendig onderzoek krijg en dat de mogelijke behandelingen besproken worden... In de brief staat dat het sperma ook getest word, maar onze huisarts dacht van niet omdat dat al 2x is gebeurd en het probleem duidelijk is. Ik hoop zo dat bij mij van binnen alles goed is, daar ben ik het meest angstig voor...
    Ik (en mijn vriend ook) ben er erg zenuwachtig voor :rolleyes:

    Jij ook succes morgen, ben benieuwd hoe het bij jou gaat!
    Ik laat het je weten...

    -x- Lisszy
     
  5. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Hoi Lisszy,

    Dat was zeker fijn het weekend ingaan :)!
    Ik heb 2 weken geleden ook een inwendig onderzoek gehad en mijn baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit.... maar nu zitten we bij een andere gynaecoloog dus weet niet wat die gaat doen! Kan niet wachten totdat het morgen half 2 is!
    Jij ook heel veel succes en ik lees het wel!

    Groetjes Nathalie

     
  6. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Succes morgen meid!

    Liefs,
    Josien
     
  7. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Josien: Hoe is het bij jou afgelopen in het ziekenhuis?

    Liefs Nathalie
     
  8. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    :cry: Ontzettend slecht nieuws gekregen! :cry:

    De chirurg heeft verkeerde informatie gegeven over de uitslag van het sperma!
    Er is in het sperma onderzoek GEEN zaadcel gevonden....

    Er is vandaag bloedgeprikt om te kijken ofdat mijn man zijn hormonen allemaal goed zijn.

    Zijn mijn man zijn hormonen allemaal goed (dan heeft hij wel zaadcellen maar overleven ze de hele weg naar buiten niet) dan word er een biopsie gedaan in Gent (belgie) dan worden de voorlopers (goede zaadcellen eruit gehaald) en dan komen we alleen in aanmerking voor icsi en heel de behandeling zal dan moeten gebeuren in Gent (belgie) omdat ze dat niet doen in Nederland via een biopsie!

    Zijn mijn man zijn hormonen niet goed dan heeft hij niks, dan is het afgelopen en kunnen we niet samen een kindje krijgen!
    We voelen ons behoorlijk K*T op dit moment!

    26 September opnieuw een afspraak met de gynaecoloog en dan horen we alle uitslagen van het bloed en hij moet ook weer opnieuw sperma inleveren!

    :cry: Groetjes Nathalie
     
  9. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Waarom mogen wij geen liefde geven
    aan iets tastbaars in ons leven
    Een leven ontstaan uit ons twee
    Aanvaarden? Hopen? Heel gedwee?

    Niet iedereen kan die pijn verstaan
    Stel dat het niet mag slagen
    Hoe moeten wij dan verder gaan?
    Waarom, waarom? ik blijf het vragen...

    Nooit een wiegje... Nooit een kus...
    Nooit geen papa of mama dus?
    Bij die gedachte huil ik weer...
    Hoop houden, hoop houden, telkens maar weer

    Maar wordt die hoop ooit werkelijkheid?
    "Waarom" blijft knagen tot die tijd...
     
  10. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Lieve Nathalie,

    Wat verschrikkelijk nieuws! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, alleen dat ik heel erg met je mee leef! En wat slecht dat de chirurg een verkeerde uitslag heeft gegeven! ik vind dat echt een enorme fout, hoeveel kan een mens hebben?! :confused:
    Je gedicht heb ik met tranen in mijn ogen gelezen, zo herkenbaar...

    Na dit vervelende nieuws durf ik het bijna niet te zeggen, maar bij ons ging het wel goed.... :oops:
    De huisarts heeft ons verteld dat wij niet op de natuurlijke manier kinderen kunnen krijgen, dat was destijds een enrome klap! De fertiliteitsarts van gister zei dat ze het helemaal niet zo slecht vond, de concentratie is erg laag maar wat er is, zwemt goed! Eerst wil ze alles nogmaals onderzoeken voor dat ze definitief uitspraak doet. Mijn vriend moet vrijdag opnieuw voor de derde keer een potje inleveren en ik heb gister een inwendige echo en uitstrijkje gehad. Ik moet vrijdag ook weer heen voor een nieuwe echo om te kijken of mijn eisprong eraan komt. Ze gaan dan een soort vloeistof inspuiten en foto's maken.
    Ze zei als alles goed is we kunnen beginnen met "een simpele IUI" en dat we nog lang niet hoeven te denken aan IVF of ICSI.
    Dat was een enorme opluchting voor ons! Desondanks is mijn vriend erg verdrietig, hij vind het vreselijk dat we de MMM in moeten... Ik ben alleen maar blij dat de eerste stap is gezet en dat die meeviel, en nu helemaal als ik het de uitslag van Nathalie lees...

    x Lisszy
     
  11. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Meid, wat een vreselijk nieuws!

    Ik ben heel erg benieuwd wat er uit het bloedonderzoek gaat komen. Maar wat ze bij jullie gaan doen (of voor ogen hebben) is dat PESA of TESE. Want dat doen ze toch ook gewoon in Nederland. Ik weet dat ze dat tenminste ook in het Radboud doen...

    Maar goed... dat is van latere zorg. Ik vind het vreselijk voor jullie! Maar blijf wel vertrouwen houden meid. Want er komt een dag dat ook voor jullie de zon schijnt en jullie een positieve test in jullie handen houden.

