eileider onderzoek wie heeft hier ervaring mee?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by babytjuh, Oct 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babytjuh

babytjuh Actief lid

Jun 2, 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey hallo,
    vandaag te horen gekregen dat ik wel een eisprong heb, nu gaan ze kijken of mijn eileiders wel goed zijn met een scan???
    wie heeft hier ervaring mee? doet dit pijn? wat doen ze precies?
    alvast bedankt!

2. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Gaan ze je eileiders dan doorspuiten met blauwe vloeistof??
    dat hebben ze bij mij wel gedaan.
    Dan kunnen ze zien op een scherm of ze doorgankelijk zijn!

3. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Als ze het met hulp van een rontgenonderzoek doen, doen ze een hsg, is HysteroSalpingoGram. Ik heb het 2 jaar geleden of zo gehad en vond het erg meevallen. Van tevoren een pijnstiller gekregen, een uur voor het onderzoek of zo. De gynaecoloog brengt een soort slangetje in de baarmoeder, met een ballonnetje en spuit dan langzaam contrastvloeistof in. Dan vullen de eileiders zich met de vloeistof en worden rontgenfoto's gemaakt. Dan even wachten en nog een foto om te kijken of alles goed doorloopt. Ik vond het niet enorm pijnlijk, wel wat krampen door de vloeistof, maar het was al met al goed te doen.

4. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi ik heb twee maanden terug de HSG gehad. Het viel me ook mee. Idd wel pijnstillers geslikt. Het gaf een ongikramp gevoel. En die hielt lang aan. Pijn is een groot woord, maar iedereen ervaard het anders. Dus richt je niet op al die verhalen die je ervan kunt lezen. Succes alvast!!!
    Je kans op zwangerschap is wel groter na zo een onderzoek.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat klopt als een bus! Ik vond het namelijk wel tegenvallen ook qua pijn. Ik vloog zowat tegen het plafond van de pijn, maar gelukkig was het op het hoogtepunt van de pijn ook klaar.
    En nee, wel of geen pijn heeft niks te maken met de doorgankelijkheid van je eileiders. Mijn baarmoeder en eileiders zagen/zien er namelijk uitstekend uit!
    Ik onderga in elk geval liever een punctie voor IVF/ICSI dan een HSG.

Maar zoals gezegd, volgens mij valt het bij de meeste mensen mee!

6. babytjuh

babytjuh Actief lid

Jun 2, 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    allemaal heel erg bedankt voor de reacties! het is inderdaad een HSG onderzoek met rontgen! in ieder geval ook bedankt voor de tip, ik ga zeker een asperine nemen voordat ik daarnaartoe ga!

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik zou wat sterkers uitzoeken voor de zekerheid. Ik kreeg pijnstillers van het ziekenhuis mee. Zou zelf in ieder geval niet voor asperine kiezen, zal eerder ibuprofen ofzo nemen. Werkt ook nog spierontspannend namelijk.
    Ik vond het ook erg tegenvallen. Maar heb wel een hele gevoelige baarmoeder.
    Op het moment dat het niet meer ging was het al klaar.
    Ze spuiten inderdaad je eileiders door en kijken zo of ze doorgankelijk zijn.

En de een voelt niks en de ander heeft er veel last van.
    Ik kreeg ook het advies om niks verder af te spreken die dag, voor het geval dat je er wel wat last van hebt. Kan namelijk nog wat krampen nageven.

Succes

8. indy1972

indy1972 Lid

Feb 7, 2010
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een tijd geleden ook een HSG gehad en ik vond het erg meevallen. Nu heb ik verder ook weinig last van cystes enzo... Dus dat zal wel meespelen. Het pijnlijkste vond ik het inbrengen van de eendebek, daar waren ze een beetje ruw mee... Maar verder ging het wel. Proberen zo ontspannen mogelijk te liggen. Ik heb gewoon een beetje liggen zuchten haha... Was heel zenuwachtig. De pijn was vergelijkbaar met wat menstruatieachtige kramp. Viel mij echt wel mee.

Ik mocht aleve feminal slikken. Die is speciaal om je baarmoeder te ontspannen...

Share This Page