Kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn van een IUI poging in nederland? Mijn verzekering wil mij 405,- betalen voor 6 pogingen... Ik ben per poging; puregon, pregnyl, progestan en de behandeling 340,- kwijt. Ze geven als reden dat een poging in nederland veel goedkoper is. Nu ben ik dus wel erg benieuwd wat een poging hier kost : Hoop dat er iemand is die me dat kan vertellen, liefs pat
Hallo, Volgens mij kan je van die 405 nog niet eens 1 behandeling betalen, tenminste, niet bij ons (ziekenhuis Bronovo in Den Haag). Mijn hormonen kosten gezamenlijk ruim 300 per maand, afgelopen maand zelfs 600. En de behandeling is ook zo'n 300 per keer, inclusief echo's, sperma wassen en inbrengen. Misschien kan je een ziekenhuis mailen om te vragen wat de kosten precies zijn? Waar woon je zelf?
Hallo SRB, Mag ik vragen of je dan naast je huidige eigen risico zelf ook andere kosten moet dragen of krijg je alles vergoed verder? Bedankt. Gr. Wendy (sta op de wachtlijst voor IUI)
Hoi,hoi, Ik heb nu in totaal 3 IUI's gehad,waarvan 1 met pregnyl. Ik heb nog geen 1 keer een rekening gehad,dus ik denk dat mijn verzekering gewoon alles dekt.
Hallo Wendy, Ik heb speciaal mijn verzekering aangepast per 1 januari om ervoor te zorgen dat mijn medicijnen volledig vergoed zouden worden. De eerste 3 iui's zitten in de basisverzekering, dus die zijn sowieso vergoed. De volgende iui's moet ik volgens mij zelf betalen. Tot nu toe heb ik alleen maar 2 keer een hele kleine eigen bijdrage moeten betalen voor de progestan (8 euro in totaal), de rest werd volledig betaald.
hoi Pat, ik heb ook nog niets zelf hoeven te betalen en ben nu met de 5e IUI bezig. Heb wel een keer een rekening van cetrotide spuiten zelf moeten betalen omdat we per 1 januari 150.- eigen risico hebben in nederland maar de rest wordt alles vergoedt tot 6 behandelingen.
Pat, in welk zh ben je onder behandeling. Kunnen ze je dat niet vertellen? Normaal worden er in NL 6 pogingen vergoed toch? Er zijn hier in nl wel verzekeringen die de medicatie voor IUI NIET vergoeden. Het klopt dat NL goedkoper is dan bv DL. Belgie is volgens mij weer goedkoper dan NL. Ik kon er 6 krijgen inclusief medicatie, maar zijn na 2 behandelingen overgestapt op IVF. Progestan valt onder de eigen bijdrage, ik moest ook altijd betalen voor de progestan.
Hello ladies, Bedankt voor jullie reacties. Ik heb Agis maar even een mail gestuurd. Ik heb een Comfort polis (collectief) bij hen, dus ik denk dat het wel goed zit. Even afwachten maar! Groetjes, Wendy
Hoi meiden, bedankt voor de reacties! Ik ben onder behandeling in Duitsland, maar ben verzekerd in nederland omdat ik in nederland werk. Het jaar 2007 kreeg ik ruim 1300,- vergoed voor 3 behandelingen na een zwangerschap heb ik opnieuw een aanvraag ingediend voor 6 behandelingen. Nu kreeg ik een brief dat ik voor deze 6 behandelingen incl. medicatie 405,- vergoed krijg. Ik heb dus al met mijn verzekering gebeld en zij zeggen dat je met 405,- in nederland wel 6 pogingen kunt doen. Ik weet niet waar ze dat op baseren maar dat geloof ik dus echt niet! Ik heb trouwens extra verzorgd 2 van Menzis.... in de polis staat dat je IUI vergoed krijgt incl. medicatie voor maximaal 6 behandelingen.
Ik ben bang dat je dan net een pakket te laag verzekerd bent. In 3 van menzis wordt alles vergoed, en idd met hormonen zit je zo aan het bedrag. Een IUI op zich is niet duur, maar de hormonen maken het duur. IUI is volgens mij iets van 150 euro, maximaal 200. Dan ligt het er ook nog aan hoelang je zwanger bent geweest. Volgens mij gaat bij een zwangerschap van 12 weken de teller weer op 0.
Ik heb de verzekerings voorwaarden nagekeken en in verzorgd 2 en 3 krijg je dezelfde vergoedingen. Ik had dit vorig jaar al nagekeken om te zien of ik niet hoefde te verhogen, heb toen zelfs nog naar de klantenservice gebeld en ze zeiden me dat ik me niet extra hoefde te verzekeren . Wat betreft de zwangerschap die is met 10 weken afgebroken, maar dan zou ik nu nog 4 pogingen vergoed moeten krijgen en dat lukt ook niet met 405,-. liefs pat
Ze berekenen dus puur de IUI zonder hormonen. Misschien moet je dat nog keer aangeven... Dan zou de prijs kloppen...
Ik had Agis vandaag aan de lijn en zij vertelde mij dat IUI behandelingen in de basisverzekering zit (100% vergoeding) en de hormonen in het extra pakket ook 100% vergoeding. Op een eventuele kleine bijdrage aan de apotheek na. Valt weer mee dus! Groetjes, Wendy
Ik heb vandaag met een ziekenhuis in nederland gebeld en deze konden mij precies vertellen wat ik kwijt ben aan 1 behandeling incl. echo's en medicatie; 405,85 Ik krijg dus precies 1 behandeling vergoedt van de menzis. In totaal krijg ik dus 3 behandelingen vergoedt.....snap ik nog niet waarom ik er geen 6 vergoedt krijg zoals in de polis staat. : Toch nog maar eens navragen
heel raar! maar dat bedrag wat je noemt ook. je weet toch van te voren niet welke medicijnen je krijgt? en de ene medicijnen zijn duurder dan de anderen. Als je Menopur moet spuiten ben je 436; kwijt voor één doosje waar je 5 dagen mee doet. dan zit je al gelijk over je bedrag.
Ik krijg de rekening nog opgestuurd, maar aan de telefoon zei ze dat dit voor 1 behandeling is incl. medicatie....wellicht bedoelde ze dat daar alleen de pregnyl inzit? Ik heb trouwens naar het twenteborg in almelo gebeld en die zitten hier het dichtsbij...
Ik heb ook menzis aanvullend 3. Ik heb nog niks hoeven te betalen. Ik heb nu 2e iui er staat inderdaad in de polis dat ze alles vergoeden voor max 6 pogingen