Mag een stootkussen bij een baby van 15 mnd in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shereen23, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Mijn zoontje is een wilde buikslaper, hij rolt z'n hele bed rond eb meerdere malen per nacht bonkt ie met z'n hoofd tegen de spijlen of hoofd/voeteinden.
    Gelukkig geen bulten maar ik vind t zo zielig voor m want t zal ongetwijfeld pijn doen. Ook vallen hierdoor z'n speentjes die ik bij m in bed leg eruit en soms zoekt hij dan z'n speen 's nachts maar die liggen dan allemaal op de grond.
    Ik dacht als in nou zo'n stootkussen in z'n bed doe dan doet ie z'n hoofd niet meer pijn en dan blijven de speentjes in z'n bed.
    Mijn vraag is,is een stootkussen gevaarlijk voor een baby van 15 mnd?

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    geen flauw idee, maar ik heb onze oudste toen vast gelegd in bed (safe t sleep) hierdoor sliep hij een stuk rustiger hij is gebonnen met hoofdbonken toen hij ongeveer een maand of 8 was en werd steeds erger (zelfs een x een klein scheurtje in zijn hoofd gehad en toen was ik er klaar mee, heb toen hulp gekregen via cb en hij heeft toen een aantal weke in een campingbedje geslapen maar hij ging hiermee door de hele slaapkamer en bonkte dan tegeen verwarming deur etc met bed ging hij ook door de slaapkamer maar bonkte niet tegen scherpe dingen alleen spijlen en voor en achter kant) jelle is nu 3 en slaapt op een 1 persoonsbed, bonkt nog steeds ligt niet meer vast
    jongste ligt vast ook een bonker
    ik vind de safe t sleep de uitkomst!!!!!!!!!!!!

verder geen antwoord op je vraag, sorry

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Een dekbedje word ook afgeraden tot het kind 2 is dus persoonlijk zou ik stootranden ook met 15 maanden niet in het bedje toen. Vooral als ze liggen te woelen. Zijn speentje zou je vast kunnen maken aan een knuffel. Ik heb hem aan een knuffel van difrax zitten. Zo is hij nooit zijn speen kwijt. De spenendoekjes gooide hij wel uit zijn bed.

4. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het geen probleem is. :)

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik had een stoelverkleiner van de Ikea liggen. Deze heb ik toen vastgemaakt aan de spijltjes bij het hoofdeinde. Het kussen zat dus vast. Het voldoet prima!

6. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochtertje ligt om dezelfde reden vanaf 14 maanden in een campingbedje. Hier hebben we de gewone bedbodem en gewone matras in het campingbedje gedaan, en dat ging prima.

Mijn zoontje bonkte niet, maar raakte constant zijn speentjes kwijt. Bij hem hebben we een hydro-luier om de spijlen heen gebonden ter hoogte van zijn hoofd. Daardoor vielen de speentjes niet eruit.

Overigens vind ik dat zo'n stootkussen (je bedoelt zo'n ding dat je rondom het bedje doet) met 15 maanden prima kan. In Duitsland, België en tig andere landen doen ze dat nog steeds vanaf de geboorte al.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Volgens mij moet dat met de leeftijd van jouw kindje geen probleem zijn hoor.

Mijn zoon woelt van de jeuk (exceem) altijd naar boven in zn bed en kwam daardoor ook met zn hoofd tegen de rand. Laatst heb ik er een knuffelbeer tegenaan gelegd. Helpt wat betreft mijn zoon prima.

8. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Thanx dames voor jullie reacties.
    Ik ga dan denk ik toch maar dat stootkussen in z'n bed doen.
    Alleen het stootkussen is niet zo groot hij bedekt dus alleen t hoofdeinde en de helft van de zijkantspijlen. Maar goed dat is bete dan niets. T stootkussen maak ik dan goed vast met touwtjes aan de spijlen.
    Hoop maar dat t zo beter gaat.
    Anders ga ik ook maar eens een campingbed aanschaffen en kijken of dat beter gaat.

9. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Mijn mannetje heeft al vanaf dag 1 stootkussens rondom in z'n bedje. Ik vond het zo kil al die spijlen om hem heen en ook is de kamer niet helemaal tochtvrij. Daar beschermen die kussens ook tegen - en het is lekker knus.
    Ja OK - in Nederland raden ze het af vanwege verstikkingsgevaar (alleen in NL trouwens), maar ik zou niet weten hoe hij zou moeten stikken in die kussens. Als je ze op de juiste manier vastmaakt is er geen enkel probleem.

Groetjes,
    Juliette

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

#10 Mayon, 25 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2011
    Vanaf 6 maand had ik het stootkussen, later een nekrol opzij ivm rollen. Nu als hoofdsteun, (buikslaper.) Ze was al vanaf een paar weken sterk in haar nekje.

11. misa

misa Niet meer actief

Precies, volg je gevoel en laat je niet te snel bang maken! :)

Deel Deze Pagina