Uitslag uitstrijkje

Discussion in 'De lounge' started by bozoe, Sep 7, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Pardon? Gevalletje beroepsdeformatie ofzo? Zo'n kuttekop had ik bij mn bevalling, heeft meer kwaad dan goed gedaan kan ik je verzekeren.

Ik zou het de zorgverzekeraar voorleggen allicht hebben die een optie die wij niet overzien die je allicht kan helpen. Kan me voorstellen dat gyneacologie het nu bijv. relatief rustiger heeft en assistent gyneacoloog zou dit ook moeten kunnen (met vaak ook veel meer rust).

bozoe likes this.
  2. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Ik heb het ziekenhuis gebeld om te vragen of ik daar niet zou terecht zou kunnen maar helaas hebben zij een nieuwe verwijzing nodig omdat anders de kosten voor mijn rekening zijn aangezien de eerdere verwijzing van een jaar geleden is (iets met codes)

Hoe meer ik er met anderen over spreek hoe slechter ik haar reactie vind. Ze kent mij niet eens en dat ik angstig ben voor een slechte uitslag lijkt mij redelijk normaal. De manier waarop zij tegen mij sprak voelde enorm denigrerend ik was alleen totaal niet assertief genoeg en ook best overrompeld door het telefoontje. Ik ga morgen bellen en vragen om een verwijzing naar een gynaecoloog. Ik heb weinig vertrouwen in deze arts en aangezien zij nog wel even aanwezig is ter vervanging van mijn eigen arts word ik liever gezien door een gynaecoloog.

Iemand nog tips hoe ik dat netjes kan verwoorden? Heb het idee dat ik een kruisje achter mijn naam heb (van zeurpatient) gezien de aannames die zij deed

3. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Zo'n zelfkit is van het bevolkingsonderzoek toch? Geen idee hoe dat normaal gesproken werkt. Ik ben 28 dus die oproep krijg ik over 2 jaar.

Het uitstrijkje zelf vond ik niet zo vervelend. Te weinig cellen schijnt te kunnen gebeuren dus vind ik ook nog te overzien. Haar reactie is alleen wat mij boos maakt. Er zit iets dat er niet hoort en ik heb klachten. Hun advies was om eerst een uitstrijkje te maken en dan eventueel te overleggen met een gynaecoloog. Dat ik nu dan 6(!) weken moet wachten totdat ik weet wat die knobbel is vind ik idioot.

4. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,267
    8,713
    113
    Female
    Jeetje wat een arrogant mens die vervanger! Zou morgen idd bellen dat je een verwijzing wil en zeggen tegen de assistente (aangezien je die wsch als eerste aan de tel zult hebben) dat je totaal geen goed gevoel meer hebt bij die arts en hierover niks meer met haar te maken wil hebben.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    voor bevolkingsonderzoek is t ook gewoon een uitstrijkje mja ik had dus een assistente die er geloof ik ook niet veel zin in had. Dus had me toen al stellig voorgenomen dat niet weer via die weg te bewandelen. Vriendin begon over die zelftest, eens kijken of t gaat lukken.

Huisarts had al eens eerder ff gekeken, ik had idd ook een bobbeltje zitten bij/op mn bmm maar dat was niks. Jaren later uitstrijkje was ook prima. Hopelijk houden we allemaal die goede trend vast.

Maar nu ben ik geen gyneacoloog maar is 6 weken niet wat extreem veel tijd om weer tot rust te laten komen?

bozoe likes this.
  6. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,831
    3,589
    113
    Female
    Wat ontzettend onaardig van die vervangende arts...
    Kan je niet bellen en vragen of je een andere huisarts kan zien?
    Je bent echt geen zeurpatient en de angst die je hebt is volledig te begrijpen. Vind ik tenminste.

bozoe likes this.
  7. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Ik heb net de uitslag gekregen van de hr-HPV en die is gelukkig negatief. Wel het advies om over 6 weken dus opnieuw een uitstrijkje te laten maken in verband met weefsel, de assistente moppelde iets over mijn Endometriose. Ben wel enorm blij met deze uitslag. Ik ga vanmiddag een verwijzing regelen.

8. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Hier zou ik nog wel achteraan gaan. Wat een vreselijke, niet empatische reactie.

bozoe likes this.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Oh dat scheelt al zeg. Kan volgens mij ook goed door de endometriose komen.

10. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Update: ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest. Deze heeft inwendig onderzoek gedaan en zag niets geks. Het knobbeltje dat ik voel is het lipje van mijn baarmoedermond. Volgens haar was dat hele uitstrijkje dan ook onnodig. Ik ben zo opgelucht. Als klap op de vuurpijl ben ik ook pril zwanger:D

NdNk, Aries, Aszz and 13 others like this.
  11. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Wat een opluchting! En natuurlijk ook gefeliciteerd!

bozoe likes this.
  12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Wat fijn! En van harte gefeliciteerd!

13. Zuul

Zuul Fanatiek lid

Aug 19, 2020
    2,831
    3,589
    113
    Female
    Wauw! Dubbel positief nieuws! Gefeliciteerd!

bozoe likes this.
  14. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

Jan 21, 2016
    1,409
    764
    113
    ik stel de vraag even hier omdat er meerdere dames gereageerd hebben.

Ik heb vorige week een uitstrijkje laten maken.
    Nu kreeg ik een brief dat er afwijkende cellen zijn gevonden en ik naar de gyn moet.
    Er is geen baarmoederhalskanker of voorstadium van ontdekt.

Iemand ook zoets gehad ?

15. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ja ik! Ik had Pap3a1 en dat bleek uiteindelijk ook CIN3 te zijn. Heb er nog een topic over geopend. Ik heb een lisexcisie gehad, dan branden ze een stukje van de baarmoedermond weg en daarmee dan ook de onrustige cellen. In december heb ik weer controle en hopelijk dan weer pap1.

16. Juffrouwminoes

Jan 21, 2016
    1,409
    764
    113
    Dankjewel voor je antwoord.
    Pffff niet hetgene wat ik hoopte te lezen.
    Had je al klachten of ergens last van?
    Mag ik vragen hoe dat omschreven stond in de brief...

17. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Laat je niet gek maken op internet hoor! Echt 98% van de afwijkende uitstrijkjes is goed te verhelpen en vaak hoeft er niet eens behandeld te worden omdat je lichaam het zelf oplost. En de behandeling bij de gynaecoloog stelt ook echt heel weinig voor, het klinkt allemaal enger dan het daadwerkelijk is.

Ik had een thuistest gedaan van het bevolkingsonderzoek en daaruit bleek dat ik hoog risico HPV had. Ik moest daarom een echt uitstrijkje laten maken bij de huisarts en die belde mij na een paar weken op dat ik Pap3a1 had en werd doorgestuurd naar de gynaecoloog.
    Stond er bij jou geen pap-uitslag?

18. Juffrouwminoes

Jan 21, 2016
    1,409
    764
    113
    Nee bij mij staat alleen:

Dat er geen bmh kanker is. En ook geen voorstadium van. Maar er zijn wel verdachte cellen gevonden.

19. Mvm2018

Mvm2018 Lid

Feb 27, 2020
    19
    11
    3
    Female
    Ik ook precies dit en vorige maand uitslag controle uitstrijkje gehad ( ja in de zwangerschap) en weer terug naar pap1. Gelukkig

Marleen31 likes this.
  20. Madeliefste

Madeliefste Actief lid

Feb 20, 2020
    178
    188
    43
    Staat er geen pap-uitslag bij?

Share This Page