progesteron goed maar toch korte LF kan dat?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Essiehh, Dec 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Essiehh

Essiehh Lid

Sep 28, 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zit sinds kort in de MMM en afgelopen cyclus heb ik verschillende echo's gehad om de follikels te meten en heb ik ook bloed moeten laten prikken aan het begin en eind van mijn cyclus. Alles zag er goed uit dus dat is fijn. Nu is het echter zo dat de gynaecoloog aangaf dat mijn vorige cyclus vreemd is omdat ik op dag 13/14 mijn eisprong heb gehad, mijn progesteronwaarde goed was en ik dus eigenlijk gewoon rond dag 28 ongesteld had moeten worden (ik had echter een cyclus van 22 dagen). Ik heb daarom afgelopen maandag nog een keer bloed moeten laten prikken om het progesteron te meten. Uit de follikelmeting van deze cyclus bleek dat ik weer dag 13/14 mijn eisprong heb gehad dus gaf de gynaecoloog aan dat ik waarschijnlijk aanstaand weekend ongesteld moet worden. Als dit weer eerder is dan wil ze nogmaals een cyclus volgen dmv echo's.

Nu vraag ik mij af of het normaal gesproken zo dat als je een korte LF hebt dat dan je progesteronwaarde ook niet goed is? Omdat ze aangaf dat mijn cyclus vreemd was en ze aangaf dat ik eigenlijk later ongesteld had moeten worden.

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Toen wij voor onze eerste gingen, had ik een lf van 6-9 dagen, mijn progesteronwaardes waren toen wel goed. Toch had ik die korte lf, dus kreeg ik utrogestan om dat te verlengen.

Nu zijn we bezig voor nr. 2. Wederom een lf van 5-7 dagen. Nu zijn mijn waardes wel laag.

Het kan dus op zich wel.

3. Essiehh

Essiehh Lid

Sep 28, 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke dankjewel voor je reactie!

Share This Page