vandaag een verwijzing van de HA gehad naar de gyn. De HA zei dat ze mij daar waarschijnlijk chlomid zouden geven.. nu zit ik daar een beetje info over te zoeken, maar t klinkt allemaal vreselijk eng! Wie heeft dit ook gebruikt en wat zijn jullie ervaringen?!
Ik kreeg er een goede eisprong mee, werd alleen niet zwanger. Bijwerkingen waar ik last van had: hoofdpijn (waar geen paracetamol tegenop kan), opvliegers, zien van lichtflitsen.
Ik vond het heel erg meevallen, geen last van bijwerkingen. 100 MG sloeg niet aan, 150 MG pas op dag 21 eisprong maar wel meteen zwanger!
Ik heb ruim een jaar clomid geslikt. Eerst 50mg en later 75mg. Sloeg goed aan. Kreeg er een mooie eisprong van maar helaas geen zwangerschap. Ik had last van opvliegers en het zien van lichtflitsen. Ook soms hoofdpijn. Vervelende bijwerkingen maar voor een goed doel
Ik kreeg er een zeer regelmatige cyclus van (28 dagen stipt) en steeds twee of drie follikels. Perfect dus. Bijwerkingen: zeer emotioneel (maar dat kan ook aan het hele traject hebben gelegen...) Succes!
Het verschilt per vrouw; veel hebben stemmingswisselingen (ik niet). Veel hebben dun baarmoederslijmvlies door dit middel (ik niet). Het verschilt ook heel erg of je er wel of geen eisprong mee krijgt (ik niet). Het wordt goed bijgehouden door de gyneacoloog.
Ik moet het waarschijnlijk ook binnenkort gaan gebruiken, ben ook benieuwd! Hopelijk heb ik niet zo'n last van bijwerkingen, maar ik heb het er ook helemaal voor over.
In 2011 met Clomid 50mg bij de eerste ronde zwanger. Nu met de derde ronde bezig. Ik gebruik nu 150mg en net een positieve ovulatietest gehad. Nu maar afwachten. Ik heb met name last van lichthoofdigheid en opvliegers. Succes!!
Ik heb het bij mn eerste zwangerschap 1.5 jr geleden gekregen. bij 50 mg kreeg ik 4 (!) follikels, overstimulatie dus, mocht niet proberen toen. Wat last van opgeblazen buik verder niets. toen 25 mg en helemaal geen bijwerkingen. toen meteen zwanger. nu net weer 1 ronde 25 mg gehad voor brusje maar helaas net ongi. ook geen bijwerkingen. maar ik ben wel een uitzondering met deze lage dosis geloof ik. wat wel goed is om te weten is dat clomid zelf geen hormoon is maar indirect op je hormonen werkt. is dus minder ingrijpend dan dat je echt hormonen toegdiend krijgt. ik vind het echt helemaal niet erg, maar kan me voorstellen dat het met hogere dosis iets anders is. veel succes!
Ik had wel last van jankbuien en opvliegers. 50 en 100 mg. hebben helaas niet voor een eisprong gezorgd. Ik ga binnenkort met 150 mg beginnen!
net 2 rondes clomid 50 mg gebruikt en ben nu zwanger! Werkte dus goed bij mij ik had geen bijwerkingen. Succes in ieder geval!
ik weet het nog niet of ik er aan moet beginnen maar de HA zei het. Mijn man en ik zijn nu een half jaar bezig en het lukt niet. Heb een echo gehad en daar zag ze weinig activiteit. Dus over 2 weken naar de gyneacoloog. Maar wij willen niet te veel leeftijdverschil....
Helaas zit er een heel verschil tussen "willen" en "lukken" . Hopelijk krijg je binnenkort duidelijkheid. In het geval dat je aan de Clomid moet en dat je cyclus op gang kan krijgen is dat zeker het proberen waard. Ik heb zelf 6 maanden aan de Clomid gezeten. Het deed wat het moest doen. Alleen had ik wel last van bijwerkingen. Maar ken ook genoeg meiden die er geen problemen mee hebben. 1 tip: ga niet te veel gebruiksaanwijzingen / mogelijke bijwerkingen lezen of opzoeken. Dan heb je al 'last' voordat je 1 pil hebt genomen. Be open minded. Hopelijk gaat snel jullie tweede kinderwens in vervulling.
Ik heb het vandaag van de gynaecoloog meegekregen. Ben benieuwd hoe het zal gaan Moet beginnen op de 3e dag van de volgende menstruatie..
Ik ben ook aan de clomid. De eerste ronde dat ik het gebruikte kreeg ik 50 mg, deed een tikkie te goed zijn werk, vier eitjes die zouden gaan springen dus ook hier moest ik die maand overslaan, risico is te groot op een meerling. Ben nu vanmorgen gestart met 25 mg, mag volgende week woensdag weer voor een inwendige echo om te zien hoe het nu zijn werk heeft gedaan!! Ik heb van de clomid geen last van bijwerkingen gehad, wel van de duphaston die ervoor gebruikte om een menstruatie te krijgen. Succes!!
Zo zie je maar weer dat iedereen verschillend is. Van de Duphaston heb ik juist helemaal geen last gehad
dag dames , net het zelfde verhaal heb pco en sinds gisteren begonnen met clomid. Ik zelf neem het in de avond om zogezegde bijwerkingen in de nacht te hebben, sinds vandaag toch wel redelijk wat hoofdpijn waarvan een pijnstiller niet helpt .. Ik zit met paar vragen vanaf wnr is het best om gemeenshap te hebben met je man 6/02 heb ik terug afspraak bij gynecoloog. Men volgende vraag is kan je het zelf aanvoelen of clomid bij je aanslaat?
dus vanaf de volgende menstruatie moet je het gaan gebruiken... lastig als je dat niet weet wanneer dat is,,,
Grappig tazzy. Ben ook woensdag begonnen weer met eerste halve tablet (maar wel 2e kindje 2e ronde). Overigens wel pas do 11feb echo omdat ik toch pas rond cd18/19 ovuleer. Hoop dat jij nu ook 1 mooi eitjw krijgt!