    Heel veel sterkte!
    Josien
     
  12. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Hoi Lisszy,

    Tis zeker vreselijk nieuws! Loop al 2 dagen met spanningshoofdpijn! en kan de hele dag wel huilen! We gaan alle 2 al van het ergste uit... echt het voelde dinsdag net ofdat de wereld instortte...onbeschrijfelijk die gevoelens! Het enige wat ik toch een beetje hoop is dat de maand wachten vol spanning en stress niet voor niets is.... De gynaecoloog denkt zelf dat zijn testosteron wel goed is omdat hij een normale mannelijke stem heeft en over normaal behaard is zoals een man behaard moet zijn... maar dan moeten de andere 2 of 3 ook goed zijn, alles moet goed zijn! [-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<[-o<
    Ik heb vandaag een klacht ingediend in het ziekenhuis over de chirurg!
    Ik ben blij voor jullie dat jullie wel positief nieuws hebben gekregen, gun het jullie ook zo die positieve test!
    Wanneer moet je weer terug naar het ziekenhuis?

    Liefs Nathalie
     
  13. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Hoi Josien,

    Wij zijn ook zo benieuwd en een maand wachten duurt zzzzzzzooooo lang.....
    Tesa gaat het dan worden, ik weet het niet ofdat ze het hier in Nederland doen, de gynaecoloog zei dat het hier in Nederland verboden is en dat we daarom naar Belgie moeten... misschien komt het omdat mijn man zijn ballen in het lieskanaal zitten? Ik weet het niet!
    Het vertrouwen en de positieve gedachtens zijn een beetje weg op dit moment.... we gaan alle 2 al van het ergste uit....
    Ik hoop alleen een klein beetje dat we niet voor niks een maand vol met spanning en stress zitten te wachten... [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
    Als mijn man zijn hormonen niet goed zijn dan is het over en uit en kunnen we niet samen een kindje krijgen :cry: :cry: :cry:
    Ben zo bang!

    Liefs Nathalie
     
  14. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    lieve natalie, wat een ontzettend vreselijk bericht....... en wat een klap als je dan achteraf verkeerde uitslagen krijgt...
    het voelt nu alsof je hele wereld in elkaar is gestort... ik hoop dat je in dit forum steun kunt vinden. ik hoop vanuit het diepst van m,n hart dat ze zaadjes vinden.

    veel liefs Jose
     
  15. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Dank je wel, lief van je!

    Hoe gaat het nu met jou?

    Liefs Natalie
     
  16. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou ja met mij gaat het goed, ik zit absoluut niet in dezelfde situatie als jij en schrijf mee bij het net begonnen met clomid topic maar ik zag je stukje en toen dat ik hemeltje.... wat jou is overgekomen is zeg maar de grootste angst van een hoop meiden.
    ondanks dat wij helemaal aan het begin van de MMM staan kan ik me nog levendig herinneren hoe ongelooflijk ziek, misselijk en bang ik was toen onze eerste zaaduitslagen heel erg slecht waren alsof zo,n arts je even komt vertellen dat je leven, je hoop en je toekomst weg is...........en plotseling 3 maanden later was het ineens wel goed, was gewoon een slechte lading.
    ik wilde je gewoon een hart onder de riem steken, er is veel mogelijk tegenwoordig daarom hoop ik ook zo voor jullie dat ze zaadjes vinden.
    en heb je er al over nagedacht om nog een zaadonderzoek te laten doen?


    veel liefs Jose
     
  17. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam

    Er komt nog een zaadonderzoek, vrijdag 26 september hebben we een afspraak dat we alle uitslagen horen en die dinsdag voor de 26ste word er opnieuw zaad ingeleverd....
    Tis gewoon te hopen dat al zijn hormonen goed zijn, zijn die niet goed dat is het afgelopen!

    Liefs Nathalie
     
  18. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh meid wat moeten jullie in spanning zitten bah!
    mijn duimen draaien voor jullie....

    gr jose
     
  19. nathalie1984

    nathalie1984 Actief lid

    24 mei 2008
    103
    0
    0
    Verzorgende IG
    Rotterdam
    Dank je!
     
  20. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi Nathalie!

    Wat een verhaal! En een maand is nu zeker lang, heeel lang voor je gevoel... En ik ga ook zeker met je mee duimen dat alles goed is, dat ze goede zaadjes kunnen vinden. [-o< Probeer enigzins positief te bijven, hoe verrekte moeilijk dat ook is... Ik hoop dat jullie ook veel steun bij elkaar kunnen vinden! Hoe is je man eronder?

    Wij zijn vanmorgen weer naar het ZH geweest om een potje van mn vriend in te leveren en om bij mij weer een inwendige echo te laten maken om te kijken hoe mijn follikel zich ontwikkeld. Dus eigenlijk niet echt iets bijzonders want het was goed verder, maar emotioneel was het erg zwaar. Kreeg echt het gevoel dat we een nummer zijn, vreselijk is dat! Vooral als je erg onzeker en bang bent... Dus vndg maar wat eerder naar huis van het werk, trok het niet meer. :cry:
    Maar goed, dat is meer een gevoel bij mij en ik realiseer me heel goed dat het voor jou en je man nog zwaarder moet zijn...

    Hou ons op de hoogte!
    Ik hoef volgende maand pas weer heen, 10e dag van mijn volgende cyclus. Dus nu even rust.


    Sterkte meid,
    -x- Lisszy
     

Deel Deze Pagina