Uitslag urine-onderzoek

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tinkerbell81, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hoi vk's,

Ik had een vraagje aan jullie want t zit mij niet helemaal lekker:

4 weken geleden had ik heel erg veel harde buiken en heb ik bij de huisarts mijn urine laten testen en kweken. Voordat de uitslag er was van de korte test; heb ik al AB gekregen omdat ze geen risico wilden lopen. Uiteindelijk bleek er in de korte test niks gevonden te zijn, maar in de lange kweek bleek ik drager van GBS te zijn...Dit scheen belangrijk te zijn omdat ik dan aan de ab moet als ik beval...,.

Nu heeft de huisarts dit doorgegeven aan de vk, en die vertrouwde de uitslag van de huisarts niet helemaal? Geen blaasontsteking maar wel drager GBS. De uitslag was er binnen 5 dagen en daarom vond ze het raar. Ze wilden dat ik het via het lab van het ziekenhuis in hun stad nog een keer opnieuw inleverde en hier zou het 7 dagen gekweekt worden...Ik hoor hier volgende week pas wat van als ik weer een afspraak heb...

Ons zoontje had na zijn geboorte startproblemen (bleek/wit bij geboorte daarvoor in couveuse, slaperig/slecht drinken was amper wakker te houden tijdens een voeding, weken in de weer geweest met kruiken omdat hij zich slecht op temp kon houden en echt super hard gekreund daarvoor hebben we ook bij de huisarts gezeten)...ik las laatst de symptomen van deze bacterie en schrok eigenlijk dat hij zoveel overeenkomsten had...hij is alleen niet ziek geweest gelukkig....

mijn vraag is nou: als er nu niks uitkomt, is het dan 100 % zeker dat k geen gbs heb? Of kan dit "verdwenen"zijn door die AB kuur 3 weken geleden? Wil zo veilig mogenlijk bevallen en geen risicoś lopen namelijk.

Sorry voor mijn lange verhaal maar snap weinig van de verschillende meningen van de huisarts en de vk...:(

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Als je drager bent van de bacterie dan heb je die altijd bij je en zal deze volgens mij altijd in de kweek zichtbaar moeten zijn.
    De korte test test volgens mij alleen of je een blaasontsteking hebt op dat moment en wordt de urine op kweek gezet wordt er gekeken naar o.a die bacterie.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina