UItslag uitstrijkje, maar nog een vraagje...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Judy77, 12 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik hoop dat ik mijn vraag hier even kwijt kan:

    Vorige week zondag moest ik van de VK naar het ziekenhuis. Ik verloor wat bloed en zij kon niets vinden. De gyneacoloog vond bij inwendig onderzoek wat wondjes op mijn baarmoedermond. We hadden niet direct aantoonbare oorzaken van deze wondjes. Geen sex gehad bijvoorbeeld. We was ik die hele week op de fiets naar het werk geweest en hebben we de dag ervoor flink geshopt, dus veel gelopen....

    Vandaag kreeg ik de uitslag van het uitstrijkje dat het ziekenhuis voor de zekerheid heeft gemaakt, geen vreemde dingen te zien. Ik kreeg de assistente aan de telefoon, de gyneacoloog zelf had haast... Heb dus niet kunnen vragen wat eventueel nu.... Moet ik rustiger aan doen? Kan ik nog wel op de fiets? Kan ik nog wel tillen? Enzovoorts. Ze dachten dat ik misschien een extreem gevoelige baarmoedermond kon hebben (bij het onderzoek werd dat gezegd...) maar is er nu iets waar ik meer rekening mee moet houden dan normaal?

    In ieder geval vast dank voor de aandacht voor mijn vraag....
    Groeten
    Judith
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Judith,

    het kan zijn dat doordat je druk bent geweest, er wat vaatjes in je baarmoedermond zijn geknapt. Dit gebeurt bij heel veel zwangre vrouwen en daar kun je eigenlijk niets aan doen. Dit komt gewoon door de goede doorbloeding ervan. Wanneer je bijvoorbeeld moeizame ontlasting hebt kan dit ook gebeuren. Niets gevaarliks dus. Gewoon alles blijven doen wat je deed, alleen ben er wel op bedacht dat het vaker kan gebeuren. Een sliertje of druppeltjes bloed is helemaal niet erg, het is pas erg wanneer het bloedverlies is als een menstruatie of wanneer je er erge buikkrampen bij hebt.
    Dus gewoon doorgaan met je dagelijkse dingen en wanneer je het weer een keertje hebt, die dag even je gemak houden.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Enorme dank voor het snelle antwoord, voel me een stuk rustiger nu!
     

Deel Deze Pagina