Uitslag spermaonderzoek help mij aub

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door KanjerB, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ow ja en mn man zij ja wat kan ik er aan doen maar er zat dus waarschijnlijk wel iets naast :(

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @tirtilisko: spannend zeg... hou er wel rekening mee dat je wellicht een afspraak moet maken voor de uitslag. Wordt nl. een en ander toegelicht.

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wij kregen de uitslag ook telefonisch bij de huisarts toen.

4. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Wup: echt waar? Maar kon je dan wel goed alle cijfers doornemen en vragen stellen? Wij hebben echt bijna een uur alle getallen doorgenomen en wat die cumulatief inhielden onder aan de streep.

Of kreeg jij alle getallen door van hoeveelheid - vitaliteit - PH waarde - staartsoorten etc?

Bij ons waren de reguliere getallen nl. goed, maar als je dan ging kijken naar de andere en die op het totaal nam, was het toch niet zo goed. Lees hier wel vaker dat dames alleen de bewegelijkheids percentages doorkrijgen, maar er komt echt meer bij kijken dan alleen die waarden.

5. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    mijn vriend heeft trouwens het potje in zijn jaszak gedaan... niet op de huid... kan dat erg van invloed zijn? :)

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Dagmar... durf ik niet te zeggen. Bij ons stond in de brochure nadrukkelijk vermeld dat je het op de huid moest bewaren. En is ook ons nog eens gezegd omdat het in de vagina ook op lichaamstemperatuur is en buiten het lichaam afkoelt.

Maar misschien als je dan in een warme auto zit en je er binnen 10 minuutjes bent, het niet zoveel uitmaakt.

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @Jannes, wij kregen eerst van de husarts te horen dat alles goed was. Later van de gynaecoloog kregen we de getallen te horen. Hij bleek 600% teveel zaad te produceren, dus dat zat allemaal wel goed.

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    600% teveel ... ha ha... nou daar zullen vast een paar goede tussenzitten :D

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als het maar warm blijft.

10. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

29 mrt 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Mijn vriend heeft het in zijn broekzak gedaan. Dat was ook goed. De uitslag daarvan hebben we in het ziekenhuis gekregen tijdens een afspraak. Het zaad was gelukkig goed.

11. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Owhhh spannend hoor.. Laat je het ons weten?

Mijn man heeft gisteren een 2de potje ingeleverd en a.s. vrijdag hebben we afspraak bij gyn. voor de uitslagen. Ben benieuwd of de 2de wel goed is en wat ze te zeggen heeft over de 1e uitslag wat volgens de huisarts slecht zou zijn. Krijg ook mijn bloeduitslag te horen.. Pff nog 2 dagen wachten ..

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meiden ik heb de uitslag maar wat het is :( geen flauw idee. Mischien dat jullie een idee hebben hoef natuurlijk niets precies te zijn maar ongeveer

Volume sperma: waarde 4.000000
    Viscositeit sperma: Normaal
    Spermatozoen, aantal/ml 33 < 60 / 100
    < 20 = verminderde vruchtbaarheid
    Progr. BEWEEGL. : 24.0 normaal
    spermatozokn, matig bew. % 32.000000
    NIET BEWEGEND: 44.0
    % DODE V.TOTAAL 14.0
    PH SPERMA 7.60
    FUNCT. SPERMA CONC. 11.6 < 13 / -1
    Resultaat >=13*10 6/ml
    Opmerking sperma: veel leuko's gevonden

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
  14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Heeft ze er verder niks over gezegd?
    Of het goed is of niet?

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ik ben pas patient bij deze ha en hij zei ja het is goed. ja het is zo en jahhh ik weet nioet of het wel echt goed is jahhh slecht is het ook weer niet enz :(

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meestal zal bij een verminderde concentratie zaadcellen ook de motiliteit en de morfologie afgenomen zijn. Een teken dan de kwaliteit van de zaadcellen die nog over zijn ook nog eens slechter is. Vooral een combinatie van afwijkingen in de concentratie, motiliteit en morfologie samen is een teken dat de vruchtbaarheid van de man is verminderd.

dist staat in de tekst maar wat is dat allemaal. Kan iemand mij gewoon opluchten hahah en zeggen dat het in orde is :oops:

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    13 miljoen goede zaadjes in ieder geval. Volgens mij is het iets ondergemiddeld, maar bij mijn weten spreken ze pas van een verminderde vruchtbaarheid wanneer er minder dan 10 miljoen goede zaadjes zijn.

Nou is het wel zo dat je niet al te veel druk moet maken om één test. De test is namelijk erg afhankelijk van een hoop factoren. Aangezien je schrijft dat erbij staat dat er een hoop leuko's gevonden zijn, had je man waarschijnlijk een ontsteking te pakken. Zo'n ontsteking vermindert over het algemeen wel de zaadkwaliteit maar kan bijvoorbeeld al komen door een griepje ofzo. Mijn heeft het ook een keertje gehad bij een zaadtest. Toen was de kwaliteit echt 20-25% van wat ie normaal had. Dus echt flink verminderd. Waarschijnlijk willen ze dus nog een keer een nieuw onderzoek doen. Want dat is wel nodig als er nu zoveel leuko's gevonden zijn.

Groetjes,
    Josien

18. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    volgens mij ziet het er super uit hoor! ik zou een gat in de lucht springen met zo'n uitslag.. die eerste 24 en 32 % moeten samen 50% zijn.
    of die eerste 24 moet 25 zijn...
    dus al met al zit je er ver over heen...
    ik had bij de eerste 0 en de 2e 16 en bij de 3e (niet bewegend dus) 14 en bij de laatste 70% (dus zoveel dood)
    het ph moet tussen de 7 en 8 zij geloof ik.. nou dat is ook goed!
    concentratie moet geloof ik 20 zijn... dat is dus 11,6 bij jullie....
    bij ons is dat 0,6 (erg slecht dus)

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ow ok nu snap ik het een beetje die 24 en 32 enz zijn dus eigenlijk die a, b,c en d dingen :) (ingewikkeld he allemaal ) vooral als ze je eerst een blaadtje geven en pas de volgende dag kunnen bellen :)

Meid ik hoop dat je gelijk hebt en bedankt trouwens. En wat betreft het zaad van jullie. Ik hoop dat je op 28-1 positief bericht zal krijgen en dat je snel kunt gaan genieten van een zwangerschap.

Josien jij ook bedankt meid lief van jullie dat jullie zo uitgebreid uitleg geven.

Bedankt allemaal

20. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    wat ik ervan snap ziet het er zeker goed uit meid!
    ik zou ook een gat in de lucht spingen :D

Deel Deze Pagina