4 maanden sprong

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yvke86, 24 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ons zoontje van nu 15,5 week zit in z'n "4 maandensprong" en ik ben moeee.
    Ik weet het, heb nog niet te klagen. Maar zoontje sliep vanaf 8 weken van 20.30u laatste fles tot 6.00u of zelfs klokje rond.
    Dus ja, wij zijn verwend

Nu sinds 3 dagen een humeurig/zeurderiger mannetje en ineens weer 2 nachtvoedingen.
    Waar is mijn vrolijke mannetje gebleven?
    Vannacht om 0.30u / 4.30u en 7.15u vond ie het tijd om op te staan en dat, nu net, ik over 1 week weer moet gaan werken heb even positieve verhalen nodig ;) hoelang duurde bij jullie kindjes deze sprong? En wanneer is de rust weer terug?

Bij mijn oudste de sprongetjes nooit zo gemerkt. Die sliep vanaf 10 weken van 21.30u tot 7.00u en heeft daarna nooit meer nachtvoedingen gehad.

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Bij ons duurde het ongeveer een week. En ook wij zijn verwend met een kind dat behoorlijk snel lang doorsliep in de nacht :)

3. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Dat is fijn om te horen :)
    Bij jullie dus ineens ook weer nachtvoedingen? En daarna weer ineens normale ritme? Hier ook erg onrustig momenteel tijdens de fles

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    4 mnd sprong is a bitch ;)
    Bij mij hadden alle 3 de kinderen er overduidelijk last van (inclusief nachtvoedingen) en heeft 2-4 wkn geduurd. Een periode van veel onrust, slecht slapen, moeizaam drinken en veel jengelen en huilen...

Maar... het gaat weer over!
    Hou je taai, doe het rustig aan. En ga lekker vroeg naar bed in avond.

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ja, geen 2 maar 1 en veel wakker tijdens de nacht. Gelukkig was ze bij ons wel vrolijk overdag.
    Bij ons is er toen ook een fles afgegaan na die sprong. We wilden heel langzaam proefhapjes opbouwen maar bleken een groentemonster te hebben dat liever hapt dan drinkt :|

Oh en het gewone ritme kwam inderdaad terug. Ze wilde alleen iets eerder naar bed 's avonds.

Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Bij ons sliep onze oudste door bij 12 weken om bij 15 weken z'n 4 maanden sprong in te gaan en weer 1-2 nachtvoedingen te vragen tot 9 maanden....dus dat hoop ik niet voor je :roflmao:

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik hoop zo dat het bij ons ook die sprong is! Hij sliep vrij goed, alleen nog een voeding rond vijven vaak en hij heeft ook wel eens een nacht doorgeslapen. En nu... vannacht was het 2 uur, vlak daarna weer en tegen vieren weer. Zo gaat het al een paar dagen, bah! In ons geval heeft hij niet echt honger en helpt de speen, alleen ben je ook niet blij wanneer je daar 3-4 keer voor kan lopen.

Als je kindje al een redelijk vast ritme had dan komt ie daar waarschijnlijk vanzelf in terug trouwens. Bij mijn oudste merkte ik nooit wat van sprongetjes, tot ze 6/7 maanden was. Toen 2 maandjes aangerommelt en ineens sliep ze weer als vanouds. Qua ontwikkeling zie je dat ook terug, ineens kunnen ze meer.

8. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ow jeetje. Nee dat hoop ik ook niet

9. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Lastige hier is dus dat hij totaal geen speen wilt. Laat zich ook niet troosten. Wilt echt iets drinken dan. De fles van 0.30u vannacht maar 80cc gegeven en om half 5 gewoon 180cc

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja wat ik bij mijn dochter wel deed was 150 water en dan maar 3 schepjes zodat ze overdag wel goed bleef drinken en de voeding dus niet ging verschuiven.

11. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik zie dat onze kindjes beide ongeveer even oud zijn.
    Mijn oudste is van 19-10-2014 :)
    Bij hem nooit iets vd sprongetjes gemerkt. Dus ook niet hoeven "aanklooien" met de nachtflessen etc. Ik hoop dat het hier ook snel weer als vanouds is. Al merk ik ook dat hij aandacht krijgt voor ons eten.
    Geef jij al groentehapjes?

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oh dan schelen ze inderdaad niet veel. Zat jij toen ook in het oktober 2014 topic? Je naam komt me wel bekend voor.

Nog geen groentehapjes, wel beetje pap. Hij probeert het al echt van het lepeltje te happen. Groente wilde ik volgende week mee beginnen. Eerst wilde ik even kijken of hij reageert op pap of dat het goed gaat.
    Mijn oudste was/is ook een goede slaper. Ook een goede flessendrinker. De jongste rommelt met slapen en met flesjes aan. Ben blij dat dit mijn 2e is en niet de eerste, nu maak ik me een stuk minder druk.

13. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg

14. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Nee, ik was 1 November uitgerekend toen. Dus ik zat in het November 2014 clubje. Haha!
    Ja bij de 2e is het allemaal al bekend he, maar die sprongetjes kan ik me echt niet herinneren. Levi, onze oudste is ook een hele goede slaper. Dus die gebroken nachten waren sowieso weer even wennen

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Wij zitten inmiddels op de 9 maanden met onze dochter (we hebben er 1).

In de afgelopen periode hebben we wel de nodige wilde nachten gehad maar eigenlijk waren dat gelukkig allemaal korte periodes. Sprongetje, tandjes, ziekte (flink verkouden en grieperig).

Ik weet t niet zeker meer maar of rond 4 maanden of 6 maanden hadden wij een periode dat we in wisseldiensten naar boven moesten komen. Inspectiedienst controle noemde we t, maar we werden er wel stapelgestoord van.

Meestal duurde de onrust een paar dagen tot een week of twee en dan was t heftigste wel weer over.

Nu zijn we weer aan t wisselen tussen t aantal dutjes op de dag, ze wil dr ochtenddut overslaan maar dat kan ze eigenlijk nog niet met dus een redelijk kribbige dame op de dag als gevolg.

We hebben 6 verschrikkelijke weken gehad in t begin, wellicht een goede training geweest want van deze grappen hebben we niet echt veel 'last', afgezien dat t vermoeiend is op den duur. Ik kijk tegen dat moment maar weer eens in 'oei ik groei' om te zien wat ze aan vaardigheden kan gaan krijgen, hebben we wat om naar uit te kijken.

16. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Hier een pittige nacht gehad.
    19.30u fles.
    Daarna 23.00u / 1.30u / 5.30u en hij wordt nu net weer wakker. Poeh! Hoop dat hij snel weer doorslaapt

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Sterkte nog even met de sprong. Afgelopen nacht ging hier goed 1x er uit voor de fles. Alleen ik lag er zo erg op dat ik elk uur wakker was, alsnog kapot nu.
    Vandaag was meneertje ook niet te genieten. Uurtje slapen dan weer wakker en snel weer moe, weer slapen en dan weer snel wakker, huilen en mopperen in de box, fles slecht drinken... Maar liever overdag dan in de nacht

18. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ja precies. Liever overdag dan s nachts inderdaad.
    Overdag gaat hier prima. Ook gewoon vrolijk gelukkig. Slaapt overdag altijd 2x ruim 2 uur en vannacht 2x eruit gemoeten. Hoop dat het snel over is...

Deel Deze Pagina