Al de hele zwangerschap heb ik last van moeizame stoelgang. vorige ook maar nu erger door een achterwandverzakking. De hele zwangerschap heb ik het tot nu toe redelijk olnder controle kunnen houden met af en toe een microlax naast mn transipegpoeders. Alleen nu is het wel heel erg mis. Woensdag en donderdag een microlax gebruikt zonder de verstopping kwijt te raken. Toen de boel even rust gegeven want durfde niet vanwege dat ik wat vaginaal bloedverlies had. Vandaag omdat ik wel erg veel last kreeg een colexklysma gebruikt. Die hebben in de vorige zwangerschap altijd geholpen maar helaas nu dus niet. Ik voel nog steeds die enorme klomp zitten en heb hartstikke last er van. Ik ga morgen de huisarts maar even bellen want dit kan niet zo blijven. iemand enig idee wat er voor betere middelen zijn om dit voor elkaar te krijgen. vind dit doodeng met die kleine uk in mn buik en al veel last van voorweeën/
Ik heb een verstopping gehad toen ik opgenomen was met weeën. Heb echt extreme dingen geprobeert (met toezicht van arts uiteraard) maar niets hielp, echt vreselijk was het. Uiteindelijk heb ik op 1 dag 6,5 liter cleanprep achterover moeten slaan en toen kwam het op gang. De rest van de zwangerschap 3 x daags van die zakjes moeten gebruiken, als ik ermee stopte was het meteen weer mis. Ik zou ff de huisarts bellen als ik jou was. Ik heb trouwens echt van alles gehad, poeders, pillen, klysma's (korte en lange) maar niets hielp én het deed niets met mijn baarmoeder.
Vervelend voor je! De tips die ik heb zijn meer om het te voorkomen, niet als het al zo erg is, dus naar de huisarts ermee! Verder; lauw water als je naar bed gaat en als je opstaat en op je nuchtere maag een kiwi. Ook voldoende vezels, drinken en bewegen, maar ja, daarmee kom je er nu ook niet denk ik. sterkte ermee!
Net zoals Sijke, tips om het op gang te houden als het weer een beetje "beweegt": - lactulose mag, werkt bij mij goed itt andere middelen, maar je krijgt er wel wat gas van (boertjes en scheten ). - En vooral goed: lijnzaadolie capsules. (Tip van vk hier op de site!) Te koop bij apotheek of reformhuis oid, ik heb ze van Vitotaal, uit zo'n rek met gekleurde doosjes, staan gek genoeg niet bij de spijsverteringsproducten maar bij de goede haar/huid . Hiermee kreeg ik met 4 pillen per dag (2 's ochtends + 2 s'avonds) zelfs diarree, ongelofelijk... (Misschien helpt dat je nu zelfs?!?). Gebruik er nu 2 of 3 per dag, vooral voor het avondeten. Qua eten: vooral veel "vochtig" voedsel eten. Bijv geweekte muesli, dikke soepen, fruit, etc. Droog voedsel eten en daarnaast veel drinken werkt niet, dat vocht wordt door je maag nl. te makkelijk "afgevoerd" en gaat dus niet mee je darmen in. Ik begin de dag trouwens ook met water en fruit (en half zakje lactulose + olie-pil) en daarna pas wat vaster voedsel. Succes, het is echt een rotkwaal!
Hi meid, wat naar ik herken het! Ook k heb vanaf het begin een zeer trage stoelgang, nu dus ook aan de transipeg poeders en lactulose en zn klysma. Elke keer als ik naar het toilet ging, gingen mijn aambeien stuk en deed het zo'n pijn! Leek echt wel een bevalling! Lijkt mij goed dat je je huisarts even belt. k neem de medicijnen op nuchtere maag in de ochtend in, samen met een vol glas lauw water. daarna pas brood, of yoghurt. Dit helpt mij voldoende om het stromende te houden heb je microlax klysma's want die helpen mij erg goed, even 5 minuten op je zij en hupsa. Oh ja het helpt mij ook om geen witte geraffineerde suikers meer te eten, hier raakte ik van verstopt. Ik eet nu als snpeje alleen nog dropjes zo af en toe (dat werkt ook laxerend net als kauwgum) Maar alles met mate!! Veel succes en sterkte!!