Mijn UP-TO-DATE

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Muisje1981, 4 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Juni 2005 gestopt met de pil.

Januari 2006 naar de huisarts, verwijsbrief meegekregen voor de gynecoloog.

24/3/06: Anamese en lichamelijk onderzoek + echo gemaakt van de baarmoeder + samenlevingstest deze waren allemaal GOED!

31/3/06: bloedprikken voor FSH deze was GOED!
    31/3/06: zaadonderzoek deze was GOED!

28/4/06: Afspraak gemaakt voor HSG (baarmoederfoto) voor 13/7/06.

13/07/06: baarmoederfoto deze was heel mooi en GOED!

18/08/06: controle en alles nagelopen alles was goed, moest een half jaar wachten en dan terugkomen.

02/03/07: Afspraak bij de gyn, wat we kunnen doen.

Zoals jullie kunnen lezen zijn alle testen die we gehad hebben GOED!

En dan vraag ik me af waarom ik niet zwanger word :(

We gaan nu de 20ste cyclus in :(

IUI zou geen optie zijn zei de gyn, omdat het zaad al komt waar het moet komen? Kan ik het dan toch proberen denken jullie?

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk van wel. Ook bij onbegrepen onvruchtbaarheid willen ze dit nog wel eens toe passen. Vraag het eens bij het iui topic of ivf topic, daar zijn ook een aantal meiden met onbegrepen onvruchtbaarheid.
    Succes! Ik hoop toch dat het snel gaat lukken.

3. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    @Prinses, bedankt voor je antwoord maar waar kan ik die zogenaamde IUI of IVF topic vinden?

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Gewoon onder vruchtbaarheidbehandeling:

het ene topic heet ivf/icsi en het andere iui.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, gewoon aankaarten meid. Ik ken meer mensen die onbegrepen onvruchtbaarheid hebben...en toch met IUI kunnen starten.
    Heel veel succes, lijkt me heel frustrerend!
    Elmo

6. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Bij ons ook onbegrepen onvruchtbaarheid...
    toch IUI..
    helaas heb ik er al 5 IUI's opzitten.
    AS Dinsdag weer FM voor de 6 IUI...
    Dit is tevens de laatste,mocht het weer niet lukken dan word het IVF.

7. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Muisje bij ons ook soortgelijk verhaal....sinds januari 2004 bezig...allerlei onderzoeken gehad, maar alles was goed dus geen reden waarom we nog niet zwanger waren. We moesten wel in totaal 2 en half jaar zelf proberen voordat ze uberhaupt iets gingen doen (blijkbaar het beleid bij ons in het ziekenhuis bij onbegrepen onvruchtbaarheid). Dat betekende voor ons na alle onderzoeken nog een half jaar verder, maar dus geen zwangerschap. Wij hebben idd wel eerst IUI gehad (6 keer), volgens de gyn zou dit toch wel de kans vergroten. Bij IUI wordt het zaad toch wel hoog in de baarmoeder gebracht en bij 'normale' manier moet het toch eerst ook nog de weg daar naar toe afleggen.
    Uiteindelijk heeft helaas iui ons niet verder gebracht en zijn we nu met 1e ivf bezig.
    Houdt er rekening mee dat verschillend ziekenhuis ook ander beleid kan betekenen. Laat je goed voorlichten waarom ze iets wel of niet dan en vraag evt andere ziekenhuizen naar hun beleid. Als je zelf toch wel iui wil proberen kun je misschien naar ander ziekenhuis overstappen.
    Veel succes!

Groetjes, Eva.

8. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Misschien word het toch IUI ik ga het zeker wel vragen aan de gyn in Maart.

Maar moet ik dan Clomid of Pregnyl slikken dat hoeft toch niet als ik een regelmatige cyclus heb?

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een regelmatige cyclus altijd....maar om je kans te verhogen kan het zijn dat je clomid moet slikken en evt pregnyl moet spuiten voor iui...volgensmij is het eigenlijk altijd wel pregnyl voor de iui...clomid hoeft niet altijd.

10. Hope2007

Hope2007 Lid

14 feb 2007
    63
    0
    0
    Muisje,

Ik wens je heel veel sterkte meid. Het zal heel frustrerend zijn denk ik als alles toch goed is. Ik leef met je mee.

groetjes

Hope2007

11. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Aldonza ik krijg pregnyl en menopur is dat normaal sorry maar weet er echt niks van hoor :(

12. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Muisje ik wens je heel erg veel succes!

Oh, en Eva/Alonza dank je wel voor de tip over het aanvullen van het lijstje, ik heb het geprobeerd, hoop dat ik het goed heb gedaan.

Liefs Ester

13. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    Verdorie heb ik net gebeld met mijn verzekering De Friesland, krijg ik te horen dat Pregnyl en Menopur niet vergoed worden alleen de behandeling zelf :evil:

14. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Volgens mij kun je het dan opgeven aan de belasting. Gebruik de zoekfunctie eens, er staat iets op deze site namelijk.

15. Muisje1981

Muisje1981 Actief lid

26 dec 2006
    254
    0
    0
    @ Prinses meen je dat nou? Kun jij die link voor mij zoeken kan hem niet vinden.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je hebt inmiddels een topic over de aankomende IUI.
    Om het een beetje overzichtelijk te houden doe ik deze dicht.
    Elmo

Deel Deze Pagina