uitslag

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by dorisn, Apr 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa heeft sinds zondag allemaal hele kleine bultjes op dr armen, buik, nek en rug.
    het lijkt een beetje op de uitslag die ze vorig jaar had bij een allergische reactie, maar ik kan me niks bedenken wat ze niet eerder heeft gegeten.
    we dachten eerst aan zonne uitslag maar we hebben haar van het weekend helemaal ingesmeerd en ze heeft gewoon haar shirtje aangehouden.

ik heb er al cardiflorcreme op gesmeerd (moesten we ook doen bij de allergische reactie tegen de jeuk), maar heb niet het idee dat het iets doet.
    straks ga ik even de ha bellen voor advies, maar misschien kan iemand me al een beetje helpen.

liefs doris

2. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Is het geen vijfde of zesde ziekte (ik haal ze altijd door elkaar)? Is ze ook niet lekker geweest voor die tijd? Want dan weet je het zeker. Een van die twee zijn ze eerst ziek en dan krijgen ze allemaal hele kleine bultjes/pukkeltjes. En bij mijn dame zaten ze alleen op haar romp en een beetje op haar armen...

3. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    het kan nu ook ook weer warmte bultjes zijn he
    maar bellen is altijd wel even goed

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Kan best toch van de zon zijn hoor ondanks insmeren, of juist reactie op het insmeren? Of gewoon warmtebultjes.
    Voor de volgende keer; calendula van vsm

5. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Je zegt het zelf al. Wss een reactie op de zonnebrandcreme. Mijn zoon is ook erg gevoelig voor zonnebrandcreme en verdraagd alleen de spuit variant van Nivea. Zelfs van Vichy hypo allergene creme zit hij onder de uitslag. En inderdaad ook allemaal kleine rode bultjes/pukkeltjes vooral in zijn nek, op zijn buik, armen, bovenkant rug, knieholtes en in mindere mate in zijn gezicht..Het was een uitzoekerij welke creme ik moest nemen, ben blij dat we er nu 1 hebben gevonden die geen bijwerkingen geeft..

Probeer en nu niet teveel op te smeren. Gewoon douchen met warmlauw water en even geen shampoo gebruiken...

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    heb gisteren de ha gebelt en ik mocht smiddags langskomen.
    nu blijkt ze de 5de ziekte te hebben.
    ben wel blij dat het geen allergische reactie is want zie er dan maar eens achter te komen wat het is.
    als het goed is moet de uitslag binnen een week weg zijn, maar als het bv heel warm is of ze maakt zich heel boos dan kan de uitslag nog wel weer even terug komen.

bedankt voor jullie reacties.

liefs doris

Share This Page