Elke maand een eisprong maar na eerste kindje niet meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LuckyMommy, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hoi meiden,

Ik maak me een beetje zorgen,, ik had ALTIJD een eisprong voordat ik mijn zoontje kreeg maar deze laatste maand niet meer.
    Waarschijnlijk de maanden hiervoor dan ook niet.
    2dd9cc Ovulation charts on FertilityFriend.com
    Ook zijn al mijn ovulatie testen negatief waarbij ze voor zoontje altijd 2 dagen positief waren

Hoe kan dit??:(
    Ik heb altijd een eisprong gehad en nu na mijn eerste kindje is hij dus pleite..

We ben ik nu 10 kilo zwaarder maar daarmee ben ik het moment aan het vechten ze eraf te krijgen.

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Niemand?

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Echt helemaal niemand? nouja in ieder geval bedankt voor het lezen meiden.

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ben je wel al ongesteld geworden na je bevalling? Bij mij duurde het een paar menstruaties voordat ik mijn ei weer voelde, ik meen weleens gehoord te hebben dat dat even kon duren.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wordt je wel ongesteld? Want ongesteld worden zonder eisprong komt nauwelijks voor...
    Het kan ook zijn dat je eens een cyclus mist, daar is op zich niks raars aan, dat overkomt bijna alle vrouwen ooit wel eens.
    Maar mocht het erg lang gaan duren voor je je eisprong vindt, dan zou ik gewoon de huisarts even bellen. Er kan namelijk middels prikken op progesteron gekeken worden of je voor of na een eisprong zit, en een echo kan ook enige duidelijkheid geven. Mocht er dan toch iets mis zijn, dan wordt het daarmee wel gezien.
    Goed dat je aan het afvallen bent, want overgewicht kan oorzaak zijn van wegblijven van je ei/cyclusproblemen.

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Hoi meiden,

Je ongesteld ben ik wel gewoon geworden de vorige maanden...
    Ook 4 weken na mijn bevalling weer ongesteld geworden.
    Wel ben ik 3 maand aan de pil geweest en daarmee ook weer gestopt 4 maand geleden..
    Mischien komt het idd door mijn overgewicht, of mischien sla ik een cyclus over.. we zullen zien..
    Bedankt meiden!

7. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Dus is dit pas je eerste pil vrije cyclus?

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Nee dit is mijn 4e pilvrije cyclus,, na het stoppen van de pil gewoon weer netjes ongesteld geworden en de 3 andere maanden daarna ook gewoon ongesteld geworden.
    Maar die maanden niet mij eisprong in de gaten gehouden daarmee ben ik deze maand weer begonnen en nog steeds geen eisprong deze maand.

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ok, sorry ;)

maar op welke dag in je cyclus zit je nu?

10. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    sorry ik zie het al...
    Ik zou niet weten sommige hebben een hele korte piek...

11. raspberry

Als ik je tempkaartjes bekijk, heb je wel een vrij grillig patroon en bepaald geen regelmatige cycli... tel daar je overgewicht bij op en dan kan dat net het zetje zijn tot helemaal een rommelig patroon in je cyclus.
    Je temp ging nu net wat omhoog, dus als dat doorzet, heb je je ei misschien eindelijk te pakken :) Maar ik vind het lastig om er echt wat zinnigs over te zeggen, omdat je tempkaartjes zo van elkaar verschillen.

12. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ik had altijd mijn eisprong tussen dag 13 en 17, en de tweede cyclus na mijn bevalling had ik mijn eisprong op dag 21..

Dus hij is eigenlijk nu zo onregelmatig geworden na de bevalling..

Voor die tijd kon ik er vanuit gaan dat mijn ei tussen dag 13 en 17 zou zijn.
    En 14 dagen na mijn eisprong ongesteld.
    Dat was altijd zo.

13. raspberry

Tarwekiemolie of visoliecapsules willen nog wel eens helpen om je cyclus op regel te krijgen, dat zou je eens kunnen proberen. Hielp bij mij destijds goed om het op regel te krijgen, (9 mnd na bevalling kwam m'n cyclus weer op gang (borstvoeding tot 26 maanden) en die bleef onregelmatig met laat ei/korte LF. Met visoliecapsules direct weer op regel naar 28 dagen met ei op dag 14, zoals ik daarvoor altijd gewend geweest was.

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Bedankt voor je tip! Dat ga ik even proberen,, ook hoorde ik dat zwanger worden van etos zou kunnen helpen?

15. DikkeBuik
    Geef je borstvoeding?

Ik heb ook een paar cyclussen na de bevalling geen ei gehad. Werd wel gewoon ongesteld. Hier komen mijn hormonen soms moeilijk op gang, had het ook na mijn miskraam.

Je kunt ook monnikspeper proberen, dat is wat in die etos pillen zit.

Rozemarijke welke visoliecapsules gebruikte jij?

16. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Nee ik geeft geen borstvoeding,, alleen de eerste 3 maand van mijn zoontje zijn leven,,

17. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Naast overgewicht kan het ook door het lijnen komen he! Dat kan je cyclus wel wat in de war schoppen.

18. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ik wacht het gewoon nog even af,, even zien hoe het verder gaat lopen.

19. raspberry

Mijn cyclus werd alleen maar langer van de etos zwanger worden. Ben ik toen snel weer mee gestopt :)

20. z0nne

z0nne Niet meer actief

Ik adviseer ook de tarwekiemolie-capsulles ;) ook mijn cycus kwam er weer van op gang ;)

Deel Deze Pagina