Leren kruipen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door beauty2012, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoi,

Mijn dochtertje is ruim 10 maanden oud en ik vraag me af of ze zal gaan kruipen...
    Als ze op haar kont zit schuift ze soms achteruit en ze schuift dan totdat ze niet verder kan omdat er iets in de weg staat. Vooruit lukt haar niet. Dit heeft ze in een loopstoeltje ook, ze loopt dan wel achteruit maar niet vooruit. Loopstoeltje vindt ze ook niet zo leuk dus die hebben we maar heel even gebruikt en nu weer weggedaan.
    Ze kan ook zelf van zittend naar haar buik gaan maar als ze dan op haar buik ligt raakt ze na een tijdje gefrustreerd omdat ze niet vooruit komt en dan moe wordt.

Ik vraag me nu af of ze wel leert kruipen omdat ze zo snel opgeeft en in de stress schiet.
    Kruipen overslaan kan natuurlijk ook... eigenlijk hoop ik dat ze gaat kruipen omdat ze soms zo gefrustreerd is doordat ze meer wil dan ze al kan.
    Hoe ging dit bij jullie?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geduld... :D Hier is er een beginnen kruipen, 2w geleden... En dan nog op 1 voet en 1 knie. Sinds gisteren soms op 2 voeten en 2 handen...

Had het thans niet meer gedacht. Heeft nooit willen rollen omdat ze niet graag op haar buik ligt, ligt dus bijgevolg nooit op haar buik. Maar toch... :D Ze ging ook al zittend naar achter door haar af te duwen.

Dag en dag verschil met de oudste, die kroop ineens vlot op 7m. Zag een boterham liggen... :p Maar dat heeft bij de jongste nooit gewerkt :D

3. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier hadden we ook een tijdje veel frustratie omdat ze wel wilde, maar niet vooruit kon komen. Dat duurde een week of twee en toen begon ze een klein beetje te tijgeren. Dat heeft ze een week of 6 gedaan denk ik en begint nu echt te kruipen (beter laat dan nooit ha ha!). Het gaat nu ineens snel. De dag nadat ze voor het eerst echt kroop, trok ze zich op tot staan en nu (een week later) begint ze voorzichtig wat stapjes te zetten als ze zich vasthoudt. Het kan ineens heel hard gaan.

4. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Haha ik heb totaal geen geduld:p Ze rolde al wel vlot maar op haar buik vond ze het nooit leuk en nu nog niet...

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Zozo dat gaat zeker hard ineens!:)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb ook geen geduld :D Zeker niet als je een oudste hebt die supersnel met alles was en nu eentje die alles op haar dooie gemakje doet. Ze is ook wel veel rustiger en slaapt veel meer dan de oudste. Je wil niet weten hoe vaak de oudste aan z'n zus heeft voorgedaan hoe ze moest kruipen :D

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Het dochtertje van mijn zus is ook overal veel sneller mee en dan wil ik zomaar dan mijn dochtertje ook snel is;)
    Maar ze slaapt idd ook nog veel en is lekker rustig terwijl mijn zus haar dochtertje veel drukker is. Daar kan het dus goed aan liggen...

8. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hier is het ook volop frustratie op kruip gebied. Mijn kleine ventje is 8 maanden en hij is zo boos dat het niet lukt. De houding is er, echt helemaal perfect, maar dan...... hahah hij kan wel achteruit komen met het gevolg dat zijn speelgoed steeds verder uit het zicht is en hij nog bozer word. Hopelijk legt hij snel de link, want hij zit al 2 weken vast op dit punt.

9. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Onze oudste was supersnel met alles en de jongste is liever lui dan moe :)
    Grappig om te zien dat verschil...
    Maargoed, de jongste ging met een maand of tien, elf tijgeren en dat heeft ze gedaan tot een paar weken geleden.
    We waren op vakantie op een camping met heel hoog gras. Het was mooi weer dus lieten we haar vaak lekker op het gras spelen. Maarja, tijgeren gaat dan niet zo goed omdat dat niet zo goed schuift als op de stenen vloer thuis :D
    Gingze toch maar kruipen :)
    Toen we weer thuis waren begon ze weer te tijgeren, maar merkte al snel dat het kruipen toch iets sneller en minder vermoeiend was. Dus nu kruipt ze als een dolle het huis door.
    Ik vind het wel leuk dat ze overal haar tijd voor neemt. De oudste was niet te houden en liep in de week van haar eerste verjaardag al door het huis en wilde ook niet meer inde wagen enzo.
    Vind het wel lekker dat de jongste nog lekker babyachtig is....kan ik nog fijn met haar kroelen, want ze loopt nog niet weg :D

Het komt wanneer het komt, en dan besef je ineens dat het minder mobiele toch wel heel fijn was en minder zorgen gaf (het vallen en stoten en alles in de mond steken wat gevonden wordt...pffff! :) )

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hahaha, idd! :D Anders zette ik ze ergens neer en moest gewoon naar daar kijken, maar nu... En speelgoed van grote broer is hier ook zo interessant!

@ Valenti: achteruit kruipen zet snel door in vooruit kruipen. Hoop dat je kindje het snel door heeft, spaart een hoop frustratie... ;)

11. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Haha, de mijne is 16 maanden en kruipt pas sinds een kleine maand:D Hij begon te tijgeren bij 11 maanden, ging staan bij bijna 14 en zet nu stapjes langs de tafel. En nu dus ineens kruipen, gek kind. Ja hij is langzaam. Ik geniet maar van het feit dat ik langer een "klein" kind heb.. zolang hij zich ontwikkelt (en dus de ontwikkeling niet stil blijft staan) vind ik het prima. Hij is blijkbaar drukker met andere dingen bezig. Prima, elk kind zn eigen tempo!

12. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier komt het kruipen langzaam op gang. Vanaf 7 maanden getijgerd en nu 2 "stapjes" op handen en knieën en dan weer laten vallen. Het begin is er. Plots trok ze zich gisteren op aan de wipstoel, ging 1,5 seconde staan en kieperde toen in de wipstoel :D

Ze maakt volgens mij een enorme sprong want ze is ook niet te genieten.

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier een megasprong (gehad)
    Want mevrouw deed niets.. ze rolde en daar was alles mee gezegd. Ja en ze bleef zitten als je dr op dr kont zette.
    Vorige maand trok ze in bed wel steeds dr knietjes onder dr. een week later ook op het boxkleed. Weer een week later stond ze in kruiphouding en nu kan ze 2 vooruit, daarna laat ze zich vallen en begint weer opnieuw. Ze kan ook zelf zitten vanaf buikligging. enn probeert dr op te trekken haha.

14. adi

adi Niet meer actief

Ik zou haar vooral niet op haar billen neerzetten en al helemaal niet in een loopstoel. Leg haar gewoon standaard op haar buik op de grond, met een hoop speeltjes om haar heen. Kinderen die de boekhouding als basishouding hebben ( dus ook spelen op de buik) slaan kruipfase bijna nooit over. Dit is overigens een heel belangrijke fase voor de ontwikkeling en ik zou haar echt wel hierin stimuleren.

Deel Deze Pagina