Wij zijn nu klaar met voor onderzoeken in het ziekenhuis. De gyn denkt dat het Icsi gaat worden we horen het in 16 feb. Ik ben nu heel erg benieuwd hoelang het vanaf nu ong gaat duren voor dat we kunnen starten. D e gyn vertelde overgens dat er geen wachttijd is.
Dat hangt van het ziekenhuis af. Als er geen wachtlijst is, alle onderzoeken gedaan zijn en alle informatie gevolgd is kan je meestal de volgende cyclus beginnen. Kan zijn dat je nog naar de prikinstructie moet of een info-avond. Maar alles wisselt per ziekenhuis heel erg. Succes in ieder geval.
Hoi zonnetje, Bedankt voor je reactie! Er zijn geen wachttijden als het goed is... Heb je ervaring met ivf of icsi? Groetjes
Ik heb eerst 6x iui gehad. En zo doorgaan met ivf of icsi. Dat zouden ze per keer kijken, afhankelijk van het zaad. Maandag zeiden ze nog half om half, maar achteraf was ivf niet mogelijk. Maar alleen het stukje lab is voor mij anders geweest. Maar er zijn ook ziekenhuizen die een chromosomenonderzoek doen voor icsi. Is dus icsi geworden bij ons. Zie mijn onderschrift. En er zijn inderdaad diverse topics waar genoeg dames zitten. Waaronder die marnat heeft neergezet. Schrijf daar zelf ook veel.
Hoi Yasmina. Ik zit ook in de ICSI behandelingen. (Toevallig vandaag een cryo terugplaatsing gehad.) Als er geen wachtlijsten zijn en de onderzoeken zijn afgerond, dan kun je gewoon de volgende cyclus starten. De prikinstructie stelt niets voor, ik hoefde daarvoor niet speciaal naar een infoavond, want dat werd gewoon door de arts voorgedaan. Hoe het verdere verloop gaat is per individu verschillend. Hoeveel follikels, hoeveel eicellen bij de punctie, hoeveel er bevrucht worden etc. In het begin duizelt het je misschien allemaal, maar het wordt al snel heel gewoon. Je vraagt naar ervaringen, maar heb je ook specifieke vragen? Stel ze gerust hoor. Succes!
Wij hebben begin april de info-avond en prikinstructie. Eind april beginnen we, zoals het er nu naar uitziet, met onze 1e ICSI-behandeling. Bij ons is er ook geen wachttijd, maar i.v.m. een operatie moeten we drie maanden wachten. Succes alvast!
Yasmina@ Hoe gaat het meid? Kun je er uit komen? wat je allemaal te wachten staat? Heb je nog vragen waar we je bij kunnen helpen?
Bij ons in t ziekenhuis ook geen wachttijd. Wij zijn vandaag geweest voor een gesprek en wij mogen zodra ik weer ongesteld word weer starten voor een brusje voor ons kleintje. Als je vragen hebt laat maar weten hoor.
Mag je al zo snel weer voor een brusje gaan? Dacht dat daar wat langer tussen moest zitten wat betreft tijd?
Bij ons in het z'huis waren ook geen wachtlijsten.. 3 Februari 2009: Uitslag.. conclusie ICSI 9 April: Afspraak ander ziekenhuis voor de ICSI (ons zhuis deed het niet) maar deze afspraak afgezegd omdat we eerst even een paar maandjes 'rust' wilde hebben om de uitslag te verwerken en toen werd het dit schemaatje: Eind september: Prik instructie Eind oktober: Start met DE pil vanwege onregelmatige cyclussen Eind november: Starten met spuiten Halverwege December: Zou de punctie moeten zijn maar had maar 1 follikel Januari 2010 was een rust maand en toen poging 2: Eind februari: Starten met spuiten 18 maart: Punctie 21 maart: TP 1 april: Thuistest 2 april: Bloedtest
Ik denk dat t per ziekenhuis verschild. Wij mochten nu al weer beginnen. Het ligt er ook aan of je borstvoeding geeft en gegeven hebt. Maar wij hebben ook onze redenen om snel te beginnen.
Het is hier niet van toepassing dus geen idee hoe het in ons ziekenhuis zit.. maar hoezo zou het niet kort achter elkaar mogen dan? (bevalling en behandeling)