Weet je....ik zat me net te bedenken hoe ik me tot nu toe elke cyclus heb gevoeld..... Ik vraag me af of er meer meiden zijn die het bekend in de oren klinkt. Als de duivels komen ben ik eerst een paar dagen ontzettend teleurgesteld. Dan kan ik janken om de kleinste dingen, denk ik dat het voor ons niet is weggelegd en ga zo maar door. ( En dat terwijl ik net bezig ben! ) Dan krabbel ik daar weer bovenop, nieuwe ronde dus nieuwe kansen natuurlijk! Dan hou ik me voor dat ik er deze keer minder mee bezig ga zijn, en dus ook niet meer ga testen voor de NOD, niet meer toegeef aan kwaaltjes en dingen die ik misschien wel ga voelen enz enz enz. Dan krijgen we de vruchtbare dagen, waarop ik het liefst elke dag wil klussen om mijn ei maar niet te missen. En dan de wachtperiode........ Die is echt het ergste! Constant dingen voelen, ontzettend emotioneel zijn, bang dat deze maand weer een teleurstelling zal zijn en een man die totaal niets begrijpt wat het vrouwelijk lichaam. ( En dan dus ook bijvoorbeeld een stootje tegen je borst geeft voor de gein om te kijken of het wel echt zeer doet! ) Al met al dus een achtbaan met verschillende gevoelens die ik voel nu ik ben gestopt met de pil! Laat ik voorop stellen dat het echt niet allemaal negatief is hoor, hoewel dat wel zo lijkt als ik het stukje terug lees... Hebben meer meiden hier last van? x
Ja al anderhalf jaar! Al ga je er bepaalde maanden makkelijker mee om en dan weer moeilijker, dus nog een achtbaan...
Hoi! Ik ben eigenlijk pas net begonnen, maar ik kan het gevoel wel begrijpen! Ik had mezelf beloofd om er niet teveel van te verwachten, want het kan best een tijdje duren voor je zwanger bent.. Maarja, toch ben ik elke dag op deze internetsites aan het kijken en kan ik niet wachten tot het moment daar is! Ik weet dat mijn lichaam nog aan het ontpillen is en dat voel ik echt.. Ik ben al de hele dag misselijk en heb het gevoel dat ik het hele weekend stomdronken ben geweest (maandag-kater).. Verder heb ik het idee dat ik elk moment ongesteld kan worden, maar ben 26-10 voor het laatst ongi geweest.. Snap er helemaal niets van! Maar ik snap best dat het heel lastig zal worden.. Voor het ongeduldige type dat ik ben, in ieder geval wel, haha! Heel veel succes in elk geval!
En ik weet dat er zoveel meiden zijn die al veel langer bezig zijn, en dat ik dus eigenlijk helemaal niet mag klagen.... Maar dat gevoel komt elke maand weer terug! Ik hoop snel een frummeltje in mijn buik te hebben! xxx
Yep, hier gaat het precies zo! Kan wel janken (en doe dat soms ook) als ik ongi geworden ben, dan denk ik "ach, het komt wel een keer" en richt ik me op andere dingen, dan de week van de eisprong dat ik al bang ben als manlief eens verzucht vanavond eens geen zin te hebben, dan twee weken wachten en... dan begint het van voor af aan. Deze maand was ik 4 dagen overtijd (had mijn ei gevoeld en dan is het altijd 14 dagen later NOD). Eigenlijk had ik er deze maand helemaal niet op gerekend, maar na 1 dag overtijd kwam de hoop, elke dag ietsje meer. Tot gisterochtend. Was echt heel, heel kwaad dat mijn lichaam me zo voor de gek gehouden heeft. We beginnen maar weer opnieuw aan de volgende ronde Veel succes iedereen!