ovulatie berekenen na vroege miskraam; help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nyx, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyx

nyx Lid

20 apr 2014
    98
    0
    0
    Goedemiddag,

Blijkbaar heb ik dus 8 dagen geleden een miskraam gehad, dit gebeurde na 8 dagen overtijd.:(
    Bruin slijmverlies en negatieve testen voordien.:x

Ik probeer nu dus eindeloos op internet er achter te komen vanaf wanneer ik weer mijn eisprong kan verwachten; reken je vanaf de eerste dag van de bloeding(miskraam) of vanaf de laatste dag van de bloeding(miskraam)?

Ik ben overigens altijd 28 dagen en zeer regelmatig. half jaar al gestopt met de pil.

Vele verschillende antwoorden gevonden, iemand van jullie een helder antwoord?

Thanx :)

2. kellyk

kellyk Niet meer actief

1ste dag bloeding en dan doortellen naar dag 13 tot 20 das het gemiddelde.

Ik ook heb een mk gehad en op dag 14 een posi test.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Dat is niet te zeggen; je lijf kan langer nodig hebben dan normaal door de hormonen van een prille zwangerschap.

Op zijn snelst is dag 1 vd bloeding, dag 1 van je nieuwe cyclus. Maar aangezien je niet weet of het meteen weer is opgestart, kan je beter je volgende menstruatie afwachten of ovulatietests gaan gebruiken.

4. nyx

nyx Lid

20 apr 2014
    98
    0
    0
    Bedankt voor jullie input!

Ik zal eerste dag bloeding aanhouden, maar dan toch rekening houden met enige "vertraging" ivm herstel van hormoonhuishouding.
    Misschien is een ovulatietest ook niet verkeerd ;).

Wat kan het lichaam toch soms ingewikkeld zijn ;)

Nogmaal erg bedankt voor jullie reacties!!

5. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    in principe eerste dag bloeding, maar na een miskraam kan je lichaam totaal overhoop liggen, ik had zelfs een te vroege eisprong! (1,5 week na start bloeding) hoe ik dat zo zeker weet is omdat er een zwangerschap uit ontstond en die ging wel goed......

6. Anjou

Anjou Niet meer actief

Ik heb getest na de miskraam en toen de test negatief was weer begonnen met tellen qua cyclus. Die was gelijk 28 dagen weer.
    Heb je alweer negatief getest? Dat is wel handig om te weten. Dat het HCG uit je lijf is zeg maar

7. nyx

nyx Lid

20 apr 2014
    98
    0
    0
    #7 nyx, 23 apr 2014
    Laatst bewerkt: 23 apr 2014
    Flowerpower,

Wouw das inderdaad wel een mooi geval van verstoorde hormoonhuishouding ;)

Wel een hele mooie afloop ;) trouwens!

8. nyx

nyx Lid

20 apr 2014
    98
    0
    0
    Anjou,

ja heb inderdaad negatieve testen.
    Dus ga maar weer uit van 1e dag bloeding plus ca 13 dagen.

bedankt voor je reactie ;)

9. Anjou

Anjou Niet meer actief

Als de test negatief is dan is de HCg in elk geval uit je lijf. Heb je wel een positieve test gehad?

Ik heb zelf na mijn miskraam ovulatietesten gedaan om zo de cyclus in de gaten te houden. Gaf mij wat rust. En geluk want gelijk weer zwanger.

10. nyx

nyx Lid

20 apr 2014
    98
    0
    0
    Oke, ik ben dus nu gestart met de ovulatietesten. Ik ben gaan tellen vanaf de eerste dag bloeding (vroege miskraam) 13 dagen geleden.

Vandaag de derde test gedaan, alle drie lichte positieve test. Dus neem ik aan dat mijn eisprong er weer aan zit te komen.:)

Klopt het dat het beste is om een a twee dagen voor je ovulatie hebt, te vrijen?
    Iemand een idee?:)

11. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Als ik je openingpost goed begrijp heb je voor dat dacht een miskraam te hebben geen positieve test gehad. En was je dus niet zwanger.
    Je hebt dan ook geen miskraam gehad maar bent gewoon wat later ongesteld geworden. Dus is de eerste dag van de bloeding de eerste dag van je cyclus.
    Op een ovulatietest heb je vaak een licht streepje hij is pas positieve als de test streep even donker of donkerder is dan de controle streep. Dit is vaak maar 1 keer en dan wordt het streep al weer lichter. Je ei springt dan binnen 24-48 uur. Op het moment heb je de meeste kans om zwanger te worden.

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Geen positieve test = niet zwanger = geen miskraam. ;)
    Eerste dag bloedverlies is dus gewoon je menstruatie.

Deel Deze Pagina