Hallo Allemaal, Ik heb mij zojuist aangemeld nadat ik al eerder altijd meelas. En op onderstaande kon ik niks vinden op t forum. Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds oktober 2010 zijn wij bezig met onze kinderwens. Na een jaar door huisarts doorverwezen. Onderzoeken gehad. Bij mijn man was t zaad niet in orde. De ene keer beter dan de andere keer. Ook uit de samenlevingstest kwam niks. We hebben 2x IUI gehad zonder resultaat. T aantal was te laag om nog door te gaan met een 3e poging. Wij zijn toen overgegaan naar ICSI in eigen cyclus. Bij t vooronderzoek voor ICSI waren er blaasjes te zien op de echo, maar zou geen problemen moeten geven. De 1e poging was t eitje bevrucht en is er een terugplaatsing geweest maar helaas geen innesteling. Vervolgens een 2e ICSI opgezet, maar halverwege afgebroken. De gynaecoloog kon bij de 1e meting niet goed zien of t nou een eitje of blaasje was. Dus met hormonen begonnen. Bij de controle bleek t niet te zijn gegroeid en waren t de blaasjes die in de weg zaten. En dus behandeling afgebroken. Vervolgens ben ik via een kijkoperatie geopereerd om met zekerheid vast te stellen dat t blaasjes waren. Er bleken ook cystes te zitten. Alle blaasjes en cystes zijn verwijderd. Helaas zijn ze weer terug gekomen, medicijnen voor gehad. T was een tijd rustig. Maar terugkomen kon altijd. In 2013 hebben wij t op een laag pitje gezet. Door alles met elkaar aangekomen en t afvallen lukte niet. Inmiddels afgevallen en eind december 2015 weer alles in gang gezet. Uitslag zaad moet nog komen. Maar bij mij zitten de blaasjes, cystes, verklevingkjes er nog wel. Maar lijkt voor nu geen problemen te geven. Echter is mijn cyclus nu bijgehouden en ik had verwacht dat dit in orde was. T aantal dagen is 28. Wat ik altijd heb. Alleen laatste keer had ik al een paar dagen eerder iets bloedverlies. Aan de hand van t bloed was mijn hormoonwaarde goed. Maar nu had de gyneacoloog erover dat de tijd tussen de bloeding en eisprong niet lekker loopt. Dit was vorige waarschijnlijk ook al zo. Hij heeft en nu ook besloten om over te gaan naar ICSI in gestimuleerde cyclus.Ben nu dus ook mijn 1e vergoeding van de 3 kwijt Mijn vraag aan jullie wat hij nu precies bedoelt met de tijd tussen eisprong en bloeding dat t niet goed is. En waarom dit een probleem moet zijn. En zijn er dames die ook van eigen cyclus over zijn gegaan naar gestimuleerde cyclus? Sorry voor t lange verhaal. Hoop dat t wat duidelijk is,
Je luteale fase is kennelijk te kort. Meestal is die 14 dagen, je hebt volgens mij wel minimaal een dag of 10 nodig. Google maar eens op luteale fase. Dan heb je kans dat er niet genoeg tijd is voor de innesteling. Volgens mij kan utrogestan helpen. Je zou ook eens naar tarwekiemolie kunnen kijken. Hoe lang is de tijd tussen je eisprong en menstruatie?
Dank je voor de reactie. Ik hoor zoveel termen en mijn geheugen is soms echt een zeef. Maar nu kan ik wat gerichter informatie zoeken. Ik was 31 december ongesteld geworden. Ik reken altijd vanaf de dag dat t goed doorzet. 4 januari was de laatste dag van mijn ongesteldheid. 14 januari was mijn eitje ongeveer 18 cm. 18 januari was ie al gesprongen. De gyneacoloog zei dat mijn eisprong de 16e of 17e dag van mijn cyclus was geweest Als ik t terug reken zou de eisprong dan op 15 of 16 januari zijn geweest. Ik heb 22 januari bloed geprikt, hormoonwaarde was goed. Was als ik t goed heb gehoord 29. 25 januari einde van de avond en 26 januari had ik licht bloedverlies. 27 januari is t goed doorgezet. Dus dit als dag 1 gerekend. 31 januari was laatste dag ongesteldheid. De luteale fase zou dan 12 of 11 dagen zijn. Maar als je de dagen van lichte bloeding mee rekent is t nog korter. Dus val dan net buiten de normale luteale fase. Ik hoor woensdag meer, dan krijg ik ook t schema voor prikken en zal dan ook horen welke hormonen ik krijg. Ik zal dat van utrogestan ff navragen dan. Je tip van tarwekiemolie zal ik onthouden.Ga ik me in verdiepen. Bedankt voor de verduidelijking.
Ik heb wel een punctie gehad bij de 1e Icsi In eigen cyclus waarbij er ook een terugplaatsing is geweest. Maar normaal heb je recht op 6 behandelingen in eigen cyclus wat gelijk staat als 1 behandeling in gestimuleerde cyclus. Aangezien de icsi in eigen cyclus nu niet meer gaat gebeuren ben ik dus die laatste 5 pogingen kwijt.