nitraat?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door debora88, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora88

debora88 Lid

22 mei 2008
    17
    0
    0
    rotterdam
    Hoi hoi, ik las net toevallig iets over nitraat dat je nitraat-rijke voeding maar max 2,3 maal per week mag eten,nu heb ik deze week al best wat sla gegeten,en spinazie. er staat ook neit wat er kan gebeuren,maar dat het niet goed is? d8 ik dat ik gezond bezig was lees ik dit weer... wie weet hier meer van groetjess.. (ben nu 14 weekjes zwanger)

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lekker helemaal niets van aantrekken van dit soort dingen zou ik zeggen. Al eet je drie kroppen sla op een dag daar krijgen jij en je baby niets van hoor!

Je wordt helemaal gek gemaakt met allerlei berichten, over cola light tot tonijn maar zo lang je geen rauwe melk, eieren, rauw vlees, geestverruimende middelen en vacuum verpakte vis tot je neemt zit je altijd goed eigenlijk. En verder geldt gewoon het zelfde als altijd: gewoon genieten, maar met mate :D

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ze raden voornamelijk bij kleine kinderen aan om niet vaker dan 2x per week nitraatrijke groente te eten. Dit omdat het lichaam daarmee moeite kan hebben en dat kan ademhalingsproblemen opleveren.

Ik heb nooit gehoord dat je als volwassene daar rekening mee moest houden. Ik hou er dus ook eigenlijk geen rekening mee

4. debora88

debora88 Lid

22 mei 2008
    17
    0
    0
    rotterdam
    Ja ik zat te kijken en zag het toen ineesn staan.Haha wat je wel weer nie tegenkomt he.. en ik kijk idd wel uit met rauwe producten ect.dit is ook mijn 2e kleintje dus weet het allemaal nog wel een beetje,maja van dit had ik nog niet gehoord,vandaar!

5. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Haha het word steeds gekker, ik eet ook veel sla hoor , straks mag ik helemaal niks meer.. ik weet wel dat je idd geen rauwe melk/vlees en ook geen boerenkaas mag eten

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Dit is niets nieuws, nitraat wordt omgezet in nitriet, vandaar dat wordt afgeraden om teveel nitraatrijk eten te eten, of om bijv. spinazie voor een 2e keer op te warmen of om spinazie met vis te eten. (uitzondering zalm en makreel)
    Dit is echt al jaren bekend, dus het wordt niet steeds gekker. Geldt namelijk ook als je niet zwanger bent.

7. debora88

debora88 Lid

22 mei 2008
    17
    0
    0
    rotterdam
    nou ik had er nog nooit van gehoord.

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Klopt helemaal hoor en is inderdaad al jaren bekend en heeft feitelijk niets met zwangerschap te maken. Nitraat KAN omgezet worden in nitriet en nitriet kan de opname van ijzer blokkeren. Het is dus allemaal 'kunnen'.
    In wintergroenten zit meer nitraat dan in zomergroenten en sla. Zolang je niet de hele dag sla zit te eten (en ik ga er vanuit dat hier geen konijntjes mee lezen) is er niet zoveel aan de hand.
    Niet vergeten: spinazie, postelein, andijvie, kool, bietjes, selderij en raapsteel niet voor een 2e keer verwarmen. Oja, je gooit trouwens het grootste deel van het nitraat weg met het kookvocht van de 1e keer verwarmen.

9. debora88

debora88 Lid

22 mei 2008
    17
    0
    0
    rotterdam
    ja idd,nee heb t zon 3x keer gegeten bij me avond eten.beetje sla uit een zak ook geen hele ofzo,en spinazie a la creme xx

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Niets aan de hand :D

Deel Deze Pagina