Hoi meiden, Wij hebben maandag onze eerste afspraak bij een kinderwens kliniek. Weten jullie wat ons ongeveer te wachten staat?
Nou bij mijn eerste afspraak bij de gyn in het ziekenhuis kregen we een hele waslijst aan vragen over ons heen: hoelang zijn we al bezig, hoe regelmatig doen we het, lengte van de cyclus etc etc. Verder kreeg mbv een eendebek een onderzoek. hij ging met zn vingers voelen of alles goed zat. en er werd een uitstrijkje genomen, ook uit mn plasbuis (auw) en daarna kreeg ik een inwendige echo. Toen we weggingen moest mijn man zaad inleveren en werd dat ook getest. De volgende afspraak werden pas alle uitslagen besproken.
Bij ons was het net zoals bij Maahi alleen: werd het zaadonderzoek bij ons een week later gedaan! Het ziet op papier/scherm er heftig uit maar het valt wel mee. Alleen die vervloekte eendebek haha dat is wat minder . Die inwendige echo vond ik zelf eerste keer wel bijzonder haha dan zie je eierstokken, baarmoeder en ze liet ook even mijn maag zien haha. En als alles mooi op zijn plaats zit en op het scherm ziet de gyn zo niks verdachts dan valt er een even een last van je schouders dat dat gewoon goed zit! Hoe zijn jullie terrecht gekomen in een kinderwens kliniek als ik vragen mag? Groetjes LLL
Thanks voor je reactie! Vandaag doorverwezen door de huisarts, omdat we al een jaar bezig zijn, zonder resultaat.. Verder sloopt het ons emotioneel heel erg om telkens weer die spanningen te hebben, maar goed.. dat hoef ik denk ik niet uit te leggen
Ah zo oke! Ja ik ken de spanningen ja! Maar helaas ik moet je teleurstellen die worden niet minder als je de mmm in zou gaan ! Maar je wordt wel een handje geholpen dat de kans gewoon groter is! Maar het wachten blijft helaas!
Ons 1e onderzoek is alweer wat jaartjes geleden maar wij kregen inderdaad ook een vragenlijst, ik kreeg een inwendige echo en moest bloed prikken, manlief moest een week later zijn bijdrage doen voor een zaadonderzoek. De mmm is een onzeker en (meestal) lang traject waarin wachten centraal staat. het is daarentegen wel fijn dat je weet dat er wat gedaan wordt aan je kinderwens. Heel veel succes!
Hoi Meid, dit is echt de eerste keer Voor jou dus is heel normaal dat je zenuwachtig bent hé ben ook 1ste maal geweest ondertussen' bij ons kwam ook idd eerst een gesprekjé kort eigenlijk' Hoelang we al bezig waren, hoelang ik de pil niet meer innam of we operaties hadden ondergaan, informatie over familie' en nog zo wat vanalles Over je lichaam' bij mij deden ze dan gelijk een uitstrijkjé en onderzoekje voelde eigenlijk redelijk weinig, voelde me wel op mijn gemakjé bij de arts' hij sprak ook heel vriendelijk en rustgevend' vertel alltijd dat het je eerste keer is, dan begrijpen ze je ook beter Ik moest wel wachten voor bloed te laten trekken op mijn menstruatiedagen' en zo mocht mijn vriend ook gelijk zijn zaadjes inleveren' ik ben niet zeker maar 2weken erna mochten we op gesprek' en daar vertelt hij /zij jou wat er aan de hand is of eventueel verdere onderzoeken maar bij ons werd enkel het probleem bij mij vastgesteld zaadonderzoek was prima in orde, dus zit nu in de 1ste ronde clomid & pregnyl Veel succ6 meid ik duim voor jullie!! xxjés sarah