Uitslag sperma-onderzoek hoe gaat het nu verder?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Purplegates, 21 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purplegates

Purplegates Niet meer actief

Dag allemaal,

Mijn vriend heeft gisteren zijn uitslag gehad van zijn sperma. Dit was niet goed..

Kan iemand me meer hierover vertellen? En wat onze verdere mogelijkheden zijn?

Alvast bedankt xx

Bijgevoegde bestanden:

2. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    Wat een stom nieuws voor jullie (netjes gezegd). Ik kan er helaas niks van maken, al die getalletjes maar wilde toch even reageren. :) Zijn hier zeker weten genoeg dames die er genoeg van weten.

Ik had je andere topic ook gevolgd, hebben jullie toch besloten er voor te gaan?

3. Purplegates

Dankje om te reageren :)

We zijn nog in "pauze" maar hadden uit nieuwsgierigheid mijn vriend zijn sperma toch al laten controlleren voor moest het weer zover zijn.
    We willen zeker genoeg gespaard hebben zodat we ons (eventuele) kindje zeker genoeg te bieden hebben en niets te kort zal komen

4. Menn25

Menn25 Actief lid

27 feb 2016
    235
    20
    18
    Ik heb er ook geen ervaring mee.
    Maar wilde ook reageren! Wat Miszy al zegt " stom nieuws "!

Maar is jullie helemaal niks gezegd over de mogelijke opties?

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.233
    113
    Als het goed is herhalen ze het onderzoek nog een keer met 2 tot 3 maanden. Ze kunnen dan ook een intensiever onderzoek doen (zaadcellen wassen). Verder krijgt je vriend leefregels waar hij zich zsm aan zal moeten houden. Die kunnen de kwaliteit bevorderen. Niet meer roken en drinken. Dagelijks slikken van vitamine c, zinkpillen en multivitamine (gewoon bij kruidvat te koop), geen strak ondergoed warm bad of laptop op schoot. Geen mobiel in de broekzak etc. Na een paar weken zal het zaadcellen zich vernieuwen en kan je kijken of het effect heeft gehad. Afhankelijk van de score gaat de gynaecoloog een behandeling starten.

6. Purplegates

Wij hebben van de huisarts eigenlijk geen verdere uitleg gekregen.
    Hij stelde de vraag of mijn vriend ooit een operatie had gehad, en mijn vriend is op zijn 11-12 jaar geopereerd geweest omdat 1van zijn ballen niet was ingedaald.
    Hij heeft ons een nummer gegeven van de dienst urologie in het ziekenhuis en daar zouden we morgen dus een afspraak moeten vastleggen.
    De HA zei dat ons probleem evt al met medicatie opgelost zou zijn. Maar moest dit niet zo zijn, zitten we dan al direct in het medisch circuit?

7. Purplegates

8. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Plaats je bericht even bij "vruchtbaarheidsbehandelingen"
    Denk dat je daar meer succes hebt

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.233
    113
    Voor dit soort zaken moet je ook niet bij de huisarts zijn. Laat je liever doorverwijzen naar de fertiliteitsarts/ gynaecoloog of afdeling hiervoor in het ziekenhuis. Daar zitten mensen die daadwerkelijk verstand hebben van dit soort zaken. En "even medicatie nemen" lost dit niet op. Daarbij is een huisarts niet de partij die de expertise heeft om die volledig te onderzoeken en alles daarbij mee te nemen. Dus ja als je echt wat wilt kom je (in ieder geval voor onderzoek) in de medische molen. Alleen 1 testje bij de huisarts zegt namelijk weinig.

Deel Deze Pagina