Puregon+Ovitrelle.. Zwanger??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Aesen, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aesen

Aesen Lid

4 sep 2012
    54
    2
    8
    Huisvrouw
    Hallo dames,

Ik heb pcos. Ik heb 8 dagen lang puregon 75 gespoten en had toen vele mooie eitjes. De negende dag mocht ik gelijk ovitrelle spuiten. De nacht dat ik ovitrelle had gespoten moesten we gaan klussen maar ik heb die nacht, toen we aan het klussen waren pijn gekregen. Alsof mijn man tegen me baarmoeder aan kwam en sinds die dag heb ik nog steeds pijn aan mijn eierstokken en baarmoeder. Volgens mijn berekeningen is het nu 5 dpo. Gister en vandaag was ik duizelig.
    Wat kan de pijn betekenen?? Ik heb ook gelezen dat als je eitjes niet springen, ze een cyste vormen..

Wie kan mij zeggen wat de pijn kan betekenen en zijn er meer dames die zwanger zijn geraakt met puregon en ovitrelle?

Xxx

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hmmm ik moet eerlijk zeggen dat je verhaal in combinatie met dat je zegt dat je veel eitjes had me een beetje doet denken aan een milde overstimulatie. Is je buik ook wat dikker? Weet je hoeveel springgrage eitjes je had?
    Toen we voor mn dochter bezig waren heb ik met mn eigenwijze hoofd een keer de pregnyl gezet terwijl dat eigenlijk niet mocht, omdat ik teveel eitjes had ;). Stom ik weet het! Ik kreeg toen een enorme toeter en had ook veel pijn aan mn bm en eileiers en was ook duizelig en hield veel vocht vast. Dit werd eigenlijk pas minder tegen mn menstruatie. Het klinkt alsof jij hier misschien een lichte variant van hebt. (goole maar eens op OHSS) In dat geval moet je vooral zorgen dat je genoeg vocht en suikers en zouten binnenkrijgt.
    Ik zou op 5dpo niet zo snel durven denken aan een zwangerschap om heel eerlijk te zijn. Het is nog zo vroeg dat zelfs onder de meest ideale omstandigheden een blastocystje nauwelijks de mogelijkheid heeft gehad om in te nestelen. Maar in een cyclus waarin je (licht) bent overgestimuleerd heb je volgens mij wel iets meer kans op een zwangerschap (buiten de extra kans door de vele eitjes). Hopelijk test je over een dikke week positief!

3. Aesen

Aesen Lid

4 sep 2012
    54
    2
    8
    Huisvrouw
    Hallo Nana,

Bedankt voor je reactie. Nee ik wist niet precies hoeveel eitjes er op springen stonden. Ik denk dat je gelijk hebt over het overstimulatie. Moet ik de gyn bellen of hoeft dat helemaal niet? En op het internet staat de symptomen over 3a7 dagen kunnen verschijnen maar ik had het de nacht toen ik ovitrelle had gespoten al. Kan het al zo snel zijn? En gelukkig bestaat er wel nog een kans op zwangerschap.

Na hoeveel maanden prikken was jij zwanger geraakt voor je dochter?

Xxxx

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik kreeg mijn symptomen ook al een paar uur na de pregnyl, dus het kan heel snel gaan. Na 12 uur had ik al een buik alsof ik 15 weken zwanger was. Als ik jou was zou ik bij twijfel zeker even de gyn bellen, al is het maar om gerustgesteld te worden. Als het echt OHSS is kan dat best heftig zijn. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik bij mijn toch behoorlijk serieuze overstimulatie de gyn nooit heb gebeld (ik durfde niet ;)). Maar ik heb mezelf wel heel goed in de gaten gehouden - drie keer per dag wegen en buik meten om te kijken of ik niet teveel bleef aankomen/groeien, precies opschrijven wat ik dronk en hoeveel ik plaste (om te kijken of ik niet teveel vocht vasthield), vooral heel veel electrolyten drinken en een beetje rust houden, maar wel regelmatig voorzichtig bewegen.

Ik heb ongeveer 8 maanden geprikt voor ik zwanger was van mn dochter, maar daar zaten meerderde "mislukte" cyclussen tussen. Ik heb uiteindelijk 3 iuis gehad.

Er bestaat deze ronde zeker een kans op een zwangerschap! Als je overgestimuleerd bent en zwanger raakt, worden de symptomen meestal de tweede week van je luteale fase wat heftiger, terwijl ze als je niet zwanger bent vaak dan juist wat afnemen. Succes!

5. Aesen

Aesen Lid

4 sep 2012
    54
    2
    8
    Huisvrouw
    Heeyy Nana

Heel erg bedankt voor je antwoord. Wat ik las over OHSS is dat je minder moet gaan plassen maar ik ga juist heel veel en ik voel me wel opgezwollen maar ben niet aangekomen gelukkig. Het is vandaag al beter dan gisteren maar heb nog steeds de pijn bij mijn eileiders en mijn buik. Ik werd gevolgd met alle prikken en kreeg meerdere malen echo's dus vind het niet zonodig om mijn gyn te bellen. Komt wel goed hoop ik.

Dus wat ik heb begrepen is dat ik wel een eisprong heb gehad en daardoor ben ik overgestimuleerd geraakt. Klopt dat?

Xxx

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Graag gedaan hoor.
    Dat klopt. Je kunt alleen maar overgestimuleerd raken als je ook een eisprong hebt gehad. En waarschijnlijk heb je er dus wel meer dan één gehad :). Het punt is juist dat die gesprongen eiblaasjes zich nu vullen met vocht. Dat maakt ook dat je buik opgezet raakt. Gelukkig maar dat het al minder wordt. En zolang je nog goed plast is er inderdaad sowieso niet zoveel aan de hand. Ik denk dat het dan niet nodig is om de gyn te bellen. Hopelijk levert het straks wat op!

7. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind het raar dat je niet precies weet hoeveel mooie rijpe eitjes je had? Dit wordt toch de hele tijd in de gaten gehouden?
    Ik had er op een gegeven moment drie "klaarstaan", 1 op rechts en 2 op links.
    Dat was ook meteen de grens waarbij verder werd gegaan. Bij vier eitjes zou de poging afgebroken worden wegens een te grote kans op meerlingen.

8. Aesen

Aesen Lid

4 sep 2012
    54
    2
    8
    Huisvrouw
    Heey krullie,

Ja dat vind ik zel ook raar hoor. Mijn gyn zegt niet zoveel. Zolang ik niks vraag verteld hij me niet meer dan dat ik moet weten en daarom ga ik ook de volgende maand, ookal ben ik zwanger of niet, naar een andere gyneacoloog. Ik voel me ook niet zo op mijn gemak bij hem. Ik had gehoord dat hij meerdere vrouwen heeft geholpen met zwanger rake die PCOS hebben en daarom ging ik naar hem maar dat veranderd volgende maand :)
    Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Xxx

Deel Deze Pagina