He meiden, Even een vraagje: ik moet morgen voor het eerst naar de gyn. Reden: ik ben boven de 35 en nu langer dan 6 maanden aan het proberen. Ik ben echt super regelmatig (op de dag nauwkeurig elke maand), dus op zich kan ik me bijna niet voorstellen dat er echt iets mis is. Zijn er meiden waar er ondanks regelmatige cyclus toch een probleem werd geconstateerd? En dan heb ik het dus niet over evt probleem met de zwemmertjes, maar probleem bij de vrouw. Ben benieuwd naar de reacties! Gr. Joyce
Hoi! Wij zijn inmiddles een jaar bezig en mijn cyclus is heel regelmatig, dag 15 eisprong, dag 29 menstruatie. Hubbie zijn sperma is prima en toch ook hier geen resultaat tot nog toe. In oktober gaan wij weer naar de fert. arts. Maar ik heb geen idee wat er mis kan zijn.
Dus uit onderzoeken, echo etc. is niets gebleken?! Frustrerend lijkt me dat, zeg! Ik word nu al ongeduldig!
Bij ons precies hetzelfde alleen wij zijn al 2 jaar bezig. (Wel 2 keer raak, maar miskramen). Een regelmatige cyclus is wel een goed teken!
Nou ja...Er is een echo gedaan en tempen enzo, maar hij verwacht verder geen problemen. Ook omdat bij hubbie ales goed is. Dus werden we weggestuurd en mogen we na de zomer terug komen voor verdere onderzoeken en event. behandeling. Ben ook 1 keer zwanger geweest, 2 maanden geleden, maar dat ging al vrij snel mis helaas.
Hoi, Ik heb ook een vrij regelmatige cyclus. Netjes elke maand ongesteld en voel mijn eitje bijna ook elke maand. Al bijna een jaar aan het proberen maar nog geen een keer een positieve test in handen gehad. Weet ook niet waar het aan kan liggen. Ik verwacht dat ik eind deze week ongi ga worden (had al rose gespot op wc papier). Dus ik ga volgende week ook even langs de huisarts voor een verwijzing. Ben het wachten en die onzekerheid een beetje beu. Liefs Vanilia
Hier hetzelfde: ben 5 jaar geleden gestopt met de pil, vanaf dat moment echt stipt op tijd ongesteld geworden. Nu - wat jaartjes later - aan het proberen om samen een kindje te krijgen en dat gaat allemaal zo traag... We zijn te kort bezig om al naar een dok te stappen, dus we gaan gewoon door met proberen.
Soms heb ik het idee dat zwanger worden net is als met een dobbelsteen gooien: als alles gewoon goed werkt zou je toch ECHT een keer een 6 moeten kunnen gooien. Maar ja....in theorie kun je ook elke maand weer een 1 gooien, en dat misschien wel jaren achter elkaar ](*,) . Misschien stomme vergelijking, maar wat ik er maar mee wil zeggen, is dat je denk ik ook gewoon een beetje geluk moet hebben.... Morgen maar gewoon even afwachten wat de gyn zegt
Ik herken dat gevoel wel hoor. Je moet gewoon niet naar al die percentages kijken, anders zakt de moed je helemaal in de schoenen. Maar ja, dat is afentoe makkelijker gezegd dan gedaan. Sterkte morgen bij de gyn.
Wij zijn intussen 8 maanden bezig en zijn net naar de gyn geweest. Ik heb wel een regelmatige cyclus van 26 dagen. Hoogstwaarschijnlijk ligt het probleem bij mij: heb vroeger een ontsteking aan de eileiders gehad en waarschijnlijk zijn ze dichtgegroeid en kan de eicel er niet doorheen. Maar goed, eerst maar even de onderzoeken afwachten.
Ik ben anderhalf jaar bezig. Drie keer zwanger, maar drie keer mis. Nu proberen we al 8 maanden na de laatste miskraam. Wil niet lukken. Door de miskramen volledig onderzocht. Alles goed. Nu is het zaad van mijn man onderzocht en krijgen we 2 juli de uitslag van.
Hier ook heel regelmatig..... Iedereen roept maar: oh dan kan je het exact uitrekenen wanneer het vruchtbaarst, nou niet dus.....
Word elke maand trouw ongi, voor de miskraam, eind september 2006, netjes om de 23 dagen, na de miskraam wat gehannes en nu toch wel redelijk stabiel naar de 24-26 dagen. Twee maanden geleden zijn we naar de gyn gegaan omdat we niet opnieuw zwanger werden en toen bleek dat er, ondanks steeds ongesteld worden, een cyste zat die hormonaal wel wat onrust kan veroorzaken. prompt had ik een cyclus van 19 dagen en daarna ook geen eisprong (op ovutestjes helemaal geen streepje Gelukkig bleek vanochtend bij de gyn dat mijn lichaam de cyste zelf had opgeruimd, zoals meestal gebeurt, en dat er 2 prachtige eitjes goed aan het rijpen waren Ben helmaal blij! Ondanks steeds ongesteld worden kan er dus wel degelijk iets aan de hand zijn, maar als je steeds regelmatig ongi bent wordt de kans al kleiner dat er een groot probleem is m.i. Groet, Koosje PS deze maand vallen de vruchtbare dagen precies in het weekend (dan vrijen wij het meest en relaxed, met twee mooie eitjes... 8)
Hoi Joyce... Wat vervelend dat het niet lukt.. Maar op zich is 6 maanden proberen toch nog helemaal niet lang? Niet iedereen wordt binnen een paar maanden zwanger.. Liefs, Paula
Het is ook niet zozeer dat ik echt bang ben dat het niet lukt, het is meer dat ik op grond van mijn leeftijd (je hoort altijd dat het boven de 35 zo lang duurt) wilde laten checken dat het ook echt goed is. Ik wil geen jaar proberen, er vervolgens achter komen dat er iets mis is en dan weer helemaal opnieuw aan de slag gaan! Het was ook maar goed dat ik bij de gyn ben geweest, want er is iets gevonden wat waarschijnlijk een zwangerschap zal tegenhouden, maar wat heel onschuldig is en heel gemakkelijk op te lossen is! Als ik langer had gewacht had ik nog maanden kunnen klussen, maar zonder kans op beeb! Groetjes, Joyce
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem, ik ben ook ouder en bij ons lukt het ook niet, Ik ben ook zeer regelmatig ongesteld en dacht ook dat het wel oke was,ik ben onderzocht door de gyn, na veel onderzoeken kwam eruit dat mijn FSH niet zo heel erg goed was, waar het op neerkwam, ik ben met mijn laatste voorraad eitjes bezig, en die zijn van mindere kwaliteit, dus de kans dat zo'n eitje bevrucht word is klein, ik heb wel een eisprong, ik had bij een inwendige echo een eitje op dag 8 van 17,5 mm.. en gelukkig is mijn progestoron gehalte goed..ik ging eigenlijk naar huis met het nieuws, niet onvruchtbaar..maar kleine kans, en daar is echt niks aan te doen.. En wat je leeftijd betreft, dat zegt op zich niet zoveel, de ene vrouw heeft nou eenmaal nog goed werkende eierstokken, en de andere heeft gewoon pech.. voor iedereen is het weer anders..dus geef de moed vooral niet op en ook de hoop niet! Gr Bella En voor ons is het hopen dat er een keertje een sterk ei tussen zit..om het zo maar te zeggen
Hier ook regelmatig, 24 of 26 dagen. Helaas nog niet raak.. Maar er zijn verder geen onderzoeken gedaan bij ons. We wachten het nog af tot januari, dan zijn we precies een jaar bezig.