hoeveel eenheden met spuiten?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Makkie, Jan 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Meiden, vandaag heb ik samen met mijn fertarts besloten om met de clomid te stoppen en gonal f te gaan spuiten. Ik moet dan vanaf cd 3 beginnen, ik moet dan het kleine spuitje vullen tot het streepje van de 10... Maar hoeveel eenheden is dat dan? Toch niet ook 10? Das toch veels te weinig? Lees veel dat de meesten beginnen met 50 of 75 eenheden. Weet iemand dit?

liefs Makkie (toekomstig junkie ;) )

2. staat het niet op je recept geschreven?

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

weet ik niet, maar deze ligt bij de apotheek. Ze moesten het bestellen dus die heb ik daar achter gelaten..... maar als ik het ophaal kan ik het wel van de verpakking lezen denk ik?

4. mm ik zit net te denken: ik denk het niet! ik spuit Menopur maar daar staat op: 75 eenheden. maar ik moet er dus soms 1,5 spuiten, en dat staat niet op het recept.
    maar ik denk dat je het bij de apotheek wel kan vragen. :)

5. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

Jan 5, 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Makkie,
    Zou dit toch even navragen. Ik spuit ook gonal F maar heb hier een speciale pen voor en ik spuit 75E, dit is voorgeschreven vanuit het ziekenhuis. Dit zijn trouwens fijne pennen om te spuiten.
    groeten Mirjam

6. maar tot welk streepje moet jij hem dan zetten ;) ?

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja idd, tot welke streep vul jij hem dan? ennuh, ik heb spuitjes van het ziekenhuis (de spuitjes die je van de apotheek krijgt mag ik niet gebruiken omdat deze niet de goede verhouding heeft?) gekregen, geen pen? Wat is dat dan?

8. als jullie niet dezelfde pen gebruiken denk ik dat een '10' op haar pen iets anders kan zijn dan op jou pen.

makkie, heb jij kant en klare spuitjes?

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja kleine spuitjes met een piep klein/dun naaldje. Ik moet als ik begin de 2 vloeistoffen mengen in een flesje en dan elke dag vanuit dat flesje de gonal opzuigen tot streepje 10..... gaat dan toch wel bij iedereen anders dan?

10. weet ik niet, maar ik snap dat je zelf moet mengen idd.
    de 10 staat niet voor 10 eenheden denk ik. als je weet hoeveel ml tot de 10 is, en als op het flesje 'gonal' staat hoeveel eenheden per ml/flesje (or wathever) er in zit, kan je het berekenen.

11. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    jeetje wat een gedoe joh dat mengen en opzuigen ....als je een aangebroken flesje hebt kun je hem dus ook niet mee nemen .....kun je geen pen krijgen ...waar alles al in zit ...?

12. tja dat kan niet altijd. sommige spuitjes moeten gewoon eerst gemengd worden. je went daar zo aan.

13. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja ik zelf zou daar geen moeite mee hebben ...werk in de zorg ...maar kan me voorstellen dat als je daar niet mee thuis bent dat het tegenvalt ...vraag me af hoe je dat dan doet als je een flesje open hebt ...dan kun je niet weg ?
    tenzij het flesjes zijn met een prikdop er op ....

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

het is idd een flesje met een prikdop, kan dus gewoon in je tas evt...

15. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke das wel fijn ....

16. Niet meer actief

ooh makkie das helemaal niet handig dat jezelf moet mengen. Kunnen je ze geen voorgevulde pen voorschrijven? Veel makkelijker in gebruik en te doseren.
    Ik had die wel met de gonal F.

17. bengel

bengel Niet meer actief

een oud gonal junk:

er bestaan ook prikpennen hoef je alleen te draaien naar de hoeveelheid en klaar is kees, prikken maar!

succes

18. Makkie

Makkie Niet meer actief

Het is niet zo dat ik elke dag opnieuw de vloeistof hoef te mengen hoor! Dat zou wat zijn zeg.... gewoon de eerste keer mengen en dan met hetzelfde gemengde flesje + prikdop elke keer de vloeistof eruit halen. Dus hoef maar 1x te mengen

19. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    met puregon heb ik ook een prikpen, super handig, alleen naaldje opdraaien. Ik spuit overigens 50 IE Maar als je maar 1x hoeft te mengen valt het idd wel mee. Pregnyl moet je trouwens ook mengen!

20. bengel

bengel Niet meer actief

van gonal bestaaat hetzelfde als bij puregon: je hoeft 1x vloeistof te mengen, en dan alleen te draaien en je weet zeker dat je niet te veel of te weinig spuit...(heb nog een gonal in de koeling liggen, maar ja, inmiddels aan de puregon)

Share This Page