alternatief voor de stokke kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Hoi,

We gaan binnenkort een kinderstoel aanschaffen. Ik weet dat veel mensen weg zijn van de stokke!
    Wij willen wel graag een meegroeistoel want dat is volgens mij het grote voordeel van de stokke toch?
    ik vind alleen persoonlijk de stokke niet super mooi.
    we wileln er best wat geld aan uitgeven maar wie kan ons alternatieven geven van mooie meegroeistoeltjes??

2. adi

adi Niet meer actief

3. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Wij vonden de Stokke ook niet mooi, vooral omdat we mooie design stoelen bij de eettafel hebben (Vlinders van Arne Jacbosen) die een ronde vorm hebben. We wilden graag een kinderstoel die ook een wat sierlijkere uitstraling zou hebben dan de rechttoe-rechtaan stokke.

Wij hebben toen gekozen voor de kinderstoel van Leander: Leander Kinderstoel Zwart (excl. beugel en kussen)

Wel erg prijzig (meestal vermelden ze alleen de prijs excl. kussentje en beugel, let daar op want dat moet je dus nog bij de prijs optellen). Ze zijn erg beperkt verkrijgbaar in NL, we hebben uiteindelijk een winkel gevonden in Utrecht waar ze hem verkochten.

Wij zijn er nog steeds heel erg blij mee!

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
  5. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    wij houden van strakke meubels dus de stokke past super in ons interieur. Ik vind die sierlijke ronde vormen juist weer niks ;) de dapper stoel vind ik nog wel leuk!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Qua vorm is onze Tiamo meegroeistoel iets ronder/sierlijker, maar ik zou hem niemand aanbevelen. Julia is vrij klein, en de stoel is enorm groot (qua zitgedeelte). Wij sparen nu voor een Stokke stoel. Julia kan 360 graden draaien en er passen 2 Julia's in het zitgedeelte, zo breed/diep is het! Daardoor zit ze nooit rustig aan tafel en dat is echt wel vervelend.

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
  8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Die van de kruidvat of Etos van Bambino.

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
  10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
  11. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Dat is dus niet helemaal waar! Je kind kan er in tot 36+ maanden, zoals je hier kunt zien. Afhankelijk van wat je meegroeistoel noemt, valt hij wat mij betreft er wel onder. ;)

zie hier de link van bloom zelf:
    bloom

12. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    Sorry meiden, ik was-ben ziek dus er even tussenuit maar wat super dat jullie allemaal gereageerd hebben!
    ga het morgen op mijn dooie gemakkie lezen en beslissen..

13. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    hmm heb goed gekeken maar ben nog niet heel enthousiast...
    nog meer opties misschien?

14. misa

misa Niet meer actief

Mmm, dat wordt lastig...! Er zijn al veel meegroeistoel opties langs gekomen. Waar hou je van dan? Strak, sierlijk, hout, kunststof?

Wij hebben op mijn werk (kdv) ook veel chicco's. Erg fijne stoelen. Ze kunnen er al vrij snel in (maand of 2/3). De stoel kan achterover en rechtop (meerdere standen). De stoel kan omhoog en laag (meerdere standen). Ze kunnen makkelijk opgeklapt worden.
    Persoonlijk vind ik ze niet mooi en kunnen kindjes en niet zelf in klimmen zoals de meegroeistoelen. Maar ze zijn wel erg handig.

15. misa

misa Niet meer actief

Voel je je trouwens alweer wat opgeknapt?

16. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.673
    515
    113
    ja aardig opgeknapt alweer, dank je wel!
    ik vind de chicco´s echt lelijk!
    Ik wil sowieso graag een een houten stoel die lang meegaat..

17. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Wij hebben die van prenatal. Kids zijn er blij mee. Idd wel groot zitdeel, maar madam (nu 1.5 jr) klimt er al tijden zelf in en uit. Bavalt ons goed!

18. misa

misa Niet meer actief

Ja, mooi vind ik die chicco's ook niet.
    Ik denk dat er al vele houten meegroeistoelen gepost zijn.. Als ik nog wat tegenkom, dan laat ik het weten!
    Is er al eentje die in de buurt van jouw smaak komt?

19. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij gaan een Brevi Slex kopen voor ons meissie. Vind de Tripp Trapp niet echt mooi, de Nuna Zaaz wel, maar die vond ik qua zithoogte vrij laag (ok, net zo hoog als de Stokke). De Chicco's vind ik ook verschrikkelijk!

Ze verkopen de stoel hier in Nederland (voor zover ik kon vinden althans) alleen bij Hoepie.nl

Dit is de officiele site: Slex - Feeding chairs 6 m+

Deel Deze Pagina