Ik ga nogal onverwachts over 1 1/2 week naar Australie, ik ben dan net over de 12 weken. Ik heb mijn vk al wel gebeld maar ik weet niet wanneer ze me een keer terug gaat bellen. Weet iemand of er bezwaren zijn om zo lang te reizen. Ik weet dat er straling is maar op internet vind ik niet dat dat schadelijk zou zijn Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Ook wat betreft Australie zelf misschien? Vast bedankt
ik heb een tijdje geleden hier een vraag gesteld over vliegen tijdens het eerste trimester. Het waren voor mij toen europese vluchten. Wat mij werd aangeraden was niet door de bodyscan te gaan en op lange vluchten goed te bewegen. Waarschijnlijk helpen goede panty's waar je doorbloeding beter door is. Ik heb bij de diverse korte vluchten eerlijk gezegd nergens last van gehad, maar lange vluchten zijn natuurlijk vermoeiend en veel water drinken en veel bewegen is altijd belangrijk, als je zwanger bent dus extra. Wat australie betreft komt er niet echt iets in me op waar je rekening mee moet houden. Er is alles wat we in Europa ook hebben. Ga je op vakantie of voor werk?
Hallo Fed, dankjewel voor je antwoord. Er wordt alleen een echte bodyscan bedoelt toch die gene waar je in gaat als je ergens van verdacht wordt toch? Niet de normale metaal detector of die ook? Mijn man moet onverwachts voor werk en zijn reis valt midden in onze vakantie dus ga ik mee. Ik kan dus rustig aan doen.
Tips for for Pregnant Flyers Pregnant women should also be aware that flying carries a greater health risk to the baby and mother than the average passenger. The risk of DVT is greatly accentuated and DVT preventative in-flight socks should be worn. Background cosmic radiation levels are also higher at altitude, which can be harmful to the foetus. Expectant mothers are, therefore, recommended to avoid flying during the first three months of pregnancy if possible. Pregnancy, represents on of the most valid times to splash out on a business or first class ticket, especially if you are making a long haul flight. Leg rests encourage better circulation, and greater leg room will provide greater comfort, then the more cramped economy class. Seat belts should be worn low around the pelvis. Avoiding immobility for the duration of the flight is paramount for expectant mothers, as the viscosity of their blood tends to increase. Try walking around the plane at regular intervals. Consume plenty of water throughout the flight and avoid the consumption of heavy foods which, through prolonged immobility, can lead to stomach cramps and pain. Do not take sleeping tablets to circumvent jet lag, instead try to realign your sleeping patterns.
Je kan gewoon door de metal detector hoor. De body scan is wat anders en niet elk vliegveld heeft er 1. Als ik jou was zou ik toch voor de zekerheid aan de verloskundige iets van een certificaat vragen dat je zwanger bent, zeker als het nog niet te zien is. Dan kan je het in elk geval laten zien, mocht je het nodig hebben.
lekker van genieten!!! wij zijn ook 2 maanden geweest 2 jaar geleden, zo super daar!! alleen heeeeeeeel succes met de vliegreis, zwaarste wat ik ooit heb gedaan hihi, wat een POKKE eind zeg... waar moeten jullie overstappen? en hoe lang moet je wachten tussendoor? (misschien heb ik dan nog een paar goeie tips voor je!!!) liefs Muis
Bedankt voor jullie reacties dames, Volgens mijn verloskundige kan het geen kwaad om te vliegen, alleen op tijd een stukje lopen en zo. Ze zei dat het voor de zekerheid beter was om niet door de poortjes te gaan, ze stuurt me een zwangerschapsverklaring zodat ik aan kan tonen dat ik zwanger ben. @ muis: de overstap is in Dubai, maar maar twee uur dus ik geloof niet dat we heel veel meer doen dan overstappen. Ik maakte me eigenlijk best zorgen maar ik voel me nu een stuk beter, ga gewoon genieten van onze reis.
wauw ik ben jaloes op je! Australie is geweldig! Heel erg veel plezier! Het enige wat ik kan bedenken waar je rekening mee moet houden zijn de spinnen en slangen, als je ook maar dénkt dat je gebeten bent meteen actie ondernemen Maar...ik ben er een jaar geweest, de enige slang die mijn pad kruiste had al eerder een wandelaar met een stok ontmoet en leefde niet meer. Spinnen wel wat vaker gezien maar die vallen niet zomaar aan Heel veel plezier! Geniet van dat prachtige land!