vruchtje te klein

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door surf, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hee hallo dames,

Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, eerder dan normaal ivm bloedverlies 2 weken terug.
    ik zou vandaag 6+5 moeten zijn, volgens mijn laatste menstruatie/eisprong/positieve test, maar nu heeft ze vandaag het vruchtje gemeten op 5+2, veel kleiner dan verwacht dus. Wel klopte het hartje goed en zag alles er verder goed uit.
    Heeft iemand van jullie dit ook gehad, waarbij het gewoon goed kwam? Ik heb over 2 weken weer een echo om te kijken of het gegroeid is, hopen dus dat het blijft groeien en dan het niet alsnog misgaat.
    Net 2 weken moeten wachten op deze echo, na het bloedverlies en nu dus weer twee weken wachten, pffff...

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Jemig meis wat een spannende tijd.
    Hopelijk doet het vruchtje het goed en haald het alles in!

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Jeetje meid vervelend zeg. Helaas weet ik hoe lastig deze weken zijn. Ik heb vorige week een echo gehad. Ook ivm bloedverlies. Ik was toen 7 weken en 4 dagen en de echo gaf ruim een week korter aan. Over 2 weken heb ik mijn volgende echo. Hopen dat het hartje dan nog klopt !

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    jeetje ook spannend dus voor jou! we hopen voor ons beiden een mooie tweede echo dan maar!

5. Yug

Yug Nieuw lid

9 jun 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik ervan weet is de grootte van de foetus in dit stadium wel wat wisselend.

Een verschil van 1 week is heel normaal, mocht het in de trant van 3 weken verschil zijn in de duur van de zwangerschap dan is er wel wat reden tot zorgen.

Mijn zoontje volgde alles keurig en volgens het boekje. Vanaf week 35 toch in het ziekenhuis omdat hij te klein was. Nu gaat alles hartstikke goed, dus maak je geen zorgen.

Geniet van het groeiende leven!!

6. @ Yug, surf heeft een MK gehad, kon jij natuurlijk niet weten.
    Ze zat in het topic januari mama's, waar ik ook in zit, dus vandaar.

7. tessje

tessje Lid

17 nov 2008
    12
    0
    0
    Is het dan wel helemaal zeker dat de eisprong op de verwachte datum was???? bij mij zat er vier week verschil tussen terwijl mijn cyclus de laatste 2 keer bijna gelijk was

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bedankt voor jullie reacties...

zoals jada al zegt is het toch misgegaan...
    we hadden met 8+5 de tweede echo, toen bleek het vruchtje 7 weken, dus na de vorige echo, toch nog bijna 2 weken gegroeid... het is dus waarschijnlijk misgegaan vlak voor de tweede echo, ergens rond 8+2... met 9+3 is de mk doorgezet en heb ik het vruchtje kunnen opvangen...

9. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    hee surf,

ik zag je al bij NOD juli, sterkte en hopelijk is het snel raak!

Liefs

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    #10 ccwomen, 23 jun 2009
    Laatst bewerkt: 23 jun 2009
    Meid wat erg!
    Sterkte!

Deel Deze Pagina