uitslag

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by liesski, Dec 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liesski

liesski Actief lid

Dec 14, 2007
    137
    0
    0
    verpleegkundige i.o
    arnhem
    Hallo,

Vanaf het begin van mijn zwangerschap heb ik meer last van mijn eczeem als normaal. Maar dit was tot nu toe niet hinderlijk. Kwestie van hormonen gaat vanzelf over......

Een dag voor kerst is het alleen explosief erger geworden. Benen, armen en borst zitten helemaal onder de rode vlekken. (anders als mijn ''normale' eczeem) Het jeukt vreselijk! Het zijn rode droge bulten sommige verdikt van een paar milimeter en grote vlekken zeker 2 cm. doorsnee. Het breidt zich nog steeds uit, heb ook al een paar bultjes op mijn buik. (waterpokken al gehad en het zit t.n.t. niet in mijn gezicht)
    Ik kan morgen pas naar huisarts bellen, maar de jeuk is bijna niet te houden. Komt dit vaker voor, en wat is er tegen te doen? Ben ik misschien opeens ergens allergisch voor? Mijn eetpatroon is niet echt veranderd.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ja het komt vaker voor en dan komt het ook ineens opzetten. Komt door de hormonen. Overlege even met ej eigen verloskundige, misschien moet je even bloed laten prikken op leverwaarden, het kan zo zijn dat je lever en gal verminderd werken waardoor dit veroorzaakt wordt. Als je gek wordt van de jeuk moet je sowieso iets krijgen om de jeuk te stillen. Ik zou maar even bellen en overleggen, succes!

Mirjam

Share This Page