onregelmatige ontlasting, normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lon enTijn, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Julian heeft 2 maanden bv gehad en toen poepte hij goed, iedere dag. Nu krijgt hij kv en sinds hij dat krijgt is zijn ontlasting onregelmatig.
    Hij heeft nu al ruim 2 dagen niet gepoept. Het is ook wel eens voorgekomen dat het 3 dagen geduurd heeft, maar ook dat het om de dag kwam of iedere dag. als het iedere dag kwam, dan duurde dat maar een paar dagen..
    Maar nu dus al weer een paar dagen niet, en hij perst flink maar er komt niks....
    Hij krijgt al extra water tussendoor, en net heb ik een drupje olie in zijn fles gedaan.
    Hij heeft ook al wat groente gehad maar dat maakte geen verschil. Nu heeft hij al 2 dagen alleen melk gehad...

iemand een idee of dit normaal is?

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bij bv maakt het niet uit. Maar volgens mij moet er bij kv elke dag gepoept worden.

3. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Nee hoor... Esmee poepte ook altijd weinig. De cb arts zei dat het niet erg is zo lang ze er niet al te veel last van hebben. Ik deed ook wel eens een theelepel zonnebloemolie op een lepeltje...

4. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Volgens mijn huisarts moeten ze op kv toch wel ongveer elke dag een poepluier hebben. Noa had hier ook last van. Persen zonder resultaat. Ik gebruik nu chronisch lactulose anders blijft de ontlasting heel hard. We hopen dat als ze straks goed groente en brood eet, een heel stuk beter zal gaan. Misschien moet je het eens navragen bij je huisarts.

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    aan mijn huisarts heb ik het al een keer gevraagd, maar zolang de ontlasting zacht blijft wil hij er niks aan doen...
    Gistermiddag heeft hij eindelijk weer gepoept, alles zat onder :confused:

misschien gaat het straks inderdaad beter als hij meer vaste voeding krijgt, we zien het wel

6. Lara11

Lara11 Niet meer actief

oei, sinds Lize vaste voeding krijgt is de ontlasting eerlijk gezegd een stuk minder zacht...
    Toen ik overging op kv daalde het aantal poepluiers ook drastisch, daar maakte ik me ook zorgen over en ik heb ook wel eens een druppeltje zonnebloemolie in een flesje gedaan (ik mocht 1 druppel in 1 fles op 1 dag van het cb), dat hielp wel. Maar over het onregelmatige zou ik me niet zoveel zorgen maken.
    Overigens heb ik ontdekt dat elke overgang ook een verandering in 'darmwerking' met zich meebrengt en dat het na een tijdje vanzelf herstelt. Hopelijk ook bij jullie!

groet,
    Amber

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik hoop het ook amber70! Dus ik hoop maar dat het vanzelf beter wordt. Het kan inderdaad komen door de overgang. hij heeft nu 4 dagen alleen melk gehad en nu heeft hij al een paar keer goed gepoept.
    Ik heb hem vandaag weer een klein groentehapje gegeven. we zullen zien hoe het gaat nu!

bedankt :)

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian heeft van die explosieve poepluiers nu... Kan twee, drie dagen duren en dan ineens 'klapt' het eruit, hij heeft er best wat last van.
    Vind het zo sneu... dus iedere dag poepen doet hij niet van fv.

Als ik nu een druppeltje zonnebloemolie toevoeg, dan moet het makkelijker gaan? Kan dat al bij 2 maanden?

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier vaak om de dag met FV, met BV zat er vaak een week tussen en zelfs een keer 10 dagen. Nu ik haar bijvoeding geef, is het veel regelmatiger en vaker, elke dag sowieso, soms wel 3 x per dag!

10. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik mocht Esmee met een maand of 2 al zonnebloemolie geven van de cb arts...

11. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    hier ook wel ooit om de dag of zelfs 2 dagen maar als ik olie door het flesje deed kreeg hij daar weer krampen van. hij heeft minder last als ik het gewoon afwacht, alleen de dag van de grote boodschap vindt hij minder fijn. ;) maar goed, dat is bij elk kindje ook weer verschillend.

12. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik doe ook maar een enkele keer olie in zijn fles. meestal als het echt lang duurt of als hij er moeite mee heeft.
    moet zeggen dat het nu aardig goed gaat!

13. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    fleur heeft ook alleen flesvoeding en poept ook niet iedere dag, maar ze heeft er geen last van dus kan het volgens mij ook geen kwad.

14. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik denk ook niet dat het kwaad kan!
    ik vroeg me alleen af of er meer kindjes zijn waarbij het zo onregelmatig gaat.
    hoe erg moet je kind er last van hebben eigenlijk voor je bijv. andere voeding moet gaan geven?

Deel Deze Pagina