uitslag nekplooimeting

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Anoek1, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

    Anoek1 Fanatiek lid

    23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi,

    Ik kreeg vandaag de uitslag van de combinatietest, kans van 1 op 260. Ik schrok daar wel van want ik vind het nog best een hoge kans.
    Nekplooi was 1,6 mm dus goed. Dus ik verwacht een hoog hcg gehalte ofzo. Geen idee moet ik nog navragen.
    Wel vroeg ik of ik me nou zorgen moest maken maar nee hoor, helaal niet. Nou doe ik dat dus wel. Zal wel weer afzwakken maar toch.
    Wie heeft hier ook ervaring mee?

    Liefs Anette
     
  2. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik weet niet hoe oud je bent want dat telt ook behoorlijk mee.
    Qua leeftijd heb ik kans van 1 op 200, nekplooi was 1,3 verder hebben we niets laten onderzoeken.
    Mijn gyn zei: als je deze kans bij de loterij hebt dan win je niet.
     
  3. Anoek1

    Anoek1 Fanatiek lid

    23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi Berbel,

    zo bekijkt mijn vriend het ook. Ik ben 32 dus geeft ook weer meer risico.
    Het zal vast weer zakken maar ik moet zeggen dat ik er toch even van schrok.
    Bij jou zit de bevalling er bijna aan te komen, lijkt nog zo ver weg voor mij (gelukkig maar zeg ik nu)
    Alvast veel succes gewenst

    Liefs Anette
     
  4. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hoi hoi,

    ik kreeg ook zo'n uitslag (1:270) van de nekplooimeting. Ik was erg geschrokken ook en heb meteen de verloskundige gebeld met de vraag hoe dat toch kon. Ik ben net 30 en de dikte was geloof ik iets van 2,1 geloof ik. Ook mijn verloskunidige probeerde mij gerust te stellen dat de kans toch echt heel klein was. Maar ja je hoort vaak alleen maar uitslagen van 1:10.000 of zoiets dergelijks. Het heeft even geduurd voordat ik de rust er weer in had gevonden. Ook al zou een kindje met een handicap even welkom zijn. Geef jezelf even de tijd om te wennen aan t nieuws wat je gehoord hebt en vraag gerust de oren van het hoofd van je verloskundige. Wat ik bij jou lees kan zo'n hoge waarde dus ook komen van een hoog hcg gehalte? Dat wist ik nog niet en dat stelt me zelfs nu nog gerust! Tuurlijk af en toe denk ik er nog aan en ben ik wel eens bang..stel dat...maar dan leg ik dat snel langs mij neer en ga verder met t genieten van mijn zwangerschap...das toch veel beter! Dus meis sterkte en geniet er vooral van!
     
  5. Anoek1

    Anoek1 Fanatiek lid

    23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi, ik heb er vandaag met zwangere collega´s over gepraat, een collega had ook iets van 320 en schrok daar ook van, je hoort idd vaak grote getallen dus daar ga je ook een beetje vanuit.
    Ik neem aan dat het allemaal wel losloopt en dat ook deze schrik wel slijt. Je wilt toch dat alles goed gaat met je kindje dus op zich een normale reactie denk ik.
    Jij zit in een spannende tijd zag ik aan je banner, succes met de bevalling. Spannend hoor.

    Liefs Anette
     
  6. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ik ben 32 en had een kans van 1:4400. De nekplooi was 1,2 mm. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Mijn collegaatje had met haar 27 jaar een kans van 1:6, ze heeft een vruchtwaterpunctie laten doen en gelukkig was er niks aan de hand, alles in orde. Zelfs tegen haar zeiden ze (voor de punctie) dat de kans 5 op 6 is dat het WEL goed is. En dat bleek ook zo te zijn.
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    1 op 260 betekent nog altijd 259 op 260 dat het goed is. Dat is 99,6 % !

    Keurige uitslag toch?

    Groet van Kiki
     
  8. Anoek1

    Anoek1 Fanatiek lid

    23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    kiki, zo had ik hetnog niet bekeken en als je zo kijkt lijkt het inderdaad prima!
    Lief, jullie reacties allemaal, ik ben ook soms zo onzeker.
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat snap ik dan niet, want zoals ik het begrepen heb moet de nekplooi onder de 3 mm zitten, die is bij jou dus heel mooi 1,6 (bij mij was deze 2,4)...

    maar heb je nou de gehele uitslag gekregen dus inclusief de uitslag van de serumtest (bloedonderzoek) of enkel die nekplooimeting?

    aan de hand van enkel de nekplooi wordt volgens mij nooit een kansberekening meegegeven en wordt die gecombineerd met de uitslag van het bloedonderzoek pas gegeven...

    ik kreeg de uitslag (1:820) pas nadat de uitslagen van het bloedonderzoek binnen was...

    vraag het anders even na meid, want ondanks dat je uitslag boven de 250 zit kan ik me toch voorstellen dat je best wel ongerust bent...

    succes
     
  10. Anoek1

    Anoek1 Fanatiek lid

    23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi,

    de uitslag was incl bloedonderzoek, dus vandaar dat ik het ook een beetje raar vind.
    Ik heb pas op 4 sept een nieuwe afpraak bij vk en dan wil ik eens weten hoe dat kan.
    Volgens mij wordt het hcg meegnomen in de test en die was bij mijn mk in feb hoog en ik denk dat ie nou weer aan de hoge kant is, geen idee.
    Ik ga uit van de nekplooi en dan wacht ik de 20-weekse echo af.

    Groetjes
     
  11. Aurelie

    Aurelie Bekend lid

    31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    Hoi Anette,

    Snap dat het schrikken is. Je hebt toch liever een uitslag van 1 op 1200, maar Kikkert heeft gelijk, de kans is minder dan 0,5% dan jouw kindje een afwijking heeft.
    Ik heb afgelopen maandag een nekplooimeting laten doen, maar die moet volgende week maandag opnieuw, omdat mijn minimensje iets te klein was naar de voorkeur van de gyn. Ik heb ook bloed laten prikken, dus volgende week krijg ik ook de gecombineerde uitslag.

    Ik heb van te voren wel een info brochure meegekrgen. jij niet? Daar stond bij mij precies in dat de wanneer de kans 1:200 of minder is dat de kans dan nog maar 0.5% is dat het kindje en een afwijking heeft. Het is slechts een kansberekening. Wil je het echt 100% zeker weten dat zal je een vruchtwaterpunctie moeten laten doen. Ik heb besloten om die in principe niet te doen, omdat de kans op een miskraam bij zoiets 1% is. Dat is meer dan de 0.5% kans op een afwijking!

    Laat je niet gek maken. Je hebt gewoon een mooie uitslag, maar voor je gevoel kan het altijd beter, dat snap ik.

    Succes ermee!

    groeten, Aurelie
     

Deel Deze Pagina