uitslag zaadonderzoek zeer slecht: graag steun en tips

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by nana1980, Jan 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    wij lopen in Rijnstate.... dus dat is in arnhem.. ook niet echt in de buurt voor je!
    Kijk anders eens op www.kidinformatie.com of op www.freya .nl of www.kiddroom.nl daar staan adressen van ziekenhuizen op...

wachtlijsten zijn overal vrij lang! 2 jaar zit je zo aan...

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ja en groningen 36 maanden en zwolle neemt alleen bepaalde postcode gebied aan...
    Maar dan hebben jullie nog snel donoren toegekend gekregen toch?

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    uhm is een lang verhaal.... sinds de azopermie bekend is hebben we ons voor de zekerheid op de wachtlijst laten zetten. Dit was in juni.
    We zouden opgeroepen worden voor een intake, maar in liep al een half jaar bij een gyn ivm mijn PCOS. ik zat aan de hormonen.

Dus in sept nam zij de intake af. We hadden een eigen donor.. en zijn rietjes zouden pas in april vrij komen. Hebben wij benaderd via stilverlangen.nl en hij kwam kwa uiterlijk overheen met mijn vriend.

2 dagen voor kerst, ik had een enorme domper.... werd ik door t ziekenhuis gebeld, dat ik evt morgen voor intake kon komen. Heb ik verteld hoe het in elkaar stak, en vertelde die vrouw, ja maar als je voor een donorgesprek komt dan kan je ook andere uitkiezen..... IK WAS NOG HELEMAAL NIET AAN DE BEURT.. maar die vrouw beweerde bij hoog en laag dat ik bovenaan de lijst stond..

ok prima! afspraak op 14 febr gezet voor donorselectie.. maar de prikinstructie van mijn hormonen was eerder... dus donorselectie moest ook eerder. NA een hoop gedoe en heen en weer gebeld. Blijkt er een groot blunder gemaakt te zijn! Maar goed daar ga ik niet de dupe van worden, dus daar ben ik voor gegaan..

hoop gedoe gehad bij 2 afdelingen.. uiteindelijk zo ver gekomen dat ze me zouden helpen... en de prikinstructie een maand vervroegde... 16 januari en de donorselectie 24e...

Is een beetje mijn verhaal... nu kunnen we als ik eisprong heb beginnen... gister begonnen met hormonen dus tis afwachten of het aanslaat, of mijn dosis omhoog moet oid.. dt weet ik 1 febr pas...
    Dan weet ik vermoedelijk ook mijn inseminatie datum.. dus wordt ontzettend spannend!

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    heel spannend, maar goed dat je voor jezelf opkomt.
    hier net ovutest gedaan en die is nog niet positief dus heb hoop dat ei nog niet is geweest enmorgen nog niet komt, morgen weer testen heb heb afgsproken dat donor voor kennismaking komt en dat we kijken of we als we een klik hebben of we direct kunnen beginnen deze week.

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ga jij voor ZI?

6. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Ja we doen het zelf helaas kan ik niet wachten.. ben al 38

7. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hmm ik kan ook even jou verhaal nergens terug lezen..

Vind je dat niet moeilijk ZI? Ik zou de donor zelf niet willen zien... al zit er ergens nieuwsgierigheid..

Onze donor heeft heel erg donker haar en fel blauwe ogen..

8. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    kan je geen voorrang krijgen ivm je leeftijd?

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    nee helaas... vorige jaar iui gehad in refaja omdat er een gyn was die wilde helpen we hadden een eigen donor, maar arts is terug gefloten door umcg het mocht niet... protocol was protocol, er is toen door de gyn met verschillende klinieken overleg geweest en ook voorrang is besproken bij umcg maar helaas.. 36 maanden is e wachttijd en tegen die tijd zit ik aan de max leeftijd

maar we doen het zelf mannetje brengt het in met canule en spuitje zo is het ons in 2009 ook in 1 keer gelukt helaas mk

10. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    hmmm spannend meid!

Enuhmm het geertgen? Die hebben wederkering...

Ik ga uiteindelijk ook eitjes doneren

11. ricmar94

ricmar94 VIP lid

Dec 17, 2008
    11,713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    oke ben richting bed..
    truste

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ik ook lees morgen weer bij

13. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

Aug 27, 2010
    1,044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden, ik probeer een beetje ''in te lezen'' in jullie verhalen om te ontdekken wat jullie hebben meegemaakt. Het is voor mij wel wennen, want ik merk dat bij de meeste van jullie de diagnose azoospermie al wat langer geleden gesteld is. Voor mij is alles nog zo vers en onwerkelijk. Ik hoop stiekem nog dat zaadonderzoek voor een 2e of 3e keer (ik weet niet hoe vaak ze dat herhalen?) beter resultaat geeft, maar misschien tegen beter weten in.....

even een vraagje: ik lees soms over chromosomenonderzoek ivm afwijking op Y-gen van de man. Ik vraag me het volgende af: als een broer van mijn man wel kinderen heeft gekregen, is het dan zo dat er dus geen Y-afwijking bij mijn man zal zijn?? Want anders zou zijn broer toch ook geen kinderen hebben kunnen krijgen??? Dit vraag ik me even af.....

ondertussen is het nog steeds afwachten; vlgd week dinsdag is er een intake en dan horen we misschien ietsje meer. Weten jullie wat we dan kunnen verwachten? Alleen een gesprek? Ook lichamelijk onderzoek uitwendig??

Jullie sterkte met alles!!

14. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    intake bij de uroloog?

Was uitwendig bij mijn man, er werd bij zijn ballen gevoeld of er een rare zwelling oid zou zitten, ook werd er gevoeld naar de zaadleiders...
    Daarna kreeg hij een echo om eens goed te kijken of er een verstopping oid zit...

Dat zat er verder niet (GELUKKIG) en we hebben dan ook gekozen verder geen onderzoek meer naar te laten doen.

15. liev

liev Actief lid

Nov 5, 2010
    471
    0
    0
    he nana

bij ons is het ook nog heel vers...ook nog maar 1 test gehad en gister bij uroloog geweest!

ook al heeft de broer van je man geen y-deletie, kan het volgens mij bij je man nog wel het geval zijn...pff..wat een gegis en uitzoek gedoe allemaal he??!! ook mijn wereld draait alleen maar daarom.

hebben jullie al bloed laten prikken voor chromosoomonderzoek? wij vandaag de uitslag gekregen, geen genetische afwijkingen, zijn zo blij..er is nog hoop! ze denken dat het bij ons komt doordat mijn vriend de bof heeft gehad, ook al was hij nog maar 5 jaar toen..dikke vette pech...

wat voor onderzoeken hebben jullie al gehad en welke zijn er binnenkort?? afzien he?!!! weet precies wat je doormaakt...echt zo kut..en bijna niemand weet hoe het voelt..zo;n nachtmerrie al dit!!!

zet em op!

liefs

Share This Page