Hi, Ik ben benieuwd of iemand hier verstand van heeft? volgens huisarts was het prima, maar ik ben iemand die graag zelf nog wat onderzoek doet haha. Is 26ml goed? En wat wilt een vcm van 45 zeggen?
Hi, Je man heeft in principe goede waarden. 26 miljoen is zeker goed. Zoals je op de foto ziet is vanaf 15 miljoen goed. Als je de volume 5 miljoen vermeningvudligd met 26 miljoen heb je totaal aantal zaadcellen. Dat zijn er flink wat. Het percentage van Aantal beweeglijkheid kan beter. Ik ben zelf ook een man en zou het volgende willen adviseren om de resultaten nog meer te verbeteren. - 3x per week sporten - weinig tot geen alcohol drinken - niet roken - multivitamine nemen - gezond eten bovenstaande heeft mijn resultaten, met name beweeglijkheid verbeterd. Alle leefstijl aanpassingen vandaag hebben effect op de zaadcellen over 3 maanden. In ieder geval als verder alles goed is met jullie beiden zouden jullie met deze resultaten natuurlijk zwanger kunnen worden. VCM: Dit staat voor volume concentratie mobiliteit. Het is het aantal bewegende zaadcellen per ejaculaat. Normaal is dit minimaal 10 miljoen per ejaculaat groetjes,
Hoi @Flowertje27, Ziet er goed uit hoor! De hoeveelheid (volume) is niet 26ml maar 5ml. En dat is prima, de referentiewaarde is 2. Het getal 26 staat voor aantal spermatozoïden per ml. VCM staat voor volume (totale hoeveelheid sperma) x concentratie (hoeveelheid spermatozoïden per ml) x motiliteit (percentage goed bewegende spermatozoïden). De VCM waarde moet minimaal 10 zijn. Dus 45 is hartstikke prima.