ik weet niet of het hier goed staat, maar anders verzetten jullie het wel hoop ik. ik heb een moeilijk verhaal, ik heb er over zitten twijfelen of ik het hier wel neer zou zetten, maar ik heb hulp nodig. ik ben vorige week doorverwezen via mijn verlosk. naar een fysiotherapeut. ik heb last van mijn rug. ik ben daar naartoe geweest en heb mijn verhaal gedaan. daarna moest ik me uitkleden (ondergoed aanhouden) en ging hij naar mijn rug kijken. ik moest verschillende houdingen aannemen en oefeningen doen. één oefening voelde ik me al niet zo prettig bij, maar kon me wel voorstellen waarvoor die oefening was. waarschijnlijk om te kijken hoe het met mijn bekken was. ik moest op een matje gaan liggen en mijn benen optrekken. daarna moest ik ze allebei naar links en naar rechts doen. daarna moest ik ze uit elkaar doen. terwijl ik dit deed keek hij recht in mijn kruis terwijl bij de rest van de oefeningen hij in een spiegel keek die naast me stond. ik schaamde me dood. nu durf ik niet meer terug,ik voelde me zo ongemak dat ik er om heb zitten huilen. eindelijk hulp voor mijn rug en dan krijg je dit.... ik had een nieuwe afspraak gemaakt, die was voor morgen, maar ik zag er zo tegen op om weerte gaan dat ik iemand heb laten afbellen. ik wist zelf niet goed wat ikmoest zeggen. maar, die persoon zegt nu dat ik er melding van moet maken bij de huisarts. tja, ik weet het niet. wat zouden jullie doen?
als je je niet meer op je gemak voelt bij die man zou ik zeker om een andere vragen, waarschijnlijk keek hij perongeluk maar kan me voorstellen dat het niet pretig is. je huisarts kent waarschijnlijk meer adresse en je zou ook eventueel om een vrouwelijke kunnen vragen.
Je had je ondergoed dus nog gewoon aan? Tja... het kan best zijn dat hij gewoon moest kijken waar het euvel zit. Ik denk dat het ook best 'medisch kijken' kan zijn geweest. Dan voel je jezelf wel vervelend, maar zo'n man (of vrouw) kijkt gewoon met een medisch oog naar bepaalde punten. Kun je niet voor de volgende keer je man meenemen? Onder het mom van: hij vindt de oefeningen ook interessant om te weten enzo...
daarom durf ik eigenlijk ook niks te zeggen, misschien deed hij het per ongeluk. maar hij deed het wel zo, dat ik me er niet meer prettig voel. en nee, ik geloof niet dat hij uit medisch oogpunt keek. ik heb het niet tegen mijn vriend gezegt, dan gaat hij zich daar weer druk om maken. (hij maakt zich momenteel al snel druk om me omdat ik zwanger ben) nouja, dan laat ik het hier maar bij. bedankt voor jullie antwoorden.
Als eerste zou ik je vriend vertellen over wat er is gebeurd. Ik neem aan dat jullie alles met elkaar delen, dan is het ook fijn om je hart bij hem te luchten.. Ik persoonlijk zou het die man zelf hebben verteld. Dat ik geen prettig gevoel had bij dat hele gebeuren en of er een mogelijkheid was om misschien iemand anders te krijgen of het liefst een vrouw! Mijn zus die heeft gewoon om een vrouw gevraagd, ze moest wel 10 dagen langer wachten. Maar ach.. liever dat dan dit.
Volgens is het belangrijkste dat jij je er niet prettig voelt. Nu je zwanger bent, ben je misschien wel emotioneler en gevoeliger voor dit soort dingen. Als ik jou was zou ik het er wel over hebben met mijn vriend. Het is goed om je gevoelens hierover te delen. Ook zou ik gewoon om een andere fysio vragen, een vrouwelijke. Daar is helemaal niets geks aan, vooral nu niet! Veel sterkte! Liefs, Sonja
Ik zou me er ook niet prettig bij voelen, je moest je benen opentrekken en dan keek hij naar je ondergoed recht in je kruis? Sorry hoor maar waar is dat voor nodig? Als ik jou was zou ik een vrouw zoeken!
ja, idd, zo is het ook gegaan. daarom voel ik me er gewoon niet meer op mijn gemak. en niet alleen omdat iknu gevoeliger ben omdat ik zwanger ben, maar helaas heb ik al meer dingen mee gemaakt op dat gebied. dus, ja, misschien reageer ik er wel iets heftiger op dan dat iemand anders zou doen. de pijn in mijn rug is gelukkig weer wat gezakt, als het weer terug komt, dan zoek ik via de huisarts wel en vrouwelijke therapeut.
Op zoek naar een ander! Hij had bij een kerel echt niet in het kruis gekeken. Voor jezelf opkomen en naar een andere (vrouwelijke) fysio gaan is mijn advies