hallo allemaal. Ik ben jaren lid geweest onder een andere naam...... en heb veel met jullie gedeeld mijn moeilijke zwangerschappen miskramen enzo. Maar naar eindelijk de rust gevonden te hebben nadat we heel graag een 4 e kindje wilde, maar dit niet meer lukte is ee veeel veranderd. Ik heb ruim 3 jaar lopen emmeren met medicatie lucryn enzo.... om het vele vloeien te stoppen maar uiteindelijk afgelopen week Mn baarmoeder verwijderd.... en wat blijkt is endometriose Mn baarmoeder is vaginaal verwijderd incl de eileiders en baarmoedermond.... ze hebben op Mn blaas endeldarm en eierstok endometriose weg gebrand. Ik heb veel vragen.... hoe was jou herstel? Heb je veel pijn gehad? En zo ja hoe lang??ik merk dat ik nog steeds behoorlijk pijn heb! Hoe was je hormoonhuisdhouding erna?? En kwa seks ? Deed dit pijn?
Mijn moeder... maar geloof alleen baarmoeder eruit en verder alles opgetrokken omdat alles verzakt was. ze kwam daarna gelijk in de overgang op de een of andere manier. Ik weet niet meer precies hoe en wat. Ze voelde wel aan haar lijf als het de tijd van de maand werd, maar daar bleef het bij. En dus opvliegers enz. ik weet dat het een zware operatie was en dat het herstel lang duurde... Heel veel sterkte!
Hier is mijn baarmoeder verwijderd inclusief mond en eileiders. Eierstokken heb ik nog wel. Het was best een ingreep en het herstel was zo'n 2/3 weken last met bv lopen, maar ik mocht ruim 6 weken niet tillen e.d. Nu merk ik dat mijn lichaam nog steeds wel wat doet hormonaal, met name de intens pijnlijke borsten bv. Met sex merk ik eigenlijk geen verschil, man ook niet, maar de eerste keer is wel wat moeilijk en eng na de ingreep. Neem dus de tijd, ook dat mag de eerste weken absoluut niet immers. Wondjes genazen wel snel, ben nog wel wekenlang blauw geweest op buik en schaamstreek. Beterschap
Ik heb 2 jr geleden mijn baarmoeder incl eierstokken laten verwijderen (ook vaginaal). Ik heb 2 dagen last gehad van een beurs gevoel, maar daarna geen pijn meer. Ik was op dag 3 gestopt met de pijnstillers. De 2-3 weken na de operatie was ik nog wel erg moe. Oja, ik was 39 toen hij eruit ging.
Bij mij is min baarmoeder, baarmoedermond en eileiders verwijderd in juli, Wat een verademing, had er zoveel last van. Ik heb amper tot geen last gehad, natuurlijk moest ik bijkomen maar de wondjes waren snel genezen en ja, ik heb echt geen last gehad, Was wel een beetje gevoelig, maar dat was het eigenlijk. Wel netjes niet getild. Seks zou ik niet weten, heb geen partner maar geloof niet dat er daarin iets is veranderd.