dure schoenen en blaren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 18 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Omdat ik altijd van mening ben dat mijn dochter goede schoenen moet lopen en er niet op bespaar heb ik ook haar zomerschoenen bij een goede kinderschoenen winkel gekocht. Vandaag een mooie zomerse dag dus hup schoentjes aan. Krijgt dat arme kind gewoon blaren van die schoenen op haar hielen :$ Blijkbaar kan ze door de groeiruimte er toch in op en neer schuiven en wrijft de achterkant over haar hiel (zelf heb ik ook ALTIJD blaren) Wat meot ik hier nu weer mee? Wil best andere schoenen kopen maar een maat kleiner is absoluut te klein

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Watjes voorin? Zodat je de schoen iets verkleint....

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als de hiel erg stug is, is het misschien een idee om hem een aantal keer dubbel te vouwen (dus de hiel naar de binnenzool vouwen) zodat dat wat soepeler wordt. Zelf draag ik geen dure schoenen meer omdat daar standaard blaren van krijg, maar voor een kind wil je natuurlijk kwaliteit aan die voetjes hebben.

4. Ik heb eens iets gehoord van een prop natte kranten er een nacht in stoppen, dat ze dan soepeler worden.

5. Tamio

Tamio Niet meer actief

Vervelend is dat. Mijn dochter had dat vorig jaar ook. Dit jaar heb ik haar er eerst op binnen laten lopen (met sokken) en kreeg ze ook meteen een rode plek op de binnenkant van haar voet. Toen heb ik ze meteen omgeruild en nu heeft ze een heel fijn paar.

Laat je haar wel de eerste paar keer sokken dragen? De huid moet namelijk wennen aan de nieuwe drukpunten.

Natte kranten zijn om een schoen wijder te maken, omdat de kranten als ze opdrogen uitzetten, maar dat lijkt me in dit geval niet gewenst.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Je zou ook nog binnenin bij de hak een stukje inlegzool er in kunnen leggen (of gewoon eerst uitproberen met een half inlegkruisje). Dan staat haar voet wat hoger in de schoen en drukt de schoen anders op de hiel.
    Werkt bij volwassenen in elk geval goed.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik ga haar deze week maar nog een paar keer binnenshuis erop laten lopen met sokken aan en dan kijken wat er gebeurt. En anders toch maar andere schoenen. Balen hoor!

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Had je kleine wel sokken aan???
    Mijn oudste dochter krijgt altijd blaren als ze blote voeten heeft in sandelen of zomerschoenen. Ze hebben bij mij altijd sokken aan. Gewoon mooie katoensokken met kantje of sneakers zelfs vallen de mussen van het dak hebben ze hier nog sokken aan.:D Vind dat zo zielig blaren!

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Nee ze had geen geen sokken, vond dat er niet uitzien

10. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0

Daar komt het waarschijnlijk van, misschien als ze uitgelopen zijn dat ze ze zonder sokken aan kan. Nou leuke sokken gaan scoren dan maar.;)

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    ja maar ik ben dus bang dat dat niet de oplossing is.
    Ik denk nl. dat ze wrijven doordat ze groeiruimte heeft dus dat blijft dan toch? O jongens, baal er zo van....zucht

12. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Als het echte ;eren schoentjes zijn, met natte sokken erin laten lopen en net zo lang aanhouden tot de sokken droog zijn, heel erg vies, maar werkt fantastisch, doe ikook altijd. het leer gaat dan helemaal naar de voeten staan en geen blaren meer.

13. Tink

Tink Niet meer actief

Wat ook heel goed helpt: de plekken in de schoen waar de blaren ontstaan, insmeren met een zachte (hand)crème. Nachtje in laten trekken en klaar.
    Ik kreeg die tip ooit van een oud-collega van me en heb het bij schoenen van mezelf al vaak toegepast ;)

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    oh dit ga ik zeker proberen, ook voor mezelf

15. Tink

Tink Niet meer actief

Daarnaast hangt het volgens mij niet van de schoenwinkel af hoor... Een duurdere schoen is niet per se een betere schoen.

Ook bij Schoenenreus, Scapino etc. kun je prima schoenen scoren. Als je maar let op een paar dingen: 1) leer (dat ademt namelijk), 2) een soepele zool en 3) een stevig contrefort (= hielstuk).

Verder moet de maat goed zijn, dus met de tenen voorin de schoen moet er nog een volwassen vinger achter de hiel passen.

Als dat allemaal klopt, heb je een prima schoen!

16. Tink

Tink Niet meer actief

Ja, het klinkt gek he :). Maar het werkt als een trein. Babycrème kan ook, zo'n tube Natusan bijvoorbeeld.

17. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Bij de schoenmaker hebben ze van die "hieltjes". Dan zijn zachte suede achtige lakdingen die je tegen de hiel aanplakt. Maakt het iets kleiner, en voorkomt schuren. Werkt perfect!!

18. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Als ze van een goede winkel komen gewoon teruggaan. Mijn zoontje had een blaartje van zijn Piedro laarsjes en de winkel met super service heeft het hieltje iets uitgeklopt en verhoogd en toen was het probleem opgelost. Kosteloos.

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    met alyssa was het ook een drama om goede schoenen te vinden.
    de ene maat was net te klein om er een poosje mee te kunnen doen en de andere maat was eigenlijk nog net te groot.
    nu hebben we (op advies van de winkel) er een badstof inlegzooltje in gedaan en zitten ze perfect.
    geen last van slippende schoenen en blaren.

liefs doris

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    hebje even een pb gestuurd

Deel Deze Pagina