Daar ben ik weer.... Zoals gezegd ben ik vandaag naar de kinderarts geweest. Hij heeft naar Yassirs uitslag gekeken en heeft geconstateerd dat dit eczeem is. Ik heb een zalf(hydrocortison) gekregen deze moet ik 2 x per dag insmeren. Ik ben benieuwd. Ik ga ook stoppen met zwitsal producten dit kan ook de reden zijn van uitslag. Tot mijn schrik ontdekte ik dat Yassir uitslag ook op zijn ruggetje heeft gekregen en in zijn oren . Ik heb vanochtend schuimbad van zwitsal op zijn ruggetje gesmeerd. Yassir spuugt ook heel veel. Dit is een tijd goed gegaan en nu houd hij af en toe geen voeding meer binnen. Kan iemand mij advies geven? want ik zit echt met me handen in het haar!
Hoi hanan, Wat balen zeg meis en wat zielig voor Yassir zeg Sem spuugt ook soms veel, maar dat komt omdat hij zo gulzig drinkt! Drinkt Yassir gulzig en als hij spuugt is het meer dan een mondje voeding en hoe vaak achter elkaar? Sem had gisteren ook ineens weer van die rode bultjes, maar 2 op zijn linker wang! Schonk er geen aandacht aan, dacht dat het niet ernstigs was omdat het maar op 1 wang zit. Later op de dag huilde hij veel, kwijlde en zat veel op zijn handjes te kluiven en had poep met stukjes er in. Dit zijn weer allemaal tekens voor tandjes, maar ik zie niks in zijn mondje! Hij bijt nu wel op een bijtring en als ik mijn vinger is zijn mond doet kauwt hij op mijn vinger i.p.v. zuigen
@hanan Je mag me mailen als je wilt. Bij Nina is het ook constitutioneel ezceem (ofwel ook atopisch eczeem genaamd), maar naast dat is het ook koemelkallergie. Je zegt dat hij er ook veel bij spuugt. Heeft hij verder nog meer klachten? Wellicht dat je opnieuw je kinderarts kan bellen en vragen of er geen provocatie/eliminatietest gedaan kan worden om in zijn geval koemelkallergie uit te sluiten of juist te bevestigen. Mocht het koemelkallergie zijn dan zal je zien dat voeding een hele grote verbetering zal geven, ten opzichte van het eczeem en ook ten opzichte van het spugen. Nina gebruikt Nutramigen voeding, dit is speciaal tegen koemelkallergie en eczeem. Waarschijnlijk zal je kinderarts Nutrilon Pepti voorschrijven, maar Nutramigen is vele malen beter omdat de koemelkdeeltjes kleiner gesneden zijn. Deze is ook speciaal tegen eczeemklachten bij koemelkallergie. Kijk anders eens op www.kindereczeem.nl Daar kan je ook een hoop info vinden en je zou ook Monique kunnen mailen (oprichtster van de website). Zij heeft heel veel ervaring met eczeemkindjes en allergieen en voeding en zij kan je ook heel goed te woord staan hierover. Succes met alles. Oja, wat de zalven betreft, alleen de hydrocortison is echt niet voldoende. Dit bestrijdt de sympomen dus niet de oorzaak. Het is dus van belang om uit te zoeken waar het vandaan komt (vraag eventueel doorverwijzing naar een dermatoloog aan), en dat de huid vet gehouden wordt. Dit kan je doen dmv een vettende zalf, zoals Lanettecreme. Die kan je zonder recept bij de apotheek halen. 2 maal per dag smeren.
Ben vanochtend naar CB arts geweest en die stelde me gerust. Zij constateerd dat het eczeem is en het zou moglijk zijn dat koemelkallergie een rol zou spelen. Advies van haar was om te stoppen met hydrocortison (van de kinderarts gekregen). Zij adviseerde Lannette creme (zoals vanja). Yassir hiermee insmeren en over gaan op Nutrilon Pepti. Zoals gezegd zo gedaan, heb beiden in huis gehaald. Oh ja en ook Balneum vettende badolie, voor in bad want ik mag nu ook geen zwitsal gebruiken. Volgende stap is nu 4 wkn Yassir Pepti geven en kijken of de uitslag minder wordt, als bewezen is dat hij koemelkallergie heeft dan vergoed verzekeraar het melk of gedeelte daarvan( ik weet het niet). 1 pak Nutrilon Pepti kost 19.95. Dus ik heb weer hoop en een goed gevoel! Bij de kinderarts heb ik echt een naar gevoel, daarom zei ik ook tegen CB arts dat de kinderarts af en toe dingen kraait waar ik niks van snap . Vanja: ik zal vanavond zeker op die site gaan kijken en wellicht dat ik wijzer wordt.
O dat is wel fijn dat er nu iets meer duidelijkheid is voor jou, maar ook voor Yassir. Nou maar weer even 4 weken afwachten of het erger wordt of het nog terug komt Vanmorgen had hij wat plekjes en die zijn nu weer weg, heb er niks opgedaan Hij kan ook geen uitslag hebben van een deken of iets want sem ligt in zo swaddle me doek Dus nu weet ik het niet meer, wacht ook maar af of het terug komt
Hou even goed in de gaten wat voor produkten je gebruikt. Smeer je nog iets anders op zijn gezichtje of heb je andere voeding?
Zoals gezegd heb ik vandaag flesje PEPTI gegeven van NUTRILON. Yassir heeft de hele voeding uitgespuugd! Ik heb dus 1 flesje gegeven en het ging er met een boog er weer uit, enkele seconden nadat het flesje op was. WAT MOET IK NU DOEN?heb hem net friso comfort (zijn voormalige voeding) en daar heeft hij ook van gespuugd maar niet veel.