bang onder de douche

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roze78, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Mijn meis wordt nu inmiddels best wel zwaar, en ik krijg een beetje een probleem met douchen. Ik hou haar nu altijd zelf vast terwijl we samen douchen. Dat vind ze heerlijk. Maar ik wil haar nu dus zelf laten zitten in de douchebak, alleen wordt ze dan helemaal panisch. Ze vind het echt doodeng.
    In het badje op de standaard durf ik niet meer aan omdat ze eruit klimt dan. En het badje in de douchebak zetten heeft geen effect, het lijkt wel of ze het eng vind om laag te zitten in die hoge douche. We hebben een inhammetje overigens waarin de douche zit. Met een gewone douchebak en een gordijn ervoor.
    Heeft iemand tips? Moet ik doorzetten of zou ze daar helemaal een trauma van krijgen?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

misschien de eerste paar keer bij haar op de grodn zitten en zo samen douchen??? of eerst gewoon douchen en dan halverwege samen op de grond verder douchen , en wat speelgoed erbij?

3. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Dat heb ik geprobeerd, maar zodra we dus gaan 'zakken' klampt ze zich aan me vast en begint ze te huilen. Dus dat lukt niet.

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    En als je de douchekop op de grond legt of meeneemt naar beneden? Wil dat niet helpen als je gaat zakken?

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Dit heeft Hugo ook met vlagen gehad. De ene keer vond hij het prima en de andere keer klampte hij zich helemaal aan me vast. Ik zou eerst samen op de grond gaan zitten als de douche uit is. Dan op de grond zitten terwijl de douche uit is en dan zachtjes aan zetten. De volgende keer eerst de douche aandoen en dan samen op de grond zitten. En zo verder tot het niet meer eng is. Dat werkt bij ons het beste tegen "nieuwe-dingen-angsten". Succes!

Deel Deze Pagina