Hoe eten jullie mosselen? Ga ze morgen weer eten.. Ik kook ze altijd op de klassieke manier, met witte wijn. Meestal stokbrood of patat erbij. Super lekker! Maar misschien ook wel eens leuk om op een andere manier te maken.
Ik kook ze in water ik vind de alcoholsmaak eraan niet lekker. Dus geweon water, mosselgroenten en mosselkruiden. En als we overhebben dan bak ik ze op met kruidenboter en eet ik ze op toast, nog lekkerder
Hier gewoon een klein bodempje water met soepgroenten en veel witte peper. Grootste fout die mensen maken is te veel water in de pan.
Heb ze nog nooit gegeten maar ben best nieuwsgierig naar de smaak.... Heeft iemand een klassiek recept wat de smaak van de mosselen er goed uit laat komen?
Hoe ik ze éét? Met mijn handen en dan één lege schelp als knijper gebruiken om de mossel uit een andere schelp te halen. Hoe ik ze kook: Klassiek, zonder alcohol. Wel met groente (o.a. ui, peterselie, wortel, prei, tijm, laurierblaadjes). De restjes bak ik op.
Ik maak ze altijd als volgt: In een grote pan doe je mosselgroenten (of soepgroenten), een glas droge witte wijn (of water of bier), mosselen (2 kg voor 2 personen, als je er stokbrood en salade of patat bij eet) en mosselkruiden. Aan de kook brengen en even laten koken (met deksel op pan) tot alle mosselen open zijn. Hoeft maar kort...8 minuutjes ofzo dacht ik. Tussendoor even schudden met de pan. Pan op tafel en smullen maar! Lekker met cocktailsaus of knoflooksaus.
Koken tot ze goed zijn? Weet niemand dan dat je mosselen 3x moet laten opkomen? Daarna zijn ze gaar. Zakje fijne soepgroenten erbij en per pan een half flesje donker bruin bier. Wat mosselkruiden erbij. Heerlijk met stokbrood of frietjes. Whisky cocktail saus erbij. Mnm
Ik heb ooit eens een recept gevonden van mosselen op oosterse wijze: met o.a. chilipeper, gember en citroengras, en dan koken in kokosmelk.....was errug lekker...
Witte wijn, mosselgroenten, mosselkruiden, beetje roomboter. Paar x op laten koken. Zelf ravigottesaus maken en stokbrood erbij.