Hoi Dames,Even een vraagje, onze dochter zit momenteel in een erg ondernemende fase en probeert zich ook overal aan op te trekken. Nu is het zo dat ze daarbij ook wel eens te vallen komt en dan altijd op haar hoofdje. Nu probeer ik zoveel mogelijk in haar buurt te zijn als ze dit doet maar ik kan niet iedere seconde van de dag om haar heen blijven lopen en haar opvangen. Hebben jullie advies, hoe deden jullie dat? Lijkt me namelijk nog niet echt goed voor haar hoofdje als ze er op valt.Bedankt!
Dit kan je niet tegen gaan dus je kan haar beter leren om veilig te gaan zitten / klimmen / optrekken e.d. En hoe leer je? Door het te kunnen doen en te mogen vallen. Tja, dat kan een keertje pijn doen maar je leert dan wel. Moedig haar vooral aan en wees er voor haar als ze zich bezeerd heeft... Op het hoofdje vallen is niet zo erg.. dat ding is ongelofelijk hard
Hier valt ze ook geregeld, soms hoor je echt een harde bonk van haar hoofd op de grond en ze huilt altijd heel hard, maar binnen een minuut is ze dan weer stil. Ze schrikken harder dan dat het pijn doet volgens mij . Ik maak me er niet meer zo druk om, Eva is ook heel veel gevallen en met haar gaat het prima . Als ik het kan voorkomen of zie dat ze bijna valt, grijp ik natuurlijk wel in, maar ik zie het gewoon niet altijd. Lisa is nu een maand bezig met optrekken en sinds een paar dagen lukt het haar soms om door haar knietjes te zakken en weer te gaan zitten. Vaak lukt het niet en dan laat ze het wel weten dat ze het zat is. Ze valt meestal doordat ze haar evenwicht verliest. Vandaag ging het toevallig goed, ze stond even los en meestal valt ze dan vervolgens achterover, nu ging het goed!
je leert met vallen en opstaan, dat is gewoon niet anders. Mijn dochter is ook al enorm vaak gevallen, en nog steeds wel denk ik "oeh dat moet pijn doen". Maar dat valt dan best mee. In die optrekfase legde ik nog wel speelkleden op favoriete optrekplekjes, al is dat dan weer lastig om te gaan lopen.
het was hier een periode van 2 weken of zo. ik vangde hem wel, zoveel mogelijk.in de buurt blijven en zachte omgeving creeren, op een gegeven moment vallen ze zelf veel beter, en minder vaak. ze leren dus ook beter vallen of niet meer zo vallen ook wanneer ze vangt of helpt.
Boven laat ik me jongste gewoon haar gang gang, in onze slaapkamer hebben we vloerbedekking dus dan valt ze niet super hard. Maar beneden hebben we plavuizen dus daar let ik wel wat meer op. Ze zit beneden op moment dus vooral in de box ( daar kan ze zich over het algemeen prima vermaken nog). En boven laat ik haar lekker los zeg maar daar kan ze het leren. En als dat goed gaat heb ik beneden ook een geruster gevoel.
Hier ook al een paar flinke bonken op de houten vloer gehad..... Je schrokt gewoon van dat geluid! Maar je doet er weinig aan idd.... Jelmar zit in dezelfde fase en valt ook regelmátig helaass...