op onze RvS achterwand heb ik een grote ingebrande plek. Ik heb dit al schoongemaakt met een wonderspons, baksoda, bbq reiniger van Hg maar tevergeefs. Heeft iemand een gouden tip of is de achterwand verloren?
Balen zeg zo’n plek. Ik zou het proberen met ammoniak ( wel goed ventileren!). Lukt dat niet dan cillit bang of ovenreiniger.
Ben je op rvs schoon gaan maken met een wonderspons? Ik zie de krassen al op de foto Hihi. Ammoniak zou ik ook niet proberen straks bijt het in! Ik gebruik hier voor al het rvs in huis of dreft of 3M stainless steel cleaner& polish, dat moet je trouwens wel online bestellen.
Ik heb ooit zon plek gehad en ben ten einde raad met een schuurspons aan de slag gegaan.uiteindelijk wel weggekregen (volgend mij met cif). Maar dat was een oude keuken dus kon me niet meer schelen. Bij onze nieuwe keuken zou ik dat niet meer aandurven! Maar alle moeilijk verwijderbare meuk krijg ik vaak wel weg met de wondersponsjes Vd action
De wonderspons heb ik al geprobeerd. Opzich maakt het me niet zo heel veel uit, we gaan eind van het jaar verhuizen dus het zal mijn tijd wel uitdienen maar voor de verkoop is het natuurlijk fraaier sla de plek weg is
Ik krijg ze er altijd uit met die zeep sponsjes (staalwol) van de wibra (action, ah enz hebben ze ook).
Wat toevallig dit topic. Ik was net aan het schoonmaken en zag ook zo'n ingebrand plekje. Dus staalwol proberen. Ga ik gelijk zo doen.
Gebruik eens as, van de openhaard bijvoorbeeld, en een beetje glassex. Met keukenpapier even boenen, en het vliegt eraf. Ook een goede methode om het raam van een oven schoon te maken of de kookplaat bij ingebrande resten, en de raampjes van de openhaard
Ik verbaas me echt over het feit dat veel van jullie staalwol sponsjes / het wondersponsje aandragen om op rvs te gebruiken. Dat is hier echt uit den boze, wat voor vlek of brand vlek er ook op zou zitten. Misschien ben ik een enorme zeikerd ik heb echt geen idee, maar ik verbaas mij er echt over, kan er niks aan doen.
De pannensponzen zijn er juist speciaal voor. Ik heb ook RVS pannen ( ook koekenpannen) en die maak ik altijd schoon met die sponsjes. Nooit krassen. Ook onze eetkamertafel is van RVS. Maar daarop vind ik het juist mooi dat hij gekrast is nu.
Ik heb het op mijn RVS kookplaat gehad. Dasty er op gespoten en lang laten inwerken, daarna enorm boenen met een spons. Ik was eigenlijk zelf ook verbaast over her feit dat het daarna weg was
Ovenreiniger van Prowin, kost wat, maar zonder enkele moeite alle ingebrande plekken eruit. Ook in je oven, kookplaat etc. Wordt weer als nieuw!
View attachment 565625 Ik zou het eens proberen met as van brandhout ism krant of keukenpapier Zo worden ook onze brandplekken van de deurtjes gehaald (houtkachel) Zie foto
Mijn man werkt met RVS en oppervlaktebehandeling. Klopt het dat het door de krassen iets is gaan roesten? Als je wilt kan mijn man of een collega van hem er een advies over geven.