Laatste voeding

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Creatype, Mar 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Creatype

Creatype Lid

May 11, 2006
    55
    0
    0
    NB
    Ser is nu 2 maanden en 11 dagen oud en ik vraag me af of er meer mensen zijn met het volgende....
    Zijn voedingsschema: 8.00-12.00-16.00-20.00-00.00
    We moeten hem steeds wakker maken voor de laaste voeding.
    Het is zelfs perongeluk twee keer voorgekomen dat hij de laaste voeding niet gekregen heeft en doorsliep tot 7.30 uur! En dat vanaf 20.00 uur!
    Hij slaapt als een roos vanaf 20.00. Hij krijgt 5x 165 ml. flesvoeding (3x standaard, 2x omnio) en weegt 5200 gr. Wanneer ga je de laatste voeding eraf halen?

2. Editha

Editha Lid

Nov 15, 2006
    84
    0
    0
    Student
    Isabella is nu bijna 3 maand en ze slaapt nu ongeveer al 1 week van 18:00 tot 06:00

Wij maken haar niet wakker om nog een voeding te geven. Ze groeit goed en is tevreden.

Wij geven ook niet een op vaste tijden. Meer op verzoek. Ik geef borstvoeding alleen de laatste fles Friso, dit zo rond 17:00. Echter ik zie wel dat zij wel een soort schema begint te ontwikkelen.

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Doe je iets speciaals voor die fles van 20.00 uur. Wij krijgen Esmee na deze fles niet in slaap. Terwijl ze vanaf 23 uur wel slaapt tot 8 a 9 uur!

4. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

Feb 5, 2007
    1,120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Ik ben vandaag bij het cb geweest en mocht nog niet de laatste voeding laten vervallen. Annika is nu 6,5 kg, maar we moeten nog minimaal 3 weken wachten voordat we op 4 voedingen kunnen overgaan.

5. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ja ik heb gehoord dat wanneer de baby van 4 naar 5 maanden gaat, de flessen van 5 naar 4 mogen...

6. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Joey is ruim 7 maanden en krijgt nog steeds om 23:00 een laatste voeding, je haalt hem er dus af als het niet meer nodig is. Ik vind alleen jouw kindje nog wel erg jong persoonlijk om zo lang zonder voeding te zijn...

7. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Overigens ging naar 4 voedingen overgaan helemaal vanzelf bij mij. Ik denk dat je het aan je kindje over moet laten. Ik vind ze iig nog erg jong om al naar minder voedingen te gaan en de laatste fles weg te laten. Joey moest eigenlijk ook al op 4 flessen zitten toen hij er nog steeds 5 kreeg, en ineens... ging hij minder snel om een fles vragen waardoor hij van de een op de andere dag helemaal vanzelf over ging van 5 naar 4 flessen. Dus ook als dat wat later is, probeer het haar eerst zelf aan te laten geven! Veel makkelijker ;)

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben gestopt met de laatste voeding toen Tymen 3 maanden was op advies cb. Dit omdat hij zelf ook niet meer wakker werd en hij dus wel aan vier flessen toe was. Hij woog toen 4715 gram (geboortegewicht 2380 gram).

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Bij Iman ging het ook vanzelf... En het is toch uitproberen... Als hij vannacht komt voor een voeding dan weet je in 1 keer dat hij er nog niet aan toe is.

Share This Page