Volgens mij heeft de vorm iets te maken over het kunnen bereiken van de eicel en het binnendringen van de eicel. 30% goede vorm is een normale waarde. Dat zal dus betekenen dat "normale"vruchtbare mannen, ook veel spermacellen hebben die een abnormale vorm hebben.
ja a is bij ons 0 en dat zijn de snelle zwemmers die je nodig heb om spontaan zwanger te worden. b zijn de langzame bewegende c de niet bewegende en d de dode. maar ook de vorm is belangrijk
op onze sementest kan ik niks vinden over de vorm of morfiliteit. bij ons staat motiliteit en dan abcd enzo.. of is dat soms t zelfde? nee toch of is de morfiliteit t zelfde als conc.spermat.. dat is bij ons 0.6 namelijk
aaaah ok ja zoiets dacht ik al.. sorry hoor.. dat ik zoveel vraag maar er komt zoveel op je af! mijn dok had het wel over de vorm... dat er veel abnormaal waren maar ook wel een paar normalen.. maar ik weet niet hoe dat dan in onze test wordt genoemd...
Schrijf anders alle uitslagen even op, dan kan ik er eens naar kijken.Mag ook via pb. Oh, ik zie dat je dat al gedaan hebt. Ik ga er nog even naar kijken.
Prinses, Weet jij nog wat de aantal is van ons? 20 - 200 10E9/1 aantal 63, was dit wel 63 miljoen of niet?
Nee nog niet. Ik moet de verwijsbrief halen die ligt nu klaar als het goed is! Ik ben ook erg benieuwd...Spannend hoor voor jullie!
meiden ik heb ook mijn uislag binnen heb al een topic dus open er niet nog een maar als jullie ook voor mij willen kijken aub Volgens mij is het niet goed maar ik heb er helemaal geen verstand van. Volume sperma: waarde 4.000000 Viscositeit sperma: Normaal Spermatozoen, aantal/ml 33 < 60 / 100 < 20 = verminderde vruchtbaarheid Progr. BEWEEGL. : 24.0 normaal spermatozokn, matig bew. % 32.000000 NIET BEWEGEND: 44.0 % DODE V.TOTAAL 14.0 PH SPERMA 7.60 FUNCT. SPERMA CONC. 11.6 < 13 / -1 Resultaat >=13*10 6/ml Opmerking sperma: veel leuko's gevonden
Nog een vraagje zou dit dat a, b, c en d kunnen zijn wat het is totaal 100% Progr. BEWEEGL. : 24.0 normaal spermatozokn, matig bew. % 32.000000 NIET BEWEGEND: 44.0 En die a en b moeten 50 zijn toch??? pfffffffff [/i]
Ik ga het proberen, alhoewel ik de manier van becijfering afwijkend vindt, van hoe ik het gewend ben. Volume is ok Beweeglijkheid lijkt me normaal (dat is de motiliteit) ph waarde is goed Ik kan niet aflezen over de hoeveelheid zaadcellen. Ik zag in je eigen topic dat Josien ook wat dingen heeft uitgelegd. Daar sluit ik me verder bij aan. Verder kan ik je aanraden, nogmaals contact met je arts op te nemen, dan kan hij/zij het goed voor je uitleggen.
Als het goed is wordt ik morgen door de gyn gebeld. We hebben een belafspraak. En zo te lezen ook na aanleiding van wat josien zei is het toch niet erg slecht of slecht. Normaal toch (jeetje had nooit gedacht dat ik zo nerveus zou zijn Ik schaam me eigenlijk omdat ik steeds berichten neer zet over de uistlagen maar kan niet wachten tot morgen. Oww ja en de gyn zei tijdens mijn laatste afspraak dat als het zaad goed was ik met clomis kon beginnen. Dat, dat dan het enige ''probleem'' was mischien dat ik daarom ook zo zenuwachtig ben